Beantwoord

Wat is een "storing"?

  • 8 January 2024
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Reputatie 4

In de algemene voorwaarden wordt de term “storing” gebruikt. Maar wat valt daar precies onder?
Uiteraard het volledig wegvallen het het internet, maar hoe zit het b.v. met performance problemen? Of het niet halen van upload en download snelheden tijdens piekuren?


 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 9 January 2024, 12:29

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @paul1966, slim dat je hiervoor aan de bel trekt; het blijft natuurlijk een lastig te omvatten item wanneer er zoveel mogelijke verbindingsproblemen kunnen ontstaan. Een storing is een verbindingsprobleem waarbij Internet, Vast Bellen en/of TV uitvalt en gedurende een aaneengesloten periode (bijvoorbeeld 12 uur achter elkaar) voor haperingen en andersoortige problemen zorgt. Bij een storing kun je geen of slechts gedeeltelijk gebruikmaken van jouw vaste verbinding (of uiteraard de mobiele verbinding als het om een mobiele netwerkstoring gaat). Performanceproblemen of down- en/of uploadproblemen vallen onder een storing als deze officieel vastgesteld zijn als een issue in ons netwerkdomein. Een verstoring van het Wifi-netwerk is per definitie geen storing zoals wij die kennen omdat Wifi een stukje klantdomein is en van duizenden zichtbare en onzichtbare factoren afhankelijk is. Heb jij echter ook bekabeld internetproblemen en is duidelijk merkbaar dat de oorzaak niet in jouw eigen apparatuur, bekabeling en of woning zit, dan gaat ons specialistenteam erachteraan om het op te lossen binnen ons domein.

Ik doe de voorzichtige aanname dat jij doelt op het traag Internet in de avonduren topic, klopt dat? Als geconstateerd is dat dit probleem bij jou onoplosbaar is tijdens een langere periode (van minstens 12 uur) zullen we altijd nadien compenseren. Ik weet dat je niet per se om compensatie vraagt, maar ik wil het wel benoemd hebben. Hoe die compensatie er precies uitziet en of we daar en masse mee kunnen crediteren, is pas te duiden zodra de oplossing in zicht komt. Het daadwerkelijk compenseren, gebeurt altijd pas zodra de oplossing toegepast is en jij weer een werkbare verbinding hebt - dit doen we zodat je precies krijgt waar je recht op hebt. Mocht een probleem minstens 30 dagen aaneengesloten duren, zonder tussenkomt van tijdelijk herstel, dan heb je recht op een compensatie in de vorm van kosteloze opzegging. Dit passen we natuurlijk alleen toe wanneer duidelijk is dat er alles aan gedaan is om het probleem op te lossen.

 

Op onze website leggen we één en ander uit inzake compensaties: 

Woon je in het storingsgebied en heb je minimaal 12 uur last gehad van een netwerkstoring? Dan heb je recht op de wettelijke compensatieregeling. De regeling geldt alleen voor storingen op ons mobiele en vaste netwerk. Met andere woorden: als je niet meer kan internetten, bellen, sms’en of e-mailen en tv-kijken. Producten als Deezer Music of Videoland tellen niet mee. Heb je een zakelijk abonnement? Kijk dan op Odido Business om meer te weten over deze compensatie. 

Is de netwerkstoring voorbij? We berekenen hoelang de storing duurde en of je compensatie krijgt. Reken op 1/30 van je maandelijkse abonnementskosten per dag. Heb je tussen de 24 en 48 uur last gehad van een storing, dan krijg je 2/30. Bij 48 tot 72 uur krijg je 3/30, enzovoort. Je krijgt minimaal € 1 vergoed of € 0,50 als je Prepaid hebt. 

Duurde de netwerkstoring langer dan 12 uur? Dan zetten we een formulier online waarmee je compensatie aanvraagt. 

Bron: Storing en onderhoud | Odido

 

Hopelijk heb ik je hiermee meer duidelijkheid geboden ten aanzien van storingen. Als je nog meer vragen hebt, beantwoord ik ze zo goed mogelijk voor je! 

Reputatie 4

Hi @Jason van Odido 

Hartelijk dank voor je uitgebreide en duidelijk antwoord!
Het ging me inderdaad om stabiliteit en performance, goed om te zien dat ze ook als storing worden gezien.

Vriendelijke groet,
Paul

Reageer