In augustus van afgelopen jaar is er bij mij een verkoper van Odido aan de deur geweest. Glasvezel van odido zou beter en bovendien goedkoper zijn dan mijn Ziggo abonnement. Dit klonk mij goed in de oren. Ik heb echter meteen gevraagd of er dan ook bekabeld internet tot aan zolder gelegd kan worden. Daar staat mijn desktop die momenteel geen draadloze functionaliteit heeft. Mijn ziggo modem stond namelijk in de huiskamer en vanaf daar ging er een (lelijke) kabel tot aan zolder. Odido zou echter in de meterkast binnenkomen. Ik gaf aan dat ik niet wist of er nog een loze leiding loopt. Volgens de verkoper zou dit geen probleem zijn want daar vinden ze wel wat op, tegen een meerprijs. Ik ging hiermee graag akkoord.
Tussen het moment van afsluiten en datum van aansluiten heb ik nog een aantal keer met T-mobile (toen nog) gebeld om te vragen of er wel bij mij genoteerd staat dat er bekabeld internet moet komen op zolder. Dit werd er steeds bijgezet stelde de service desk mij gerust.
Een lange tijd later, in januari was het eindelijk zo ver, ik ging over op dat geweldige glasvezel netwerk! De monteur van Guidion gaf echter meteen aan dat hij geen loze leiding zag. Ook ging hij niet in de kruipruimte dus hij kon zelfs niet de kabel doortrekken tot aan de plek waar het ziggo modem stond in de huiskamer. Dit was niet wat mij voorgeschoteld was door de verkoper.
De wifi verbinding beneden is goed maar boven al matig en op zolder, mijn werkplek, niet bestaand. Zelf denk ik nog steeds dat bekabeld moet kunnen bijvoorbeeld langs de kabel van mijn zonnepanelen die niet door een leiding gaat.
Hierna heb ik meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice, om kenbaar te maken dat dit voor mij een onwerkbare situatie is. Ik dacht dat ik het slechtste van Odido (verkoper+ingeschakelde monteur) inmiddels gezien had maar dit bleek verre van het geval. Ik zie in mijn historie dat ik inmiddels 12 keer gebeld heb, en nog een aantal keer gechat. Ik krijg steeds een andere “oplossing”. Deze variëren van:
- Medewerkers die het hele probleem niet lijken te snappen
- Eén of meerdere wifi versterkers. Ik heb er inmiddels een thuisgestuurd gekregen. Hier zou ik mijn desktop bekabeld op moeten kunnen aansluiten volgens de service desk. Maar na verschillende pogingen heb ik op de site van de fabrikant gekeken en dit blijkt helemaal niet te kunnen.
- Het doorzetten naar de technische dienst en monteur verzoek. Dit leek mij in eerste instantie hoopvol. Er zou binnen 3 werkdagen contact met me worden opgenomen. Nadat dit na een week nog niet was gebeurd heb ik opnieuw contact opgenomen. Medewerker A zou dit niet goed in het systeem hebben gezet, medewerker B zou dit wel doen. Nog een week wachten maar nog geen contact. Opnieuw gebeld. Medewerker C zag dat dit nog onderzocht werd. Ik vroeg wat er dan onderzocht werd (ik heb geen fotos op hoeven sturen oid). Er werd onderzoek gedaan naar de stabiliteit van het netwerk, iets wat helemaal niet mijn probleem is! medewerker C zou het aanpassen. Nog een week later en geen contact. Dan zijn we bij vandaag aangekomen. Ik heb gebeld en zag medewerker D in het systeem staan dat normale monteurs dit niet doen. Ik heb dus 1,5 maand gewacht op een antwoord wat ik eigenlijk aan het begin al wist! Zij wist hier ook geen oplossing voor en gaf aan dat ik beter een monteur van buiten het bedrijf kan proberen!
Na anderhalve maand is de cirkel dus weer rond en ben ik precies waar ik begon. Bij slecht tot geen internet boven en geen kabel! Ik krijg geen eens advies hoe ik het wel moet doen. Dit is echt de allerslechtste service die ik ooit heb meegemaakt. Ik weet ook zeker dat dit geen incidenteel slechte service is want voor het abonnement wat ik voor mijn ouders heb afgesloten heb ik ook al meerdere keren contact gezocht (zij wachten al sinds SEPTEMBER!).
Ik krijg nog steeds advertenties van Odido Haastmakers en jullie klantenservice begint met “We zijn er voor je”. Dat klinkt nu meer als een tragische grap dan een slogan of reclameleus.
Ik EIS nu van Odido een oplossing! Ik wil OF een kabel die naar zolder wordt gelegd (de kruipruimte in wil ik desnoods zelf doen). Of een goed werkend wifi netwerk en aansluitmogelijkheid voor mijn desktop zonder dat ik daar nog 3 wifipunten en een netwerkkaart voor moet aanschaffen. Mocht dit niet mogelijk zijn dan wens ik mijn abonnement stop te zetten.
(Ik post dit nu nog een keer want mijn vorige topic is gek genoeg verwijderd, heel verdacht)