Opzegging nav verhuizing

  • 17 October 2023
  • 11 reacties
  • 114 Bekeken

Goedemiddag Odido,

Op 2 oktober jl. heb ik om 15.45 uur telefonisch contact gehad met een medewerkster van jullie om door te geven dat wij ons internet/tv abonnement op willen zeggen omdat wij gaan verhuizen en op ons nieuwe adres al een abonnement aanwezig is (wij wonen tijdelijk bij iemand in). Zij vertelde mij dat we een bevestiging van verhuizing op kunnen sturen voor verdere afhandeling. Per 3 november 2023 stopt ons abonnement. Tegen de tijd dat we ons eigen huis kunnen gaan bewonen zullen we contact op nemen met jullie om weer een abonnement voor internet/tv aan te gaan. Ze heeft internet.service@odido.nl als mailadres doorgeven voor de correspondentie maar daar krijg ik geen reactie op, mail gestuurd op 8 oktober met de bevestiging van de verhuizing als bijlage en onze gegevens.

Chatbot kan me niet verder helpen en de app werkt niet, telefonisch zijn jullie altijd zo druk dat de wachttijd dramatisch is.

Graag ontvangen wij een bevestiging van jullie m.b.t. onze opzegging en verdere afhandeling.

Alvast bedankt,

 

Gr. Kevin

Jason van Odido 6 maanden geleden

UPDATE @Kevin170782: ik heb je abonnement per 3 november stopgezet. Je ontvang zo een e-mail ter bevestiging. In jouw Mijn Odido account kun je de vervolgstappen vinden voor het terugsturen van de apparatuur. Thanks alvast en een fijne verhuizing toegewenst! 🏡

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Kevin170782, graag maak ik dit meteen in orde. Ons nieuwe e-mailadres is inderdaad in gebruik, maar ik zie dat de administratie achterloopt en we met man en macht proberen om dit bij te houden. Sorry voor de verlate reactie! 

Mag ik je vragen om het verhuisbewijs in dit topic met me te delen? Uiteraard graag eventuele persoonsgegevens of anderzijds herleidbare informatie zwartgemaakt/vervaagd zodat we dit niet kunnen aflezen. Zodra ik dit document ontvangen heb, kan ik het abonnement stopzetten met ingangsdatum 3 november aanstaande. 

Alvast bedankt!

Hallo Jason,

bedankt voor je reactie en je aangeboden hulp. Heb je een mailadres voor mij waar ik het (reeds gemailde) document naar toe kan sturen? Als ik hem hier zou moeten delen dan blijft er van het document weinig over aangezien het dan grotendeels vervaagd zou moeten worden ivm persoonlijke gegevens. 
gr. Kevin

Reputatie 7
Badge +16

@Kevin170782 Hmm ik snap je punt! Wacht eventjes, ik ga wat voor je opzoeken en zal dan trachten het juiste document erbij te pakken - als je het al opgestuurd hebt, zou ik dit technisch gezien moeten kunnen opspeuren in het admin-systeem. Zodra ik het document gevonden heb, kan ik jouw abonnement per 3 november aanstaande stopzetten. Zorg er wel nog voor dat je de apparatuur retourneert alsjeblieft.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE @Kevin170782: ik heb je abonnement per 3 november stopgezet. Je ontvang zo een e-mail ter bevestiging. In jouw Mijn Odido account kun je de vervolgstappen vinden voor het terugsturen van de apparatuur. Thanks alvast en een fijne verhuizing toegewenst! 🏡

Bedankt voor bevestiging van de opzegging Jason! Ik zie de bevestiging wel verschijnen per mail, tot nu toe nog niets ontvangen. We zullen de apparatuur dan retour sturen.

gr. Kevin 

Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem als de ts. Doordat op mijn nieuwe adres geen Odido glasvezel beschikbaar was heb ik in oktober (op aanraden van medewerker klantenservice) een mail gestuurd naar Odido in mijn abonnement op te zeggen. Volgens de medewerker kon ik dit binnen het eerste jaar al doen doordat mijn product niet leverbaar was op het nieuwe adres. Nu heb ik al een aantal keer gemaild en ook een mail gestuurd met gegevens van verhuizing. Ik krijg hier geen reactie op. Vorige week heb ik twee maanden abbonementskosten ingetrokken via mijn bank. Dezelfde dag krijg ik nog mail en wordt ik plat gebeld. Kan dit niet anders?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @SjorsLuinge, welkom op onze Community!

Onze e-mail wordt niet gebruikt voor communicatie. Een verhuizing moet je namelijk doorgeven in Mijn Odido. We hebben een handig topic hierover geschreven hoe dit in zijn werking gaat: 

 

 

Op dit moment loopt je abonnement gewoon door. Ik zie dat je verder nog geen contact met ons gezocht hebt. Sinds wanneer ben je verhuist?

Goedemiddag Tommy,

Bedankt voor je reactie. Ik ben 1 december verhuisd. Ik heb medio september telefonisch contact gehad met een van jullie medewerkers. Destijds kon ik wel mailen en heb dit op zijn advies gedaan. Zelfs een reactie gehad (automatisch) dat mijn mail in behandeling werd genomen. Daarna niets meer gehoord en wanneer ik mailde naar het in eerste instantie gebruikte adres kreeg ik inderdaad bericht dat dit adres niet gebruikt werd. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @SjorsLuinge, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik heb de e-mail kunnen vinden. Echter kan ik in deze e-mail geen geldig verhuisbewijs vinden waardoor ik je verzoek nu niet kan verwerken. We accepteren de volgende documenten als verhuisbewijs:

  • Kopie huur/koopcontract (bedragen die op het huur/koopcontract staan, mag je zwart maken)
  • Uit-/inschrijving gemeente
  • Uittreksel Gemeentelijke Basis Administratie (GBA)

Nu ga ik je niet vragen om deze in dit topic te plaatsen vanwege de persoonsgegevens. Is het voor je mogelijk om een privébericht te sturen via Facebook (facebook.com/odidonederland) of X (@odidonederland)? Als mij in dit bericht vermeld, kan ik het verhuisbewijs ertussenuit vissen en dit verder voor je oppakken! 

Inmiddels heb ik mijn gba binnen. Ik ben alleen één van de weinigen op deze planeet zonder Facebook. Zijn er nog andere opties? Email bijvoorbeeld 😁

Reputatie 6
Badge +2

@SjorsLuinge Je mag het verzendbewijs ook met mij delen in een privébericht middels een WeTransfer link. Ik regel het dan gelijk voor je! 

Reageer