Beantwoord

Te hoge facturen afgeschreven

  • 25 March 2024
  • 4 reacties
  • 40 Bekeken

Hallo, in augustus heb ik mijn contract verlengd voor internet en T.V heb een mail gehad waar in staat de eerste 4 maanden 42,00 euro daar naar 52,00 per maand maar deze maand heeft Odido 67,00 afgeschreven heb mijn contract toch niet voor niets en heb het al langer dan 3 maanden vanaf de eerste verhoging . Ten eerste ga ik uitzoeken of dit zo maar mag en kan en wat de reden daar voor er staat inflatie maar nee ik heb een vast contract voor een jaar met vaste bedragen of zie ik dat verkeerd?

icon

Beste antwoord door eric 25 March 2024, 13:28

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als een contract 3 maanden loopt mag een inflatiecorrectie WEL worden toegepast. Korter dan 3 maanden niet.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jacky1965 

Een inflatiecorrectie is bovendien niet zo hoog, kan je de factuur specificatie nog eens goed doornemen?

  • In de algemene voorwaarden kan een ondernemer opnemen dat hij binnen 3 maanden na het afsluiten van de overeenkomst de prijs mag verhogen. Daar moet dan wel tegenover staan dat je in dat geval de overeenkomst mag ontbinden. Dat betekent dat je de koop ongedaan moet kunnen maken. 
  • In het geval van wettelijke prijsverhogingen (bijvoorbeeld van de btw) mag de ondernemer dit (ook) doorberekenen.
Reputatie 7
Badge +14

Wel ook de relevante punten van de consumentenbond mee kopieeren.

  • Heb je al een prijsafspraak? Dan mag de ondernemer de prijs alleen veranderen als dat in de algemene voorwaarden staat.

Odido heeft dat in zijn algemene voorwaarden staan en doet dat alleen op contracten die langer dan 3 maanden lopen.

9. Odido is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand juni van het voorafgaande jaar. Odido voert geen inflatiecorrectie door als er drie maanden of minder van je overeenkomst verstreken zijn.

Reageer