Beantwoord

Zyxel t56 is actief maar 2,4 ghz apparaten krijgen geen verbinding

  • 25 July 2023
  • 6 reacties
  • 385 Bekeken

Hoi

 

Bovenstaande modem is actief.

Google deurbel was zo ingesteld, Google hub ook. Maar de mini speakers krijg ik net geen mogelijkheid verbonden. Blijft errors geven

Modem zend beide signaleren uit (zelfde wachtwoord)

Wat gaat er mis? 

icon

Beste antwoord door eric 25 July 2023, 18:46

Bekijk origineel

6 reacties

Mmm 

Zie nu dat de lichtjes 2,4 en 5 op de modem flink blijven knipperen, hoort dat...? 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Kweetgeennaam 

Dat hoort zeker zo. Als je inlogt in de router kun je (tijdelijk) de 5ghz uitzetten . Ip adres en user/pass staan achterop.

Thanks dat hielp al. 

Al moesten sommige toch naar fabrieksinstellingen terug (andere niet🤷🏻‍♀️)

Maar alles weer online😁

ook getracht om mijn Google mini en camera zo online te krijgen….met beiden niet gelukt.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Martin007,

Welkom op de Community!

Behalve bandsteering kunnen er nog twee veelvoorkomende redenen zijn waarom sommige appraten geen verbinding kunnen maken, zoals WPA3, dat standaard aan staat. Als je op de Zyxel inlogt via 192.168.1.1 en naar Netwerkinstelling > Draadloos gaat, zie je helemaal onderaan iets staan als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Er is nog een mogelijkheid. Je kunt ook proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11b/g/n/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en verander 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11a/n/ac Gemengd (wederom zonder ax). Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Tot slot zou het ook nog te maken kunnen hebben met de problemen in dit topic. Welke firmwareversie staat er op de T56? b8 geeft problemen, maar na de update naar b10 (die nu volgens mij standaard naar iedereen uitgestuurd wordt) zou het opgelost moeten zijn.

Gisteren de router maar eens teruggezet naar fabrieks instellingen en daarna weer getracht om de google home mini enz aan te melden….en ja nu lukte het wel. vreemd, ik denk dat het modem op 1 of andere reden de weg kwijt was met de instellingen en verbindingen. ik vermoed na het wisselen met de 2,5 en 5 GHz verbindingen in instellingen en deze niet meer terug kwamen.

Dus alles werkt weer

Reageer