Beantwoord

oude modem terug sturen terwijl glasvezel internet niet geïnstalleerd is

  • 15 November 2023
  • 5 reacties
  • 110 Bekeken

Ik krijg een mail met de vraag dat ik mijn oude modem moet terugsturen binnen 8 dagen echter de nieuwe modem is niet geïnstalleerd nog door Guidon. Die komem 13 december pas om het glasvezel te installeren.  Ik heb al een mail terug gestuurd, maar mijn ervaring leert dat hier niet op gereageerd wordt. Vorige week zag ik dit al aankomen, daarom had ik al gebeld. Toen werd er gezegd dat ik mij geen zorgen hoefde te maken, want het oude modem hoefte nog niet terug. En toch krijg ik deze dwingende mail. 

Nog een keer bellen zal waarschijnlijk net zo weinig uit gaan maken. Daarom nu maar eens via deze weg. Kunnen jullie mij helpen met wat ik nu kan doen. Ik heb geen zin om de boete van 75 euro te betalen (die er zeer waarschijnlijk aan komt) terwijl de andere partijen zo traag zijn om het glasvezel te installeren hier.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 15 November 2023, 17:25

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @T.Westphal, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Dit komt omdat je een netwerkmigratie hebt aangevraagd en je overgaat van DSL naar glasvezel. Je hebt daarom een T-56 opgestuurd en deze heeft geen DSL ingang. Op dit moment is er niks wat we hieraan kunnen veranderen. Je hebt namelijk 60 dagen de tijd om het oude modem te retourneren, daarna wordt de boete verstuurd. Ik ga er dus vanuit dat je zometeen een bericht krijgt dat de boete wordt gestuurd. Trek dan nog een keer aan de bel, dan zorg ik ervoor dat we deze vergoeden en hij niet wordt afgeschreven. Ik zal hier deze week een melding van maken en op zoek gaan hoe we dit kunnen voorkomen. Excuses voor het ongemak en ik zie graag een bericht terug wanneer je deze e-mail hebt ontvangen.

Dank je voor je reactie. Ik zal het melden zodra ik de boete krijg.

Reputatie 6
Badge +2

Namens @Tommie van Odido, graag gedaan! 😀 We wachten jouw bericht af. 

Beste Tommie en Teresa,

Ik heb inmiddels de boete mail ontvangen voor het niet terug sturen van de apparatuur welke ik nu nog steeds in gebruik heb. Het glasvezel is nog steeds niet geïnstalleerd. Dit gebeurd pas 13 december omdat guidion niet eerder tijd heeft. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want hier wordt ik echt niet blij van. 

Met vriendelijke groeten, 

Tatjana 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @T.Westphal, je hebt de aankondiging van de boete ontvangen. Je hebt nu nog 30 dagen de tijd voordat de boete onherroepelijk wordt. Wil je rond 13 december opnieuw aan de bel trekken? Dan kan ik kijken of de boete al toegediend is en hem dan crediteren zodat hij niet afgeschreven wordt. Alvast bedankt! 

Reageer