Beantwoord

Verhuizing - T-Mobile thuis verhuist mee - oude apparaat wel/niet mee?

  • 23 May 2023
  • 3 reacties
  • 157 Bekeken

Beste heer/mevrouw,

Binnenkort gaan we verhuizen. Ons T-Mobile abonnement nemen we mee, dit hebben we al doorgegeven aan T-Mobile. Hier heb ik ook een bevestigingsmail over ontvangen.

In de bevestigingsmail vind ik echter tegenstrijdige informatie die ik niet goed begrijp. Er staat het volgende:

Installatie nieuwe apparatuur
Je hebt straks glasvezelinternet. Je modem mag je meenemen naar je nieuwe adres. Onze installatiepartner Guidion komt het voor je installeren. Ze sturen je een e-mail met een uitnodiging. Je kunt daarmee online een afspraak maken voor de installatie. Hier zijn mogelijk installatiekosten aan verbonden, deze kosten vind je op de volgende rekening na je verhuizing. Je oude modem staat aangesloten op een ONT-kastje. Dat kastje is van de netwerkbeheerder en kun je in de woning achterlaten.

Retour sturen
Je vorige apparaat willen we graag terug. Terugsturen is gratis en kan als volgt:

1. Stop alle apparatuur (inclusief kabels en accessoires) in een doos.
2. Op My T-Mobile staat de QR code klaar. Uitprinten is niet nodig, je kunt de QR code laten zien aan de DHL ServicePoint medewerker via de My T-Mobile app.
3. Toch liever een geprinte versie? Die vind je hier.
4. Stuur de doos met apparatuur gratis terug. Versturen kan bij elk DHL ServicePoint).


Ik begrijp dat ik mijn huidige modem meeneem naar het nieuwe adres. Wat wordt dan echter bedoeld met “je vorige apparaat willen we graag terug”? Is dat ook die modem? Zo ja, waarom moet ik die terugsturen én meenemen? Dat is helaas niet mogelijk.

Graag ontvang ik hier meer duidelijkheid over. Bedankt!

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 May 2023, 10:48

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @VanDijke 

In een ander topic was er iemand die ging verhuizen en precies dezelfde mail kreeg. Het kopje retour sturen blijkt een stukje standaard tekst te zijn maar een moderator gaf aan dat hij de modem mee kon nemen.

Reputatie 7
Badge +16

Zoals @Waqqas hierboven correct opmerkt, kun je het modem gewoon meeverhuizen. Die e-mail is eigenlijk geautomatiseerd maar verkeerd gestuurd naar iedereen in plaats van een select deel van de mensen waarbij het modem niet meeverhuist - bijvoorbeeld bij een opzegging. Je kunt dat stukje over retourneren negeren, sorry voor de verwarring en gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! 😄🏡

Helder, bedankt voor jullie hulp!

Reageer