Beantwoord

Probleem met Extern Bureaublad

  • 9 March 2022
  • 8 reacties
  • 202 Bekeken

Sinds kort kan ik geen verbinding meer maken tussen mijn laptop (thuis) en pc (kantoor) via de Extern Bureaublad-applicatie. Al vanalles geprobeerd:

  • Mijn IP-adres van het thuisnetwerk is gewhitelist op kantoor
  • Andere apparaten geven hetzelfde probleem
  • Inloggen vanaf andere locaties (met gewhiteliste IP-adressen) lukt wél
  • Firewall en virusbescherming uitgezet
  • Router gereset
  • Factory reset gekregen vanuit T-mobile callcenter

Volgens de IT-afdeling van kantoor, die via Teamviewer meekeek, lijkt het probleem te liggen aan T-mobile. Geen idee hoe nu verder. Het callcenter van T-mobile adviseerde me om het op dit forum te proberen… fingers crossed!

icon

Beste antwoord door yalerta 10 March 2022, 14:09

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7

Hi @Thuiswerker40 ,

Goed dat je bij ons aan de bel trekt! Graag denk ik met je mee. Om zoveel mogelijk informatie in te zamelen, heb ik wel wat vragen voor je: 

  • Ben je verbonden met wifi of bekabeld?
  • Welke bureaublad applicatie gebruik je?
  • Welke versie Windows gebruik je?
  • Ben je in de mogelijkheid om misschien in de instellingen te delen? 

 

Ik hoor het graag van je! 

Hi Boris,

  • Thuis heb ik WiFi, op kantoor is alles bekabeld (beide T-mobile)
  • Ik gebruik de standaard Windows RDP-koppeling
  • Ik heb Windows 11, kantoor Windows 10. Overigens ontstond het probleem al toen ik zelf nog Windows 10 had
  • Ik kan zeker instellingen delen, laat maar weten wat je nodig hebt
Reputatie 7
Badge +5

Verbinding via een eerder aangemaakt desktop icoontje?

Probeer eens de verbinding opnieuw op te zetten. Bij Windows gaat dit vaak via https://gateway.mijnbedrijf.asd of een dergelijke regel.

Is het externe IP adres gewijzigd. De adressen van Tmobile zijn dynamisch, al gebeurt dit zelden.

Wat zijn “andere apparaten die hetzelfde probleem geven”?

Het gaat inderdaad via een eerder (en vanwege de problemen nog eens opnieuw) aangemaakt desktopicoontje. Werkte altijd, nu niet. Ik krijg een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.

De IP-adressen van zowel thuis als kantoor zijn niet gewijzigd.

Ik heb ook proberen in te loggen vanaf andere laptops in huis, gaf hetzelfde probleem (zelfde IP-adres uiteraard).

Reputatie 7
Badge +5

Verder onderzoek.

Is de RDP server te pingen. M.a.w. kun je het externe (kantoor) IP adres bereiken met een ping. Moet “ping” mogelijkheid door de IT wel ingeschakeld zijn.

Als de ping mogelijk is wat voor output geeft een tracert naar dat IP adres.

Beide commando's zijn in de cmd van windows te activeren.

Voor uitgebreidere test mogelijkheden kan dit gedaan worden met nmap

Dat de andere verbindingen via verschillende PC's falen geeft idd aan dat er een hik in de route zit.

windows toets + R → mstsc (return) dan verbinding opgeven naar het kantoor IP adres. Misschien dat eventuele opgeslagen instellingen gepasseerd worden. (IT afdeling heeft de luisterpoort 3389 niet gewijzigd?)

Ping is enabled, maar ik krijg continu “request timed out”. 

Ook de overige tips leiden nog tot niets. 

Mijn IT’er-van-dienst zei ook al: er zit ergens iets niet goed (meer), maar waar? Het is een raadsel...

 

Reputatie 7
Badge +5

...

Ook de overige tips leiden nog tot niets. ..

 

Stuur mij anders in een persoonlijk bericht het IP adres wat je probeert te bereiken en vanaf welk IP adres (eerste 6 cijfers is voldoende) dan kan ik proberen wat de uitkomst is als die vanaf mijn ip range gedaan worden. (85.144.xxx.xxx)

Reputatie 7
Badge +5

Ping is enabled, maar ik krijg continu “request timed out”.

 

PB (pers.bericht) ontvangen en IP adres doorgekregen. Ping en Tracert daarop uitgevoerd. Beide tests komen goed door.

Ook geprobeerd een RDP connectie te maken maar deze geeft, zoals het hoort, geen reactie.

Oorzaak zal gezocht moeten worden in het eigen thuis netwerk.
Welke modem/router. Draytek, Huawei of Zyxel. Of misschien een zelf geplaatste als b.v. Asus of Netgear.

 

Sinds kort kan ik geen verbinding meer maken tussen mijn laptop (thuis) en pc (kantoor) via de Extern Bureaublad-applicatie. Al van alles geprobeerd:

  • Mijn IP-adres van het thuisnetwerk is gewhitelist op kantoor. Dubbel Checken
  • Andere apparaten geven hetzelfde probleem. Controle van modem/router
  • Firewall en virusbescherming uitgezet. Op de computer of in de modem/router?
  • Router gereset.
  • Factory reset gekregen vanuit T-mobile callcenter In dit geval zouden er geen geblockte IP adressen in de router mogen voorkomen.

Is er misschien een RaspberryPi of iets dergelijks geïnstalleerd om als AD blocker voor het netwerk op  te treden?
Zijn er andere apparaten in het thuisnetwerk toegevoegd? Magnetron of vaatwasser met wifi b.v.

Ping is enabled, maar ik krijg continu “request timed out”. 

 

DIt geeft aan dat er vanuit jouw IP adres/netwerk geen verbinding te maken is.