Beantwoord

Problemen Glasvezel postcode 2014

  • 1 February 2024
  • 33 reacties
  • 2166 Bekeken

Sinds 1-2 ongeveer 17.00u geen internetverbinding meer. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en is sprake van een storing?

icon

Beste antwoord door Trompala 1 February 2024, 18:33

Bekijk origineel

33 reacties

Hier (2014) ook sinds 1700 alles plat.

Gelukkig mijn enorm betrouwbare KPN vdsl voorlopig maar even aangehouden..

Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.

Heb sinds 3 weken Odido glas en dit is de eerste storing.

Sinds 2330 werkt het weer. Heb alleen een ander adres gekregen van de DHCP server. Maar weer even wat firewalls aanpassen…

Same here, als ik me gerealiseerd had dat Odido geen statisch ip levert had ik het niet genomen. Je verwacht dat gewoon als je 1gbit afneemt.

 

 

Maar goed ik zit er een jaar aan vast. Daarna maar een zakelijke aansluiting zonder tv met NLZiet. Hopelijk is de tv kwaliteit dan beter want nu is die niet goed als bij mijn KPN adsl. 

Reputatie 7
Badge +14

Alle grote providers werken met dynamische IP-adressen voor consumentenlijnen. Bij Odido zakelijk internet heeft u echter een vast IP-adres.

Reputatie 1

Hier werkt het ook weer, netjes dat het nog dezelfde avond gerepareerd is!

Alle grote providers werken met dynamische IP-adressen voor consumentenlijnen. Bij Odido zakelijk internet heeft u echter een vast IP-adres.

Alle grote providers leveren ook IPv6. Als Odido dat eindelijk eens zou doen zou een dynamisch IPv4 adres voor mij wat minder vervelend zijn. 
Als ze tenminste iedere klant een vaste /48 geven. 

Alsof ze het weten van die storing, krijg net een brief van KPN in de bus dat ze hier (2014) ook glasvezel gaan aanleggen. Goeie zaak, beetje concurrentie.

Kan ik volgend jaar mijn KPN DSL door KPN  glas vervangen als Odido niet stabiel blijkt. Heb ik tenminste ook weer IPv6 ;-)

 

Betekent dit dat we echt twee fysieke aansluitingen krijgen? 

Betekent dit dat we echt twee fysieke aansluitingen krijgen? 

Denk het wel want KPN heeft zijn eigen fibers.

Je krijgt er zelfs 3 als je ook nog een Ziggo aansluiting hebt.

Keuze kan geen kwaad. Lijkt me dat dat de kwaliteit van de diensten alleen maar ten goede kan komen. 

Reageer