Terugsturen modem factuur met boete?

  • 8 April 2024
  • 6 reacties
  • 95 Bekeken

Hallo,

Vorig jaar oktober (2023) heb ik een aanvraag gedaan voor mijn nieuwe internet provider. Mijn contract bij jullie zou dan eindigen per 08-01-2024. tot dusver geen probleem, echter bleek in de email van 13 oktober 2023 al de informatie + label te staan voor het retourneren van het modem.

Omdat dit label niet bleek te werken heb ik 29-01-2024 nog een keer contact gehad met jullie klantenservice via de chat, waarbij mij verteld werd dat er binnenkort een nieuw label verstuurd zou worden. Dit gebeurde ook niet tot ik vandaag 8 april ineens een factuur met een boete bedrag kreeg. Verder nooit geen email of contact over het modem vanuit jullie gehad en nu ineens wel een boete?

Ik heb hierop volgend jullie klantenservice gebeld waarbij ik door jullie collega nogal zeer onvriendelijk te woord werd gestaan, zonder mij een concrete oplossing te bieden. Toen nogmaals gebeld en kreeg ik een wat vriendelijker persoon aan de lijn die mij vertelde de modem in te pakken en naar een dhl punt te brengen zodat ze daar het naar jullie toe konden sturen. Na bij 2 punten geweest te zijn die niet wisten hoe ze het zonder QR code konden versturen kwam ik uiteindelijke bij de Hema terecht waar ze het wel konden versturen, het pakketje is dus jullie kant op.

Nu zit ik nog met 1 vraag hoe gaat het nu met het boete bedrag? ik ben niet van plan deze boete te betalen en weer maanden moeten wachten om mijn eigen geld terug te krijgen door een fout bij jullie. Ik hoop dat jullie met een oplossing komen.

Teresa van Odido 21 dagen geleden

Welkom op onze Community! @stefan2608 

Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om de apparatuur terug te sturen en goed dat je hierover aan de bel trekt. Natuurlijk help ik je graag verder!
Ik ben direct voor je gaan kijken, maar ik zie nog geen apparatuur wat bij ons binnen is. Ook zie ik dat de track & trace die je van ons hebt gekregen niet is gebruikt, zoals je zelf al uitlegt. Hierdoor kan ik de bestelling niet volgen. 

Wil je mij in een privébericht de track en trace sturen? Dan kijk ik direct met je mee!  

Betreft de boete, deze zal ik uiteraard voor je vergoeden wanneer de apparatuur is verwerkt in ons systeem, je hoeft je hier geen zorgen om te maken!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @stefan2608 

Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om de apparatuur terug te sturen en goed dat je hierover aan de bel trekt. Natuurlijk help ik je graag verder!
Ik ben direct voor je gaan kijken, maar ik zie nog geen apparatuur wat bij ons binnen is. Ook zie ik dat de track & trace die je van ons hebt gekregen niet is gebruikt, zoals je zelf al uitlegt. Hierdoor kan ik de bestelling niet volgen. 

Wil je mij in een privébericht de track en trace sturen? Dan kijk ik direct met je mee!  

Betreft de boete, deze zal ik uiteraard voor je vergoeden wanneer de apparatuur is verwerkt in ons systeem, je hoeft je hier geen zorgen om te maken!

Welkom op onze Community! @stefan2608 

Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om de apparatuur terug te sturen en goed dat je hierover aan de bel trekt. Natuurlijk help ik je graag verder!
Ik ben direct voor je gaan kijken, maar ik zie nog geen apparatuur wat bij ons binnen is. Ook zie ik dat de track & trace die je van ons hebt gekregen niet is gebruikt, zoals je zelf al uitlegt. Hierdoor kan ik de bestelling niet volgen. 

Wil je mij in een privébericht de track en trace sturen? Dan kijk ik direct met je mee!  

Betreft de boete, deze zal ik uiteraard voor je vergoeden wanneer de apparatuur is verwerkt in ons systeem, je hoeft je hier geen zorgen om te maken!

@Teresa van Odido ik heb je inmiddels een bericht gestuurd maar nog geen reactie gehad. In de DHL app zie ik dat het pakket naar jullie nu al 3 dagen blijft hangen op “Klaar voor versturen naar het sorteercentrum” kan je kijken wat er mis gaat?

Hallo, zouden jullie kunnen reageren? Het pakket naar jullie blijft maar de status Je pakket gaat retour naar Odido houden.

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @stefan2608, ik help je super graag verder! Teresa is vandaag niet aanwezig, zou je de track & trace naar mij willen sturen? Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Hallo @Ishana van Odido,

Het deel met de retour is nu opgelost. Ik heb inderdaad de email gehad en zag inderdaad op de website dat de 75 euro compensatie is goedgekeurd. Een aantal dagen later kreeg ik inderdaad ook een email dat het modem door jullie is ontvangen. Echter kreeg ik gisteren (22-04) een notificatie van mijn bank dat jullie middels een incasso toch alsnog 75 euro proberen af te schrijven. Deze incasso heb ik geblokkeerd omdat ik dacht dat het opgelost zou zijn? Zou jij kunnen kijken wat er mis gegaan is?

Groeten Stefan

Reputatie 5
Badge +4

Hi @stefan2608, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat de compensatie inderdaad helemaal is goedgekeurd. Wel moet deze nog verwerkt worden, zodat het met de openstaande factuur verrekend kan worden. Nu is er automatisch een poging gedaan om het bedrag af te schrijven, terwijl dit dus helemaal niet nodig is. Het is goed dat je deze incasso hebt geblokkeerd. Ik ga nu in ons systeem een uitstel van betaling zetten, zodat er genoeg tijd is dat de vergoeding verwerkt en verrekend kan worden. Zo wordt er geen nieuwe incassopoging gedaan. Wij zorgen er verder voor dat op de achtergrond alles goed loopt! 

Reageer