Beantwoord

Verhuizen naar waar geen glasvezel is, toch een boete?

  • 9 February 2023
  • 5 reacties
  • 234 Bekeken

Hi,

Ik ga binnenkort verhuizen naar een adres waar nog geen glasvezel beschikbaar is. Dat zal er pas vanaf (op zijn vroegst) september zijn.

Nu heb ik via de klantenservice vernomen dat er wel DSL beschikbaar is. Nu ben ik nog genegen om voor de time being te switchen naar DSL. Echter na grondig onderzoek in en om het huis blijkt de DSL kabel nergens te vinden. Enkel een coax kastje van Ziggo is aanwezig. 

Aangezien ik een online bedrijf heb ben ik nogal afhankelijk van internet. Bij de klantenservice kan men wel een monteur sturen om te kijken of er een DSL aansluiting is. Echter mocht die gevonden worden dan kan het nog een aantal weken duren voordat er een aansluitpunt gemaakt is. Die tijd heb ik niet omdat ik anders zonder internet zit.

De makkelijkste manier is natuurlijk overstappen naar een andere provider (in dit geval Ziggo). Echter aangezien ik ook met mijn mobiel bij T-mobile zit wil ik natuurlijk het liefste bij T-mobile blijven. Maar men blijft dan vasthouden aan een boete van 3 maanden omdat mijn contract nog tot juni loopt.

Nu is dus mijn vraag waar die boete op gebasseerd is. Er staat nergens in de voorwaarden dat ik bij de aankoop van een huis moet letten of het huis past bij je TV + internet abonnement.

Ik wil zoiezo mijn mobiel abonnement behouden echter door omstandigheden wordt ik dus gedwongen om ander internet + tv te nemen.

Waarom zo halstarrig vasthouden aan die boete van 3 maanden (dus +/- 180 euro)?

Ik ben inmiddels al ruim 20 jaar klant maar zo slecht als de klantenservice nu is heb ik het niet meegemaakt. Als het te moeilijk wordt wordt plots de verbinding vebroken, men weet het niet of men verschuilt zich achter een andere afdeling die pas onderzoek kan doen zodra ik de boete heb betaald. Er wordt zelfs een “oplossing” geboden waarbij ik DSL afneem voor glasvezel prijzen zodat ik geen boete betaal maar gewoon teveel voor mijn abonnement.

icon

Beste antwoord door meules36 9 February 2023, 21:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @meules36 

Omdat DSL internet wel beschikbaar is op jouw nieuwe adres kan je TMT wel meenemen en moet je bij overstappen naar een andere provider de resterende maanden afkopen. Indien TMT niet beschikbaar was in je nieuwe woning dan kon je wel kosteloos overstappen.

Heb je niks van onderstaande in de meterkast, woonkamer of ergens anders?

Je kan ook een losse telefoonkabel ergens tegenkomen. Ook in de kelder gekeken of je een KPN kabel ziet?

Reputatie 1

Hoi

Als je zo'n kabel onder het huis vind volge je die waar die naar boven gaat en dan weet je waar je aansluit punt voor vdsl ( koperdraad ) zit.

 

Greetzz

Des

Hallo @meules36 

Omdat DSL internet wel beschikbaar is op jouw nieuwe adres kan je TMT wel meenemen en moet je bij overstappen naar een andere provider de resterende maanden afkopen. Indien TMT niet beschikbaar was in je nieuwe woning dan kon je wel kosteloos overstappen.

Heb je niks van onderstaande in de meterkast, woonkamer of ergens anders?

Je kan ook een losse telefoonkabel ergens tegenkomen. Ook in de kelder gekeken of je een KPN kabel ziet?

Ik snap dat ze een boete clausule hebben maar het is meer een principe kwestie dat je meer dan 20 jaar klant bent en men dan nog steeds weigert actief mee te denken. Maar goed…

 

De derde van links ben ik ergens tegen gekomen. Echter zaten daar geen draden in. Maar als daar wel draden in zouden zitten dan zou dat toch nog steeds ergens in de kruipruimte/meterkast terug te vinden moeten zijn?

 

In ieder geval bedankt voor je antwoord

Reputatie 7
Badge +15

@meules36 

Je zou nog eens goed in de kruipruimte of meterkast kunnen kijken, misschien kom je ergens de blauwe KPN kabel tegen zoals boven op de foto of anders een telefoonkabel die de woning binnenkomt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @meules36, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Een boete in rekening brengen omdat er geen of mogelijk geen bruikbaar ISRA-punt in je nieuwe woning is, gaat mij te ver. Mocht het zo zijn dat jij niet meteen op DSL over kunt gaan in je nieuwe huis, dan zeggen we het contract kosteloos voor je op met onmiddellijke ingang (dat is dan altijd één dag later, eerder gaat niet). Laat me tijdig weten wat ik voor je kan doen en tag me desnoods in dit topic (via een “@” en dan mijn naam), dan pak ik dit direct verder op voor je.

Gefeliciteerd met de verhuizing trouwens, altijd een super mooie stap! 😄🏡

Reageer