Beantwoord

Snelheid glasvezel wijzigen

  • 27 October 2023
  • 1 reactie
  • 101 Bekeken

Goedemiddag,

In juli heb ik een aan de deur een abonnement voor glasvezel afgesloten. Dit betrof een actie. Op aanraden van de verkoper als snelheid 400 MB afgesproken. Op mijn verzoek om de informatie schriftelijk of via internet te bekijken werd gezegd dat het de laatste kans was om nog een glasvezelaansluiting te krijgen dus dat dat geen optie was. Toen mijn man thuis kwam gaf hij aan dat hij juist naar glasvezel wilde overstapppen in verband met de snelheid van 1 GB. Dus daarna gebeld of dit nog gewijzigd kon worden. Kosten voor 400 MB en 1 GB in actie zijn allebei 30 euro. Dit kon wel maar pas als het abonnement was ingegaan en hier werden dan geen extra kosten voor berekend. Nu is het abonnement na veel problemen eindelijk ingegaan op 18 oktober en je raad het al: bij een upgrade vervalt de korting en moet ik 45 euro gaan betalen. Ik voel mij een beetje belazerd. Waarom kan het abonnement gedurende de actieperiode geen upgrade krijgen naar 1 Gb voor dezelfde prijs?

icon

Beste antwoord door eric 27 October 2023, 18:27

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Hi @Sofie1963 

Tijdens de initiele aanvraag is de korting inderdaad van toepassing.  Als je daarna aanpassingen maakt in het product kan dat,  maar vervalt de initiele korting. 400 Mbit is al best veel hoor. Zeker als je nu alleen een DSL lijn had.. ik zou gewoon de eerste tijd er lekker van genieten en dan vaststellen of het nog sneller moet. Als je na de kortingsmaanden de aanpassing doet, dan heb je gewoon eerst de maximale korting gepakt maar zoals gezegd,  wellicht is een aanpassing dan op basis van ervaring niet meet nodig.

Reageer