Beantwoord

Opzeggen glasvezel internet

  • 1 November 2023
  • 20 reacties
  • 475 Bekeken

Reputatie 2

Gezien de al weken niet opgeloste problemen (zie dit topic) zou ik graag mijn contract willen opzeggen en het geld retour krijgen voor de periode dat ik deze problemen heb ervaren.

 

Weliswaar had ik in die periode overdag soms wel goed werkend internet; dit weegt volgens mij niet op tegen al de uren die ik heb moeten steken in het troubleshooten, in de wacht staan, maken van screenshots, ontvangen van monteurs en meerdere malen opnieuw configureren van mijn netwerk.

icon

Beste antwoord door asdf123321 1 November 2023, 15:53

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 2

Dit gaat dus over de periode Oktober t/m nu en het kosteloos verbreken van de rest van het jaarcontract. 

Reputatie 7
Badge +16

@asdf123321 Mag ik zo vrij en brutaal zijn om het onderzoek/de test in dat topic af te wachten? Mocht het ook daarmee niet lukken, vind ik het een prima “oplossing” om bovenstaande in orde te maken en lijkt me dat een passende compensatie.

Reputatie 2

Dat is fijn om te horen, het zou fijn zijn als je dit nog vóór het weekend kon doen, zodat ik in het weekend goed internet heb.

Reputatie 2

Aangezien dit niet meer voor het weekend is gedaan (of ik heb er niks van gemerkt), zou ik graag zoals afgesproken de kosten van vorige maand terug krijgen + kosteloos het contract opzeggen. Ik ga weer (met hangende pootjes) terug naar KPN. 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@asdf123321 Zoals ik het nu zie, heb je al een aanvraag gedaan bij een andere provider (ik gok KPN) op 1 november. Hierdoor kan ik nu niets opzeggen.

Reputatie 1

@Jason van Odido Hier geef je wel inhoudelijk een reactie nav een ander topic. Zou je ook mij duidelijkheid willen geven hoe op te zeggen. Ik ervaar hetzelfde gezeur als deze poster.

Alvast dank!

 

Reputatie 2

Hoi @Jason van Odido

Ik heb bij jullie niets opgezegd en bij KPN uitgevinkt dat ik gebruik wilde maken van de opzegservice. Misschien hebben zij dit toch bij jullie gedaan. Hoe gaat het nu verder in zijn werk?

Reputatie 7
Badge +14

Als je een aanvraag doet bij een andere provider, dan moet de oude provider dit accepteren. De lijn moet immers vrijgemaakt worden. Een overstap service zorgt voor de opzegging van het oude abonnement en eventueel overzetten van een vast telefoonnummer. Dit staat allemaal los van wel/geen afkoop welke een oude provider in rekening brengt als de verhuizing binnen ene contracttermijn wordt gedaan.

 

Reputatie 7
Badge +16

@jaflo Sorry voor de late respons: als je elke dag 1 nieuwe post plaatst (of meer natuurlijk) dan blijft het topic naar achteren geschoven worden in onze wachtrijen, daar kunnen wij dan niet bij zeg maar. Ik zal kijken of we dit kunnen oplossen! Mijn intenties waren goed, sorry!

Reputatie 2

@eric, oké, fijn. Dus ik kan er vanuit gaan dat de boven overeengekomen afspraken doorgaan, dus geen contractbreukkosten & kosten oktober retour? Ik ben verder wel tevreden over de 2 telefoonabo's die we bij jullie hebben (iedere avond hotspotten natuurlijk), dus die wil ik graag houden. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben een medeklant,  ga dus niet over afkoopsom berekeningen of geld terug.

Reputatie 2

Ah, dat is gek, je ziet er wel uit als een Odido medewerker bij mij:
 

 

Reputatie 7
Badge +16

Een Superuser is een klant die op vrijwillige basis ons helpt om topics te beantwoorden. Superusers zijn verder gewoon klanten net als jij. Ik snap de verwarring wel aangezien het Odido embleem boven onze Superusers geplaatst is natuurlijk!


@asdf123321 Zoals ik het nu zie, wordt er een afkoopsom berekend. Blijkbaar is de KPN aanvraag doorgelopen. Ik kan dit jammer genoeg niet stoppen, sorry. Kun je KPN contacteren en navragen hoe dit zit? Wij mogen dit niet voor je doen wegens de Europese privacywetgeving. Uiteraard ga ik er verder alles aan doen om je afkoopsom tegen te houden/te vergoeden, mocht het niet lukken om de aanvraag te cancelen.

Reputatie 2

@Jason van Odido

Het is niet gelukt de aanvraag te cancellen, de klantenservice van KPN is helaas niet zo snel en behulpzaam als jullie. Zou je de afkoopsom willen annuleren?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @asdf123321, het is me gelukt om de afkoopsom tegen te houden! Je abonnement is op dit moment wel opgezegd. Hier kon ik niks meer aan veranderen. Je huidige apparatuur dient nog wel retour gestuurd te worden.

Reputatie 2

Hoi Tommie, 

 

Zowel de afkoopsom als het maandbedrag van oktober zijn (28 november 2023 09:01:12) wel afgeschreven. Kun je zorgen dat dit terug wordt overgemaakt?

Reputatie 7
Badge +9

Dan was het al te laat voor het systeem en heb ik te vroeg gejuigd. Ik heb een verzoek ingediend om het bedrag te vergoeden. Zodra dit goedgekeurd wordt zal het bedrag worden vergoed. Dit zal dan worden overgeboekt en is terug te zien op een volgend factuur @asdf123321

Reputatie 2

Hoi Tommie, 

 

Ik heb bericht gehad dat ik de afkoopsom niet hoef te betalen, maar er staat niets over de maand oktober en november. Graag ontvang ik die ook nog terug. 

 

Bedankt voor al je hulp zo ver!

Reputatie 7
Badge +9

Dit heb ik zojuist ook in orde gemaakt @asdf123321

@asdf123321 Ik heb PRECIES hetzelfde probleem en wil ook mijn abonnement kosteloos opzeggen. Blijkbaar is dit een veel voorkomend probleem bij Odido.

Reageer