Beantwoord

Opzeggen of blijven? Ik betaal meer dan de rest...?

  • 10 January 2024
  • 4 reacties
  • 93 Bekeken

Reputatie 1

Hoi,

Ik moet per heden €46,82 per maand betalen voor mijn internetaansluiting (alleen internet 1gb).
Dit terwijl de prijs op de site (na 1 jaar) €45 is. Waarom betaal ik als trouwe klant meer dan de rest?

Ik kan overstappen naar een andere provider (bijv. KPN) voor 1 jaar, dan betaal ik 6 maanden €35 per maand en krijg ik er ook nog TV bij (heb ik eigenlijk niet nodig omdat ik NLZiet heb daar niet van) en 2 Superwifi punten gratis. Dit vind ik wel aantrekkelijk. Wat is raadzaam om te doen?

Overstappen op KPN 6 mnd €35 daarna €52,50 + €200 aan SuperWifi punten gratis. 1 jaar kost effectief: €326
Daarnaast kan ik ook mijn Netflix abonnement bij hen onderbrengen voor €6,99 ipv €11,99, scheelt weer €60 per jaar, dus is het eigenlijk €266!

Bij Odido blijven a 12x €46,82 = € 561,84 met de voordelen meegerekend het eerste jaar dus 2x zo duur als KPN.

Wat mis ik? Volgens mij is het helemaal niet slim om bij Odido te blijven?
Los daarvan dat ik meer betaal dan andere klanten na 1 jaar lijkt me gewoon helemaal fout.

 

Overstappen naar KPN en dan na een jaar opnieuw kijken hoe de vlag erbij hangt? Of doet Odido nog moeite om bestaande klanten te binden?

 

icon

Beste antwoord door eric 10 January 2024, 19:24

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Er is geen anbod bij de grote providers voor bestaande klanten. Nieuwe klanten krijgen (enorme) kortingen, daarna wordt het de normale prijs. Wat wel zo is, elk jaar volgt een prijsindexatie volgens CBS normen. Odido doet dat in Januari, Vodafone en KPN volgen in Juli.  Overstappen kan dus een financieel voordeel geven. Maar het hangt er ook vanaf of je nog aan klantvoordeel programma's meedoet. Heb je zowel vast als mobiel, dan is voor beide producten nog een leuke korting te krijgen, ook nadat je meer dan 1 jaar klant bent.

Het enigste bij een overstap is de kans dat je tijdelijk zonder internet verbinding kan zitten en je moet hopen dat alles werkt zoals je gewent bent. 

Reputatie 1

Er is geen anbod bij de grote providers voor bestaande klanten. Nieuwe klanten krijgen (enorme) kortingen, daarna wordt het de normale prijs. Wat wel zo is, elk jaar volgt een prijsindexatie volgens CBS normen. Odido doet dat in Januari, Vodafone en KPN volgen in Juli.  Overstappen kan dus een financieel voordeel geven. Maar het hangt er ook vanaf of je nog aan klantvoordeel programma's meedoet. Heb je zowel vast als mobiel, dan is voor beide producten nog een leuke korting te krijgen, ook nadat je meer dan 1 jaar klant bent.

Het enigste bij een overstap is de kans dat je tijdelijk zonder internet verbinding kan zitten en je moet hopen dat alles werkt zoals je gewent bent. 

Combineren met mobiel ga ik niet doen. Ik vertrouw dit niet voldoende om mijn mobiele abonnementen er ook aan te koppelen, want dan zit ik er meteen nog meer aan vast. Sowieso vind ik de sim only abonnementen niet interessant. Youfone heeft betere prijzen zelfs zonder voordeel.

15GB + 200 min kost daar €10 en dat via KPN netwerk.

Odido 15GB + 120 minuten kost al €17,50 . Zo kan ik ook 5 euro korting geven...🤣

Hoe dan ook het feit dat ik meer moet betalen dan de huidige standaardprijs van €45 is ongelijke behandeling. Dit kán gewoon niet kloppen.

 

Reputatie 7
Badge +14

Het klopt wel hoor. Je betaald de standaard prijs waar je het eerste jaar x euro korting per maand op kreeg. Daarnaast is er de inflatiecorrectie van 5.7% per 1 januari. Nogmaals, dat ga je bij een eventuele overstap ook meemaken in Juli.

Reputatie 1

Het klopt wel hoor. Je betaald de standaard prijs waar je het eerste jaar x euro korting per maand op kreeg. Daarnaast is er de inflatiecorrectie van 5.7%. Nogmaals, dat ga je bij een eventuele overstap ook meemaken in Juli.

Toch heb ik er een nare smaak van. Adverteren met €45 en meer afschrijven. Het is nog geen juli, dus daar hoeven we niet op vooruit te lopen.

Ik ga er nog een nachtje over slapen, maar ben er vrij zeker van dat ik over ga stappen op een andere provider. Ik doe nog even wat postcodechecks om te zien welke providers er nog meer beschikbaar zijn.

Reageer