Verhuizing doorgegeven en terugsturen van apparatuur

  • 12 September 2023
  • 11 reacties
  • 82 Bekeken

Over enige tijd gaan wij verhuizen. In verband met deze verhuizing heeft T-Mobile (nu Odido) mij nieuwe apparatuur opgestuurd en mij gevraagd om de oude apparatuur binnen 30 dagen terug te sturen. echter valt de verhuizing (en wanneer de verbinding op het nieuwe adres actief moet zijn) buiten de 30 dagen en wil ik niet zonder internet+TV komen te zitten op het oude adres.

Ik lees zelf berichten dat mensen een boete ontvangen op het moment dat de oude apparatuur niet binnen 30 dagen wordt opgestuurd.

Vraag: wat te doen in deze situatie? (als ik de apparatuur daadwerkelijk opstuur binnen 30 dagen, zit ik 2 weken zonder internet op het oude adres)

Tommie van Odido 8 maanden geleden

Hey @nickkooistra1992, welkom op onze Community!

We geven je graag wat meer duidelijkheid over de situatie. Kan je ons vertellen wanneer je deze e-mail ontvangen hebt? We kunnen hem namelijk niet omhoog halen. Kan je de datum hier met ons delen, dan kunnen we kijken wat er aan de hand is. Alvast bedankt! 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @nickkooistra1992 

Het oude apparatuur zou pas retour moeten wanneer de verbinding op je huidige adres stopt en dan heb je 30 dagen de tijd om het apparatuur te retourneren.

@Waqqas dat zou ik ook logisch vinden. Echter als ik de mail lees waarin wordt aangegeven dat de vervangende apparatuur wordt verzonden (mail is van eind augustus), wordt letterlijk aangegeven dat de bestaande apparatuur binnen 30 dagen retour gestuurd moet worden 😉.

Reputatie 7
Badge +15

@nickkooistra1992 

Ik denk dan toch dat het een communicatie foutje is want je hebt het apparatuur nodig zolang je abonnement loopt.

Wacht even op de reactie van een moderator.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @nickkooistra1992, welkom op onze Community!

We geven je graag wat meer duidelijkheid over de situatie. Kan je ons vertellen wanneer je deze e-mail ontvangen hebt? We kunnen hem namelijk niet omhoog halen. Kan je de datum hier met ons delen, dan kunnen we kijken wat er aan de hand is. Alvast bedankt! 

@Tommie van Odido Ik heb de mail ontvangen op 30 augustus, om 15:13. De mail heet ‘Je vervangende apparatuur is onderweg’. Onderaan in deze mail staat: Stuur de doos met apparatuur gratis terug. Doe dit binnen 30 dagen nadat je bestelling verwerkt is. Versturen kan bij elk DHL ServicePoint. 

De aansluiting op ons nieuwe adres gaat pas ik op 6 oktober, dus ook vanaf dan zou ik pas de apparatuur retour willen sturen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @nickkooistra1992, bedankt voor je snelle reactie.

Dit maakt het wat duidelijker. Dit betekend als je nieuwe adres opgeleverd is. Vanaf dat moment moet je het apparatuur terug sturen, hier ontvang je dan ook een duidelijke e-mail over. Pas als je in het nieuwe huis zit en het modem online is hoef je het apparatuur pas op te sturen. Het gaat hier ook alleen om het wifi punt. Je ontvangt een nieuwe omdat de WAP niet goed werkt met de T-54. De T-54 verhuist gewoon met je mee! Je kan het wifi punt ook nu al retourneren als je dat zou willen.

Hey @nickkooistra1992, bedankt voor je snelle reactie.

Dit maakt het wat duidelijker. Dit betekend als je nieuwe adres opgeleverd is. Vanaf dat moment moet je het apparatuur terug sturen, hier ontvang je dan ook een duidelijke e-mail over. Pas als je in het nieuwe huis zit en het modem online is hoef je het apparatuur pas op te sturen. Het gaat hier ook alleen om het wifi punt. Je ontvangt een nieuwe omdat de WAP niet goed werkt met de T-54. De T-54 verhuist gewoon met je mee! Je kan het wifi punt ook nu al retourneren als je dat zou willen.

@Tommie van Odido oké helder! dan gaat het goed komen (al is een iets meer heldere omschrijving in de mail handig geweest, had uitzoekweg gescheeld😉).

@Tommie van Odido ik krijg toch een mail van Odido met daarin de herinnering de apparatuur terug te sturen met daarin het verzoek om dit binnen 8 dagen te doen, terwijl de verhuizing pas vanaf 6 oktober is. Indien ik aan het verzoek voldoe dan kom ik een week lang zonder internet en tv te zitten en dit is uiteraard niet de bedoeling 😉. Wat is doorgegeven (en ook logisch is) is dat ik de apparatuur pas terug stuur zodra ik op het nieuwe adres (dus per 6 oktober) internet en tv heb. Kan dit in het systeem worden gezet zodat ik niet nogmaals mails hierover ontvang? Bij voorbaat dank!

Reputatie 7
Badge +8

@nickkooistra1992 Mijn excuses Nick! We hebben momenteel een issue waardoor het retourproces al van start gaat op datum van dat de opzegging in plaats van de datum dat je gaat verhuizen. Geen zorgen! Je dient het modem mee te nemen naar jouw nieuwe adres, dus deze hoef je niet terug te sturen. Ik heb de e-mails erbij gepakt en ik zie dat het alleen gaat om het retourneren van het wifi-punt. Dit omdat je een nieuwe versie van ons ontvangt voor op het nieuwe adres die beter werkt met het modem dat je hebt. 

Als het goed is, heb je ook al het installatiepakket binnen met de nieuwe apparatuur en zo ook het nieuwe wifi-punt. Je kunt voor nu dan ook alvast in de tussentijd het nieuwe wifi-punt aansluiten en kun je het oude wifi-punt alvast naar ons retourneren. Zo voorkom je de boete. Mocht je toch alsnog het huidige wifi-punt willen gebruiken, dan wordt de boete wel getriggerd, maar deze kunnen we dan achteraf zodra deze binnen is, alsnog voor je vergoeden. Wel zo eerlijk natuurlijk! 

Aan jou uiteraard de keuze wat je wilt doen.En nogmaals mijn excuses dat het proces momenteel wat omslachtig gaat. Mocht je verder nog andere vragen hebben hierover, laat het mij gerust hier weten!

@Demi van Odido ik heb een nieuwe mail ontvangen met daarin de vermelding (wederom) dat ik mijn apparatuur nog niet retour heb gestuurd en dat de boete hiervoor €70 bedraagt. Dit is natuurlijk niet echt acceptabel. Kan jij er voor zorgen dat dit niet wordt doorbelast? Want nogmaals, ik ga pas mijn apparatuur retour sturen als alles op het nieuwe adres het doet 😉

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @nickkooistra1992, geen zorgen! Dit is een automatische herinnering die we niet meer tegen kunnen houden. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reageer