Beantwoord

Welke aansluiting heb ik nodig voor internet thuis Odido?

  • 19 December 2023
  • 3 reacties
  • 129 Bekeken

Hoi, 

 

Ik overweeg om een overstap te maken met ons internet thuis. Eerder wilde ik al overstappen naar jullie, maar toen werd er geconcludeerd dat bij ons thuis de telefoonaansluiting is weggehaald en dit de enige mogelijke optie zou zijn voor internet van Odido. We hebben overigens geen glasvezel ter beschikking. 
 

Zelf ben ik zo niet technisch als maar kan, dus ik vraag het nog maar even voor de zekerheid hier op het forum met een bijbehorende foto van hoe de aansluiting er bij ons uitziet met onze huidige provider. Ik lees dat zowel Odido als KPN ook DSL verbinding aanbiedt, maar heb dus geen flauw idee wat dat precies is. 😂 Oké, sorry voor de hoeveelheid vragen. Hopelijk kan iemand mij helpen wat betreft internetaansluiting in huis.

Alvast bedankt! 

 

icon

Beste antwoord door soepkip67 19 December 2023, 11:07

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @jay.barbieee ,

De aansluiting op de foto is een coax aansluiting.
Voor wat betreft Odido internet is de volgende link van belang: Internet check   ← is klikbaar

Je hebt het over DSL, dat is internet over de telefoonlijn, zeg maar. dit gaat langzaam aan verdwijnen, zodra er glasvezel ligt verdwijnt dit na verloop van tijd.

Voor een DSL abonnement heb je één van de volgende aansluiting nodig.


 

Reputatie 7
Badge +1

Wat op de foto is te zien is een kabel aansluiting, deze word afhankelijk van uw woonplaats geleverd door Ziggo of in sommige gevallen door een andere aanbieder.

het beste is om even een postcodecheck te doen op b.v. pricewise.nl  of providercheck.nl  u geeft dan de postcode in met wat u wensen zijn b.v. alles dus internet plus tv en vast bellen of alleen internet plus tv.

ook kunt u filteren wat mogelijk is, in uw geval zou ik eerst aan vinken kabel en vervolgens dsl en glasvezel.

Bedankt voor jullie reacties! 

Reageer