Problemen met T-Mobile voor thuis

  • 23 February 2023
  • 8 reacties
  • 113 Bekeken

oor iedereen die dit bericht te lezen krijgt, begin niet aan t-mobile de service en internet is zo waardeloos als maar kan! Ik zou proberen zo uitgebreid mogelijk (lang verhaal) het uit te leggen. 

Al jaren ben binnenkort was ik klant bij t-mobile met me telefoon abonnement, toen ik op mezelf ging wonen inmiddels al jaren geleden (8) besloot ik ook om te kiezen voor T-mobile thuis, dit ging goed op me oude adres, een verhuizing naar een andere stad gekozen me abonnementen mee te nemen.
Inmiddels bijna 4 jaar geleden verhuist en door T-Mobile zelf een monteur laten komen die alles heeft aangesloten dit is dus achteraf gebleken nooit goed te zijn aangesloten door de monteur zelf die T-Mobile heeft gestuurd. We hebben echt elke maand aan de telefoon gehangen met T-Mobile omdat we gewoon geen internet hadden, wel 20 keer per dag zonder te overdrijven viel ons internet uit, weg of deed het weer voor soms uren niet. Tijdens film kijken werden we weer geblokkeerd door hun waardeloze internet, echt geloof me de klantenservice is er nog niks bij, er staat in het systeem hoe vaak we gebeld hebben en hoevaak we letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd werden of geduld moesten hebben, of zoals gewoonlijk de domme algemene verbindingscheck via de telefoon kregen( modem aan uit blabla) dit was ook gaande in de Corona tijd waar wij dus 100% afhankelijk waren van ons internet ivm thuis werken.

Hierdoor kon ik niet verder werken bij het bedrijf waar ik destijds voor werkte omdat ik gewoon me werk niet kon doen door dat we geen of nauwelijks internet hadden. Toen we nogmaals belde ben ik behoorlijk boos geworden en heb ik aangegeven niet mee te werken meer om de modem aan uit te zetten en ik nu een monteur wil hebben die langs komt. ( al die maanden en jaren werd  altijd alles gefactureerd en netjes betaald ondanks we er geen gebruik van konden maken) EINDELIJK konden we een afspraak krijgen en zou er een monteur langs komen. Maar natuurlijk moesten we hier wel 6 weken op wachten, maar goed ook dat geduld hadden we nog. Ondertussen aangegeven dat we hier niet akkoord mee gaan en een vergoeding verwachten van al die maanden zonder internet. Dit zou goed komen en we zouden een compensatie krijgen. Monteur langs geweest die gaf dus aan dat niks goed was aangesloten en heeft dit goed aangesloten vervolgens zouden we terug gebeld worden door de monteur ( nooit gebeurt zoals we gewend zijn) hebben we contact opgenomen met T-Mobile dit keer om te kijken wat de compensatie zou zijn en hoe we dit recht gaan zetten, weer verschillende mensen aan de lijn gehad de een wist van niks en de ander beloofde mooie dingen, tot een medewerkster aangaf dat we een e-mail moesten opstellen met wat er gaande was, dus een korte samenvatting en ze daarna zouden kijken wat de compensatie zou zijn. Prima mail opgestuurd 1 week gewacht geen antwoord tot 3 weken hebben we gewacht maar we kregen geen antwoord. Ondertussen kregen wij een factuur van €155 euro, waarin stond dat we een boete hadden ontvangen??? Voor het niet terug sturen van het tv kastje? Ten eerste werd die niet gebruikt (smart tv) ten tweede gaven we aan dat dit ons absoluut niet verteld was dat dit kastje opgestuurd moest worden, anders hadden we dit allang gedaan. Nou prima kon gebeuren communicatie fout aan hun kant de boete zou weggehaald worden en we zouden het kastje opnieuw toe sturen, nadat het kastje binnen was zouden we weer opnieuw contact met ze opnemen om dan de compensatie te bespreken. Dit gesprek is opgenomen omdat we er klaar mee waren dat iedereen wat anders zij. 3 keer duidelijk aangegeven of de boete werkelijk behandeld zou worden omdat ik al een herinnering van betalen had gekregen en wij dus echt niet van plan zijn voor hun fouten te betalen. Nee dit zou niet verhoogd worden zouden ze oplossen en wij zouden zelf 14 euro nog wat moeten betalen, ik gaf aan dit nu te willen betalen maar dat kon niet nadat het kastje binnen was zou de boete pas eraf gehaald kunnen worden en bij een nieuwe factuur konden we dit betalen. We moesten terug bellen op 21 februari om de rest af te handelen, besef dat ik het hier heb over inmiddels maanden/jaar bellen en ontelbaar veel telefoontjes verder. Nou kreeg ik gisteren avond een SMS van T-MOBILE  dat onze internet en tv diensten geblokkeerd zijn omdat er een factuur van €106 euro open staat, dit gaat dus om de boete die opeens 106 euro is ipv 155. Dus al die maanden al die telefoontjes hebben tot niks geleid en we zijn gewoon voorgelogen! We hebben hier telefoon opnames van, vandaag hebben we gebeld en gevraagd hoe dit kan, en we krijgen weer iemand aan de lijn die ons verteld dat T-Mobile niet aan compensaties doet ten eerste? En de diensten niet worden gedeblokkeerd en we eerst die boete moeten betalen die zouden ze daarna compenseren met de volgende facturen. Ten eerste ga in zeer zeker geen geld betalen meer aan jullie door jullie eigen fout, om daar na zeker weer jaren aan de lijn te hangen zonder oplossing ten 2e onze oplossing is tot de dag van vandaag nog niet doorgezet niet opgelost maar wel al die jaren lang onze facturen maandelijks opsturen en netjes betaald te hebben, maar geen gebruik kunnen maken van hun diensten? Daar gaat het ergens heel goed mis. Wij gaan de klacht ook bij klachten commissie voorleggen en dit keer laten we het er niet bij. Om eerst jaren lang door jullie fout geen optimaal gebruik te kunnen maken van jullie diensten daarna leggen jullie een boete op ook jullie fout en sluiten de diensten af en verwachten dat mensen alsnog gaan betalen zodat jullie dit later weer kunnen oplossen. Ik betaal geen enkele factuur meer en alles word per direct opgezegd. Ook de telefoon abonnementen en we gaan kijken tot hoever we kunnen gaan en waar we onze klacht over T-Mobile nog meer kunnen indienen. 

Tommie van Odido 1 jaar geleden

@Aniisajan wij versturen de vraag, om het apparatuur terug te sturen, per e-mail. Ik zie dat je deze e-mail ook hebt ontvangen. Daar in staat dat het binnen 30 dagen geretourneerd moet worden. Er is daarna meerdere malen een herinnering gestuurd, en ook een e-mail waarin vermeld staat dat als het niet geretourneerd wordt, er kosten aan verbonden zitten.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Aniisajan, ik had graag een andere ervaring gelezen! Dit is ook niet de service die we voor ogen hebben. Alles lijkt al in gang gezet te zijn door de klantenservice. Zoals zij ook al verteld hebben is dat de boete betaald moet worden voordat deze vergoed kan worden. Je kan er voor kiezen om deze niet te betalen, dan wordt het abonnement opgezegd. 

Reputatie 7
Badge +14

De hardware als modem / decoder  zijn geen eigendom van de klant. Je betaald in het maandbedrag een huurbedrag. Als je de apparatuur dan niet terugstuurt wordt er een afkoopbedrag / noem het boete , opgesteld. Als je de apparatuur alsnog terugstuurt is men vaak wel coulant om een creduitfactuur te maken, maar dan staat de originele afkoopsom van de apparatuur al wel op je account. Bij niet betalen volgt dan een blokkering en als dat na X tijd ook niet betaald wordt, dan wordt de aansluiting opgezegt en de facturen overgedragen aan een incasso bureau. Dus maak het jezelf niet nog moeilijker, onder de streep komt het echt wel goed, alleen duurt dat dus even.

De hardware als modem / decoder  zijn geen eigendom van de klant. Je betaald in het maandbedrag een huurbedrag. Als je de apparatuur dan niet terugstuurt wordt er een afkoopbedrag / noem het boete , opgesteld. Als je de apparatuur alsnog terugstuurt is men vaak wel coulant om een creduitfactuur te maken, maar dan staat de originele afkoopsom van de apparatuur al wel op je account. Bij niet betalen volgt dan een blokkering en als dat na X tijd ook niet betaald wordt, dan wordt de aansluiting opgezegt en de facturen overgedragen aan een incasso bureau. Dus maak het jezelf niet nog moeilijker, onder de streep komt het echt wel goed, alleen duurt dat dus even.

ik snap dat het geen eigendom van de klant is, maar hoort T-Mobile hier ons niet over te informeren, wij krijgen op de een of andere dag opeens een boete op onze factuur. Nadat we gebeld hebben kwamen we er achter dat het ging om de tv box. Dit hoor je toch echt vooraf aan ons te melden dat we dit retour moeten sturen. Dit is ons dus echter helemaal niet verteld door niemand die we gesproken hebben. Dus dan ligt de fout toch echt bij hun, als ze me hadden verteld het terug te sturen en wij besloten dit niet te doen, dan is de boete terecht. Alleen belde wij om de verbindingen en de oplossingen en niemand heeft ooit over tv box gesproken die retour moet. Ik ben al maanden aan het bellen, en nu verwachten ze dat ik een bedrag ga overmaken wat ze zelf zomaar op een factuur gooien en het daarna vergoeden met de volgorde facturen? Ik heb alles al stop gezet dus een volgende factuur komt er niet, dan zouden ze dit alsnog terug moeten storten en dan zijn we waarschijnlijk weer 30 telefoontjes verder en niemand die ervan weet. 

ik begin er niet aan, het is niet ons fout geweest als er spullen terug moeten hoor je de klant daarover te informeren en niet boete een boete uitschrijven zonder dit aan ons gemeld te hebben. 
 

 

Hi @Aniisajan, ik had graag een andere ervaring gelezen! Dit is ook niet de service die we voor ogen hebben. Alles lijkt al in gang gezet te zijn door de klantenservice. Zoals zij ook al verteld hebben is dat de boete betaald moet worden voordat deze vergoed kan worden. Je kan er voor kiezen om deze niet te betalen, dan wordt het abonnement opgezegd. 

Ik had zelf ook een ander service verwacht, echter heb ik zelf alles al stop gezet ik was niet van plan om nog een dag langer klant te blijven. Een boete betalen is toegeven aan iets, de klantenservice van T-Mobile had ons hier over moeten inlichten, we hebben zo vaak aan de telefoon gehangen met jullie, over een oplossing en de verbinding. Nooit is er ter sprake gekomen over een tv box echter heeft niemand hier ooit iets over gezegd, in het systeem zul je vast kunnen zien hoevaak we telefonisch contact hebben gehad. En als verassing zie je een boete op je factuur waar je dus niks van af wist. Ik ben toch niet gek om dit te betalen, de fout ligt bij jullie, en alsnog moeten wij betalen om het op te lossen. Zoals ik aangaf heb ik hier opnames van en wil ik die echter toesturen naar de juiste afdeling waarin u collega haarfijn uitlegt dat de boete een fout van jullie is, waarin ik heb gevraagd hoe gaan we dit oplossen want ik heb geen zin in verhogingen ect, de boete zou weggehaald worden er zou een klein bedrag van €14 euro open blijven. Waarin ik aangaf dit gelijk te willen betalen maar dit kon pas op de volgende factuur. Daarna nadrukkelijk nog een keer herhaald of de boete weggehaald werd en geen kosten bij zullen komen en dit heeft ze nog een keer bevestigd. Ik ben allang blij dat we het gesprek hebben opgenomen. Omdat er nog steeds dus van alle kanten andere dingen gezegd worden en wij hiermee naar de klachten commissie kunnen gaan. 
 

ben ik heel benieuwd naar jullie uitleg waarom een boete betaald moet worden waar een klant niet van afwist? 
dat is toch hetzelfde als een pakket wijzigen zonder dat de klant dit weet en alsnog vragen om te betalen zodat jullie het daarna kunnen oplossen. Dus als ik het goed begrijp is dit de manier hoe het er bij T-Mobile aan toe gaat, jullie kunnen dus bepalen om boetes uit te delen zonder de klanten te waarschuwen heel apart. 

Reputatie 7
Badge +9

@Aniisajan wij versturen de vraag, om het apparatuur terug te sturen, per e-mail. Ik zie dat je deze e-mail ook hebt ontvangen. Daar in staat dat het binnen 30 dagen geretourneerd moet worden. Er is daarna meerdere malen een herinnering gestuurd, en ook een e-mail waarin vermeld staat dat als het niet geretourneerd wordt, er kosten aan verbonden zitten.

05/09/22 is de tv box opgezegd hierbij een mail ontvangen bevestiging opzegging.
Ook op 05/09/22 een mail ontvangen dat de box nog niet is ontvangen en terug gestuurd kan worden dezelfde dag na opzegging oké prima waarschijnlijk een algemene mail met waar de box naar toe kan want binnen dezelfde dag zul je ook niks ontvangen lijkt me. 
23/09/22 Mail gekregen bevestiging dat de tv box is binnen gekomen bij jullie met daarbij overzicht wat er is binnen gekomen bij jullie ( tv box)
27/09/22 weer een mail met vergeet niet je apparatuur te versturen? 
en dan heb je 

06/10/22 weer een mail dat het niet verstuurd is en er een boete bij komt. 

en dan hebben we 

21/01/23 weer een mail dat het ontvangen is

wat is me volgende mail? Dat het weer niet ontvangen is. Je ziet toch dat het hier ergens helemaal fout gaat en blijkbaar kunt u alle mailtjes net zo goed als mij terug zien. 
hoe het er telefonisch aan toe gaat met personeel die allemaal wat anders vertellen zo gaat het blijkbaar in de mail ook. 
Het is helemaal niet in orde en geregeld gewoon eens in zien dat ook jullie fouten maken en dit horen op te lossen. 
 

 

@Aniisajan wij versturen de vraag, om het apparatuur terug te sturen, per e-mail. Ik zie dat je deze e-mail ook hebt ontvangen. Daar in staat dat het binnen 30 dagen geretourneerd moet worden. Er is daarna meerdere malen een herinnering gestuurd, en ook een e-mail waarin vermeld staat dat als het niet geretourneerd wordt, er kosten aan verbonden zitten.

En vanaf 05/06/22 tot 27/06/22 is dik binnen de 30 dagen terug stuur termijn dat is wel duidelijk. 

@Aniisajan wij versturen de vraag, om het apparatuur terug te sturen, per e-mail. Ik zie dat je deze e-mail ook hebt ontvangen. Daar in staat dat het binnen 30 dagen geretourneerd moet worden. Er is daarna meerdere malen een herinnering gestuurd, en ook een e-mail waarin vermeld staat dat als het niet geretourneerd wordt, er kosten aan verbonden zitten.

En vanaf 05/06/22 tot 27/06/22 is dik binnen de 30 dagen terug stuur termijn dat is wel duidelijk. 

Pardon zelfs nog eerder 23/06/22