Beantwoord

Verhuizing zonder contract

  • 14 June 2022
  • 3 reacties
  • 158 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hi T-mobile,


Wij zijn verhuisd, maar mijn T-mobile thuis 1000/1000 mbps glasvezel nog niet, want… men moet een  nieuw contract afsluiten bij een verhuizing. Dit staat niet genoemd bij registratie en dit staat ook niet in jullie algemene voorwaarden.

Ik heb T-mobile sinds december 2021, maar ik heb de denkfout gemaakt dat mijn Ziggo contract al was afgelopen, bleek dat het een zakelijk 3 jaar was, waar ik nog tot oktober 2023 aan vast zit.

Ik lees op het forum rare berichten over “je contract is vast aan je adres” in plaats van dat het een contract met mijn als persoon is, dit wordt als reden aangevoerd om een nieuw contract te moeten afsluiten. Dit wil ik niet. Ik wil graag per december 2022 de optie hebben om op te zeggen of te verlengen, of nu einde contract. Wanneer kunt u dit voor mij in orde maken?

Graag een gesprek/toelichting gewenst op deze situatie.

icon

Beste antwoord door Jaap 14 June 2022, 20:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 5

Hoi @dhensen 

De reden dat T-Mobile een nieuw jaarcontract afsluit, is omdat T-Mobile voor de lijnhuur ook een jaarcontract afsluiten bij de leverancier voor de lijn.

 

Je abonnement meenemen bij een verhuizing is mede hierom uiteraard nooit een verplichting. Je bent bij een verhuizing vrij om het abonnement op te zeggen, zolang je kan aantonen dat je verhuist. Als je besluit om op je nieuwe adres T-Mobile te nemen, zit daar een nieuw jaarcontract aan vast. Uitzonderingen hierop zijn ook niet mogelijk, dit is administratief niet bij te houden.

Uit je bericht begrijp ik dat je het abonnement dan wil opzeggen. Dat kan na overleggen van een bewijsje zoals een bevestiging van inschrijving van de gemeente, kopie nutscontract op het nieuwe adres of een koop/huurcontract. Die mag je (bij wijze van uitzondering, ik ga hier geen gewoonte van maken 😅) wel in een PB naar me sturen.

Succes in je nieuwe woning!

Hallo Jaap,

Bedankt voor de snelle reactie, ik wou dat mijn reactie ook zo snel is, maar ben een beetje ondergesneeuwd door de verhuizing. Inmiddels heb ik ook 19 dagen kunnen zien dat mij 100/30 ziggo verbinding niet echt toereikend is voor al onze internet behoefte. Ik ga dus toch mijn T-mobile verhuizen! Nogmaals bedankt voor je bericht!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dhensen, is alles verder goed gegaan met de verhuizing? Jammer dat de snelheid van 100/30 niet toereikend is, ben je nog wel in de gelegenheid om over/terug te gaan naar T-Mobile voor thuis? 

Wel super tof trouwens dat je terugkeert, welcome back! 😁🙋‍♂️ 

Als ik iets voor je kan doen, let me know!