Beantwoord

Storing glasvezel internet - 3862 LP

  • 29 November 2023
  • 11 reacties
  • 97 Bekeken

Reputatie 2

Goedemiddag, heb sinds vannacht 02:14 geen Internet verbinding (odido internet + tv) meer. Uiteraard zelf modem en ONT 30 seconden van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart. Op de ONT branden drie lampjes (LOS lampje brandt niet). Op het modem is led LAN aan en 2,5g WAN. Stroom (power) led blijft knipperen en blijft niet stabiel branden.

Odido gebeld en issue gemeld; zij hebben lijnmeting gedaan en vervolgens heb ik op verzoek het loshalen van de stroom en het opnieuw opstarten van modem plus ONT nogmaals gedaan. Geen verandering. Lijkt wel of modem een issue heeft aangezien de power led blijft knipperen.

Odido heeft issue aangemeld bij Guidion. Op mijn vraag wanneer Guidion naar verwachting contact  op gaat nemen is het antwoord drie werkdagen. Handig als je veel thuis werkt…

Zelf contact gezocht met Guidion, maar die willen/kunnen niks doen zonder dat de melding bekend is bij hun. Dus blijkbaar is de melding vanuit Odido nog niet aangekomen bij Guidion. Heb ook nog geen mail ontvangen vanuit Guidion zelf zodat ik via de self service portal een monteur kan inplannen.

Zijn er nog zaken die ik kan proberen?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Bvansteyn 29 November 2023, 18:42

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 2

aanvulling. hard reset modem heeft helaas ook geen oplossing geboden. Power led blijft knipperen.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Bvansteyn ,

Dat is niet prettig, heb je toevallig een mobiel abonnement van Odido of Ben?
Dan kan ik je een voucher zenden voor 7 dagen unlimited data.
Laat maar weten of je een voucher wil.

 

Reputatie 2

Hallo @Bvansteyn ,

Dat is niet prettig, heb je toevallig een mobiel abonnement van Odido of Ben?
Dan kan ik je een voucher zenden voor 7 dagen unlimited data.
Laat maar weten of je een voucher wil.

 

Mijn vrouw en zoon hebben een ben abonnement. Heb via Odido een voucher ontvangen, dus kan nu idd via telefoon van mijn vrouw verbinden om te kunnen werken. Is omslachtig, maar het werkt. Wel bedankt voor het aanbod! 

Reputatie 2

Update 18:40 uur; via chat inmiddels wederom contact gehad met een medewerker. En het issue nogmaals uitgelegd. Het meest vervelende is dat ik nog niks van Guidion had gehoord. Blijkt dat Odido gezien had dat mijn ONT al een aantal uur online was en daarom was de melding niet verstuurd naar Guidion. Probleem zit in het modem en deze is ook niet uitleesbaar voor Odido. Heb nu een directe link gekregen en inmiddels voor vrijdagochtend een afspraak weten te maken. Hopelijk heb ik vrijdag dan weer internet.. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Bvansteyn

Met de harde reset, bedoel je dan achterop met een tandestoker voor 10 secoden het knopje ingedrukt? Ook dan blijft de power led altijd knipperen?

Reputatie 2

Hi @Bvansteyn

Met de harde reset, bedoel je dan achterop met een tandestoker voor 10 secoden het knopje ingedrukt? Ook dan blijft de power led altijd knipperen?

Ja, hard reset idd met tandenstoker het knopje ingedrukt houden. Dan gaat (uiteraard) het power lampje wel uit en dan start de router op en gaat de power led weer aan. Maar daarna eindigt hij weer in de stand van knipperen alsof hij niet volledig opstart. Gevolg is overigens ook dat niks in mijn netwerk meer bereikbaar is aangezien de router niet ‘online’ komt. Kan nu zelfs mijn lampen niet schakelen omdat mijn HUE bridge niet bereikbaar is...haha...😅

Reputatie 2

Hi @Bvansteyn

Met de harde reset, bedoel je dan achterop met een tandestoker voor 10 secoden het knopje ingedrukt? Ook dan blijft de power led altijd knipperen?

dubbel… 🙄

Reputatie 7
Badge +4

Klinkt alsof het modem inderdaad overleden is. Ik zie dat je al een afspraak heb staan met de monteur voor Vrijdag. Die kan het modem voor je vervangen. 

Ik hoop dat kaarsen hebt zodat je niet in het donker hoeft te zitten ;) 

Reputatie 2

Klinkt alsof het modem inderdaad overleden is. Ik zie dat je al een afspraak heb staan met de monteur voor Vrijdag. Die kan het modem voor je vervangen. 

Ik hoop dat kaarsen hebt zodat je niet in het donker hoeft te zitten ;) 

Dat komt wel goed 😉

 

kreeg overigens net weer twee mailtjes vanuit Odido waar ik even niet weet wat ik er mee moet. Eentje met een mededeling dat technici naar het modem hebben gekeken en dat er een nieuw modem wordt gestuurd. En eentje waarbij bestelde apparatuur is geannuleerd…. Hmmmm…hopelijk gaat het allemaal goed.

 

hopelijk staat Guidion vrijdag idd op de stoep om het op te lossen.. 😊

Reputatie 7
Badge +4

kreeg overigens net weer twee mailtjes vanuit Odido waar ik even niet weet wat ik er mee moet. Eentje met een mededeling dat technici naar het modem hebben gekeken en dat er een nieuw modem wordt gestuurd. En eentje waarbij bestelde apparatuur is geannuleerd…. Hmmmm…hopelijk gaat het allemaal goed.

Excuus, dat was mijn fout. Ik wilde je een nieuw modem sturen.Toen ik zag dat de afspraak met Guidion al stond voor vrijdag heb ik het modem geannuleerd. Guidion is in dit geval sneller dan een modem sturen ;) 

Reputatie 2

kreeg overigens net weer twee mailtjes vanuit Odido waar ik even niet weet wat ik er mee moet. Eentje met een mededeling dat technici naar het modem hebben gekeken en dat er een nieuw modem wordt gestuurd. En eentje waarbij bestelde apparatuur is geannuleerd…. Hmmmm…hopelijk gaat het allemaal goed.

Excuus, dat was mijn fout. Ik wilde je een nieuw modem sturen.Toen ik zag dat de afspraak met Guidion al stond voor vrijdag heb ik het modem geannuleerd. Guidion is in dit geval sneller dan een modem sturen ;) 

 Ah..helder! Dank voor je hulp in ieder geval!

Reageer