Waardeloos internet + opzegtermijn

  • 26 January 2024
  • 5 reacties
  • 179 Bekeken

Goedenavond,

Helaas heb ik nu al ruim 1,5 maand zeer slecht internet. Eigenlijk hetzelfde zoals vele anderen (hoge ping en jitter) waardoor verbindingen soms wegvallen.

Na een aantal bezoeken van monteurs en vele uren aan de telefoon verder heb ik mijn abonnement kunnen opzeggen. Het probleem wat ik heb is dat mijn lijn nog ruim 2 weken gegijzeld wordt gehouden vanwege een opzegtermijn. Waardoor ik geen nieuw abonnement kan afsluiten.

Ik moet zeggen dat op dit punt de kosten voor zowel Odido als voor mijzelf dusdanig buitensporig zijn dat dit toch voor niemand interessant kan zijn? Als ik 5 keer een halfuur medewerkers aan de telefoon heb, monteurs aan mijn deur etc en ik betaal 30 euro per maand, dan kan dit toch niet uit?

Ook voor mijzelf vervelend want ik werk thuis, dus ik ben gebaat bij een werkende verbinding om mijn geld te verdienen. Voordat hier de oplossing wordt aangeboden om naar Odido zakelijk te gaan; Zelfs medewerkers van Odido kunnen die afdeling niet eens bereiken om mij door te verbinden. Ik zal wel naar zakelijk gaan in de ijdele hoop op een kortere verwerkingstijd bij dit soort problemen, maar niet bij Odido. Met name omdat Odido te afhankelijk lijkt te zijn van KPN. En ik heb geen vertrouwen dat Odido in staat is deze problemen op te lossen binnen een redelijke termijn. Dit is ook wel te zien aan de klachten op het forum en de 1,5 maand die ik nu al zelf met slecht internet zit.

Kan mijn lijn echt niet eerder vrijgegeven worden?

 

Cal van Odido 3 maanden geleden

Hoi @OdidoSlecht, bedankt voor het delen van je verhaal en sorry voor de problemen waar je tegenaan loopt met de hoge ping en jitter, dat is simpelweg niet leuk. Ik wil graag met je meekijken hoe ik je zo snel mogelijk kan helpen met je verzoek tot snelle vrijgave van de internetlijn, alleen heb je jouw Odido abonnement nog niet gekoppeld aan jouw Community account. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kun je vinden in een e-mail of in Mijn Odido. 

Ik krijg de indruk dat je niet meer op zoek bent naar een oplossing voor de ping en jitter via ons, maar mocht je toch nog mij en mijn mede-moderatoren een poging willen laten wagen, zou je dan uitgebreide speedtests hier kunnen delen?

Welke weg dan ook zie ik je graag snel weer zorgeloos van internet genieten, ik kijk graag met je mee!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @OdidoSlecht, bedankt voor het delen van je verhaal en sorry voor de problemen waar je tegenaan loopt met de hoge ping en jitter, dat is simpelweg niet leuk. Ik wil graag met je meekijken hoe ik je zo snel mogelijk kan helpen met je verzoek tot snelle vrijgave van de internetlijn, alleen heb je jouw Odido abonnement nog niet gekoppeld aan jouw Community account. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kun je vinden in een e-mail of in Mijn Odido. 

Ik krijg de indruk dat je niet meer op zoek bent naar een oplossing voor de ping en jitter via ons, maar mocht je toch nog mij en mijn mede-moderatoren een poging willen laten wagen, zou je dan uitgebreide speedtests hier kunnen delen?

Welke weg dan ook zie ik je graag snel weer zorgeloos van internet genieten, ik kijk graag met je mee!

@Cal van Odido Thanks voor het aanbod om nog een poging te wagen maar ik was vooral benieuwd naar die eventuele vrijgave van mijn aansluiting. Mijn klantnummer is nu gekoppeld.

@Cal van Odido mocht je meer weten dan hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Slecht56, het is niet toegestaan om Odido in je gebruikersnaam te hebben staan. Ik heb je gebruikersnaam veranderd.

Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik kan de lijn jammer genoeg niet eerder vrijgeven. Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Wel wil ik je alvast veel succes wensen bij je nieuwe provider!

Erg jammer want dat betekend dat ik 2 hele lange weken met dramatisch internet tegemoet ga met alle gevolgen van dien.

@Tommie van Odido Bedankt dat je de moeite hebt willen nemen om het na te kijken. En aan Odido als bedrijf; Wat een slechte service!! Geef je klanten de mogelijkheid om over te schakelen naar een werkende provider als je technisch niet in staat bent ‘normaal’ internet te faciliteren. Dit is het duurste abonnement wat ik ooit heb gehad.

Reageer