Beantwoord

Stilstaand tv-beeld met WIFI VERBINDING

  • 1 July 2023
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Mijn tv en buitencamera is middels een Devolo Mesh Multiroam wifi adapter verbonden met het Zyxel modem (T-50). Het wifi signaal is goed; ik kan draadloos internetten en de camera doet het goed. Alleen wanneer ik de tv aanzet krijg ik een stilstaand beeld. Wanneer ik nu de optie terugkijken vanaf het begin en daarna de keuze maak terug naar live-tv heb ik voor ongeveer 30-45 minuten goed beeld. Daarna zit het tv-signaal weer vast.
Ook wanneer ik binnen de bovengenoemde tijd wil switchen naar een andere zender staat het beeld weer stil en moet ik de bovengenoemde procedure opnieuw doen.
Het maakt ook niet uit of de camera is afgesloten of de tv-box omwissel met een andere.
Als ik de tv bekabeld aansluit is di probleem er niet.

Wie herkent dit probleem en heeft een oplossing?

icon

Beste antwoord door KAATNFRI 3 July 2023, 20:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @KAATNFRI, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee. Ik gok dat de Devolo Mesh niet helemaal lekker samen loopt met de Zyxel T-50. Omdat het eigen apparatuur is kan ik deze ook niet uitlezen en geen garantie geven dat het moet werken. Daarnaast zie ik een Archer verbonden aan het modem. Als je eigen apparatuur er tussen uit haalt krijg je dan wel een stabiele verbinding? Daarnaast raad ik je aan om ons eigen wifipunt te gebruiken, deze is helemaal afgestelds op de Zyxel T-50. In dit topic lees je hier meer over: 
 

 

Hi @KAATNFRI, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee. Ik gok dat de Devolo Mesh niet helemaal lekker samen loopt met de Zyxel T-50. Omdat het eigen apparatuur is kan ik deze ook niet uitlezen en geen garantie geven dat het moet werken. Daarnaast zie ik een Archer verbonden aan het modem. Als je eigen apparatuur er tussen uit haalt krijg je dan wel een stabiele verbinding? Daarnaast raad ik je aan om ons eigen wifipunt te gebruiken, deze is helemaal afgestelds op de Zyxel T-50. In dit topic lees je hier meer over: 
 

 

 

Hallo @Tommie,

Dank voor je reactie, en het lijkt de oplossing te zijn. Ik heb deels nu je oplossing doorgevoerd.

De Tv is met de Zyxel T50  verbonden en de camera op de Devolo.

Ik heb de TV daarna ruim 2 uur aan gehad, geswitcht van zenders, maar niet 1 keer vastgelopen
2x trok het beeld iets bij, maar dat was in een mum weer over.
Dank voor het gegeven advies.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @KAATNFRI, bedankt voor je terugkoppeling. Ik ben erg blij om te horen dat het nu weer goed werkt! Hopelijk blijft dit zo en kun je ongestoord genieten van ons snelle glasvezelnetwerk. 

Reageer