Volume mediabox nog steeds te laag.

  • 22 February 2024
  • 8 reacties
  • 133 Bekeken

Instelling op stereo gezet en volume op 100, maar nog steeds is het geluid te zacht.

Volume regeling bij instellingen werkt niet in de stand stereo.

Cal van Odido 2 maanden geleden

Hoi @Sunny OBL, goed dat je dit meldt, ik spring graag voor je in de bres! Heb je ook al met de afstandsbediening van de TV zelf het volume van de TV omhoog gezet? Heb je toevallig apps op je TV zoals Youtube of Netflix waarmee je het geluid kan testen? Speelt dit probleem al vanaf het begin?

Ik ben benieuwd, ik denk graag met je mee! 🙂

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sunny OBL, goed dat je dit meldt, ik spring graag voor je in de bres! Heb je ook al met de afstandsbediening van de TV zelf het volume van de TV omhoog gezet? Heb je toevallig apps op je TV zoals Youtube of Netflix waarmee je het geluid kan testen? Speelt dit probleem al vanaf het begin?

Ik ben benieuwd, ik denk graag met je mee! 🙂

Uiteraard kan ik het volume met de afstandbediening van de tv verhogen.

Het volume van de apps is goed, maar van de tv programma's een stuk lager.

Het probleem speelt vanaf het moment dat ik de mediabox gebruik.

In de Tele2 app had ik dat probleem niet.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Sunny OBL, goed om te weten! Heb je de Mediabox al eens van de stroom gehaald? Maakt dit verschil? Groetjes, Ishana

Ja natuurlijk. Ik ben ook niet de enige met dit probleem.

Een werkende volumeregeling bij instellingen zou de oplossing zijn.

Helemaal mee eens met Sunny OBL. Iets in de basisinstelling van de Odido Mediabox is gewoon niet goed mbt volume. 

Dus beste Odido, doe hier iets mee. Neem het mee in je volgende update.

Vandaag jullie nieuwe mediabox mogen ontvangen, waarvoor dank. Maar dit is echt simpele instelling die gewijzigd moet worden. Een simple zoektocht op internet van nog geen 5 minuten geeft voldoende resultaten en notabene suggesties van Google (zin zoek opdracht afmaken). Oftewel zelfs Google is op de hoogte van deze tekortkoming.

Gegroet

@Cal van Odido @Odido in het algemeen

oplossing wellicht: instellingen op de mediabox (tandwieltje rechts, dus niet account of profiel links van odido). Rechts, tandwieltje.

  • Afstandsbedieningen en accessoires
    • Accessoire aanklikken, de afstandbediening (in mijn geval TV Box 4K Remote)
      • Volumeregeling aanpassen
        • kiezen voor: Afstandsbediening regelt volume van de TV box

Hiermee is mijn probleem verholpen en ben ik instaat om het volume te regelen zonder smoring (lees onnodig geluidsdrukken).

 

Reputatie 6
Badge +2

@Pieterpost81 Super bedankt voor het delen van jouw oplossing en fijn om te lezen dat dit werkt! @Sunny OBL Wil je deze stappen eens proberen, is het hiermee bij jou ook verholpen?

Het probleem is deels opgelost, maar het "volume stereogeluid" is slecht te regelen. Staat nu op 100 en is net voldoende. Je kunt alleen instellen als het audiosignaal op dolby digital (ac3) staat. Het blijft omslachtig.

Reageer