Beantwoord

Torrent-link Kali Linux

  • 3 March 2022
  • 5 reacties
  • 168 Bekeken

Goedenmorgen,

 

kunt u mij hepen? Ik volg tegenwoordig Kali Linux-opleiding, dus ik wil de software downloaden. Ik ben bang dat ik een boete krijg als ik het download. Aangezien het een Torrent-link is, is het geen illegale site. Daarom zou ik u willen vragen, kan ik er downloaden? Ik wil er (everything) downloaden maar het is alleen een Torrent-link. Als het mogelijk is.

 

Zou u het de link na kunnen kijken?

Get Kali | Kali Linux

 

In ben benieuwd naar uw reactie.

 

Groeten,

 

Ahmed Khattab

icon

Beste antwoord door Folkert 3 March 2022, 11:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen Ahmed,

Torrents mag je gewoon gebruiken want aan het systeem is niets illegaal. Het gaat om de inhoud van de download. Kali Linux is uiteraard helemaal vrij om te downloaden.

Torrents worden veel misbruikt om films enzovoort te downloaden waar copyright op zit en dan is het ineens niet meer legaal. 

Hoop dat het verhaal zo duidelijk is. Succes met de opleiding!

Groeten,

Folkert

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Ahmed Khattab welkom bij de community.

Het verbaast me een klein beetje dat als jij affiniteit hebt met Kali je deze vraag stelt. Kali wordt vaak gebruikt bij pentesten, dus je moet wel wat IT kennis hebben als je met deze materie aan de gang gaat. Denk bij de versie die je download ook waarop je de software wil draaien. Persoonlijk vind ik een Docker installatie wel handig. Zo hoef je niet voor elke toepassing een nieuwe computer neer te zetten.

 

Reputatie 7
Badge +4

Mag ik je complimenteren met deze vraag? Te vaak zie ik dat mensen zo maar downloaden zonder zich bewust te zijn van risico's. Dat jij deze vraag stelt betekent dat je wel bewust bent. Het is goed om bij twijfel te checken, maar zoals eerder aangegeven is er een gradatie. Niet alles via torrent is per definitie illegaal. Het gaat over de schreef als het om beschermde content gaat. Als jij een stukje software ontwikkelt, dan wil je ook niet dat anderen daarvan profiteren en/of dat zonder jouw medeweten verspreiden. Tenzij dat je intentie is en het open source doet. Dat gezegd hebbende; Linux is open source en vrij beschikbaar. Zolang jouw bron vertrouwd is en je security checks uitvoert dan is er niet gelijk iets aan de hand.

Intuïtie is in security en privacyland zeer van belang aangezien het vaak met ethiek te maken heeft. Bij twijfel goed uitzoeken. Om een oud manager van mij te quoten: “well done”.

Succes met jouw opleiding!

Goedemorgen Ahmed,

Torrents mag je gewoon gebruiken want aan het systeem is niets illegaal. Het gaat om de inhoud van de download. Kali Linux is uiteraard helemaal vrij om te downloaden.

Torrents worden veel misbruikt om films enzovoort te downloaden waar copyright op zit en dan is het ineens niet meer legaal. 

Hoop dat het verhaal zo duidelijk is. Succes met de opleiding!

Groeten,

Folkert

Hallo Folkert,

Bedankt voor de verduidelijking. Het is nu duidelijk, dus ik ga het meteen downloaden en begin te oefenen.
Hartelijk bedankt!

Hoi @Ahmed Khattab welkom bij de community.

Het verbaast me een klein beetje dat als jij affiniteit hebt met Kali je deze vraag stelt. Kali wordt vaak gebruikt bij pentesten, dus je moet wel wat IT kennis hebben als je met deze materie aan de gang gaat. Denk bij de versie die je download ook waarop je de software wil draaien. Persoonlijk vind ik een Docker installatie wel handig. Zo hoef je niet voor elke toepassing een nieuwe computer neer te zetten.

 

Hallo Eric,

Je hebt gelijk! Ik heb alles veilig gedaan dus ik zal het op VMware gebruiken. Ik zal je advies nemen om Docker te dowanloaden.