Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online

Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online

Toon eerste reactie

81 reacties

Reputatie 3

Ga ik proberen! Dank

Reputatie 3

Ik gebruik geen iCloud Private Relay. Zou niet weten wat het is. Ik dacht iets van Opslag. Maar niets van die aard te vinden op mijn mobiel.

Reputatie 3

Ik heb nu al 14 dagen geen "Thuis Veilig Online” op mijn mobiel.

Kan er verder nog iemand mij helpen ???

Reputatie 7
Badge +14

Ik gebruik geen iCloud Private Relay. Zou niet weten wat het is. Ik dacht iets van Opslag. Maar niets van die aard te vinden op mijn mobiel.

Als je niet weet wat het is, dan is de kans groot dat je het wel gebruikt. Staat namelijk standaard door Apple ingeschakeld. Google even voor filmpjes om het uit te zetten. 

Reputatie 3

Ik kan de app niet op mijn mobiel instaleren want de ene keer kan hij de router niet vinden. Waar zit eigenlijk de router? Of wordt het modem bedoelt? Volgens mij zit de router ergens in het dorp?

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Freddyboy1949, goed dat je hierop terug komt! In dit geval wordt inderdaad het modem bedoelt. Een particulier modem is ook eigenlijk vrijwel altijd een combinatie van een (kleine simpele) router en een modem.

Staat er minimaal iOS 14.0 op je telefoon? Ik neem aan dat je nog niet op een ander apparaat de beheer app hebt geïnstalleerd en dat het je geluid is om iCloud Private Relay uit te zetten? Kan je het modem kort van het stroom afhalen?

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!

Reputatie 3

Dank je wel, nu heb ik geen tv meer na uitschakeling van modem.

Reputatie 3

Zijn ze hier in buurt bezig met verbindingen van T-mobile want ik hen geen tv meer?

 

Reputatie 3

Tv werkt weer maar Thuis Veilig Online op mijn mobiel nog steeds niet.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Freddyboy1949, werkt het inmiddels weer? Wanneer er lokale werkzaamheden zijn, kunnen wij daar als provider geen verandering in brengen. Ik hoop dat het snel goedkomt! 

Reputatie 1

Hoi @Jason ,

ik heb hetzelfde probleem als anderen, dat ik met de Thuis Veilig Online app op mijn iPhone11 het bericht krijg dat er een VPN actief is. Ik heb geen iCloud Private Relay.

Mijn vorige router was de Experiabox 10 ZTE-H369A met daar achter een Portal Turbocharged Wifi router (via LAN van Experia naar WAN van Portal). Die Portal was als IoT netwerk bedoeld, maar is qua specs inmiddels verouderd. De vorige week geïnstalleerde Zyxel T54 is beter. Daar wil ik nu alles over laten verlopen: surfen, IoT, et cetera. De Portal mag wel als bridge blijven werken want daar heb ik Philips Hue en Ikea hub aan hangen (want: te weinig LAN poorten op Zyxel). Ik vermoed dat die Portal in de weg zit en sta op het punt om zowel de Zyxel als de Portal te resetten naar fabrieksinstellingen. Als ik dat doe, duurt het dan opnieuw 24-48 uur voordat de Thuis Veilig Online software op de Zyxel is geïnstalleerd? Of heb je misschien een betere oplossing als je bovenstaande hebt gelezen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RonNL, welkom op onze Community! 

Thuis Veilig Online werkt alleen op ons eigen Zyxel modem, je vorige set-up zal dus niet werken. Hoe je je netwerk nu hebt staan vind ik wel een lastige, ik gok namelijk toch dat je portal in de weg gaat zitten. Dit kunnen we vrij simpel uitsluiten om de portal tijdelijk los te koppelen van je netwerk. Dus alleen het Zyxel modem aangesloten. Probeer dan Thuis Veilig Online te activeren, als dit lukt, weten we dat de portal in de weg staat. Ik ben erg benieuwd of dit zal werken. Talk soon!

Reputatie 1

Hi @Tommie, dankjewel voor je reactie op mijn post. Vanuit veel pogingen heb ik het Portal steeds uit laten staan, dat leek me ook het beste. Zelfs de Portal in bridge-modus zetten met de kabel van LAN T54 naar LAN Portal hielp niet. Die Portal mag er dus wel tussenuit, maar later zal ik 'm weer willen inzetten als doorgeefluik omdat de T54 te weinig LAN poorten heeft.

Maar zelfs met uitgeschakelde Portal krijg ik geen activatie met de TVO app op de T54. Vandaar de vraag of een reset van Portal en Zyxel T54 zou kunnen helpen. Zo ja, moet ik daarna dan weer 24-48u wachten voordat de TVO software op de T54 is gezet?

Reputatie 1

Hi @Tommie, dankjewel voor je reactie op mijn post. Vanuit veel pogingen heb ik het Portal steeds uit laten staan, dat leek me ook het beste. Zelfs de Portal in bridge-modus zetten met de kabel van LAN T54 naar LAN Portal hielp niet. Die Portal mag er dus wel tussenuit, maar later zal ik 'm weer willen inzetten als doorgeefluik omdat de T54 te weinig LAN poorten heeft.

Maar zelfs met uitgeschakelde Portal krijg ik geen activatie met de TVO app op de T54. Vandaar de vraag of een reset van Portal en Zyxel T54 zou kunnen helpen. Zo ja, moet ik daarna dan weer 24-48u wachten voordat de TVO software op de T54 is gezet?

Hi @Tommie, correctie op bovenstaand bericht. Ik heb de Portal er nu helemaal uitgehaald en alle netwerkkabels alsnog aan de T54 kunnen hangen, dus alle poorten zijn nu bezet. De Portal zal niet meer worden gebruikt.
Maar helaas geen succes met de activatie van de TVO app op de T54. Er volgt nog steeds een VPN-melding.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RonNL, bedankt voor je snelle en duidelijke reactie!

Ik denk inderdaad doordat de protal aangesloten is geweest dat hij deze melding geeft. Als je het modem reset en minimaal 24 uur wacht, verwacht ik wel dat hij het daarna wel doet. Zorg wel dat je eigen apparatuur in deze periode niet aangesloten zit. Krijg je hierna nog steeds de melding? Laat het dan direct weten, dan ga ik het doorzetten naar onze techneuten. 

Reputatie 1

Hi @Tommie, helaas nog geen geluk. Inmiddels zijn we 24 uur verder dus ik heb het opnieuw geprobeerd. Mijn stappenplan:

Als eerste heb ik de WiFi Plus (2 WiFi-Punten) uitgeschakeld, daarna de mobiele data op mijn iPhone uitgeschakeld (dat las ik in een eerdere Community post), toen de WiFi-verbinding op de iPhone uitgeschakeld, daarna de iPhone uitgeschakeld, halve minuut gewacht, iPhone ingeschakeld, WiFi ingeschakeld. Toen via de App store de TVO app opnieuw geïnstalleerd en een nieuwe poging gedaan. Om vervolgens weer het bericht “Kan niet koppelen. De app kan de router niet bereiken vanwege een VPN-verbinding op dit apparaat” te moeten lezen.

Als het uitgevoerde stappenplan klopt dan mag je dit probleem wat mij betreft doorzetten naar jullie techneuten. Ben ik iets vergeten in het stappenplan dan hoor ik dat graag zodat ik een nieuwe poging kan wagen. Alvast bedankt voor je (re)actie!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RonNL, super bedankt dat je alle stappen zorgvuldig hebt uitgevoerd.

Het gekke blijft dat het nog steeds niet geactiveerd kan worden. Ik heb dit direct doorgezet naar onze techneuten. Zodra ik hier meer over weet, kom ik bij je terug! 

Reputatie 1

Hi @Tommie, het probleem is sinds 20 minuten opgelost! De app is actief en ik kan alle verbonden apparaten nu wel zien. Ik heb via de Klantenservice het ticket inmiddels laten sluiten. Bedankt voor het meedenken en je geduld daarbij, erg gewaardeerd!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RonNL, bedankt voor je terugkoppeling!

Erg fijn om te horen dat alles werkt zoals het moet. Als je verder nog ergens tegen aan loopt, twijfel niet. Ik help je er graag mee!😊 

Hi @jeremymols, welkom op onze Community!

 

Geen zorgen, je bent beveiligd! Thuis Veilig Online wordt na bestelling automatisch geactiveerd op je modem. Overal Veilig Online installeer je als app of als softwarepakket (desktop/laptop) per apparaat. Als het goed is heb je een e-mail gekregen met een link, via My T-Mobile. Hier kan je het software pakket installeren. Je hebt niet per sé het software pakket nodig op je desktop. Je kan ook heel eenvoudig de app op je mobiel installeren! Inzicht en beheer van alle apparaten op het thuisnetwerk via een handige app. 

Wat wordt er bedoeld met: “Overal Veilig Online installeer je als app of als softwarepakket (desktop/laptop) per apparaat?

Werkt het dan alleen op de apparaten die ook die software/app hebben geinstalleerd, of werkt het op alle apparaten die met de router verbonden zijn en hoeft het maar op één pparaat geinstalleerd te worden voor het beheer van de instellingen?

 

En kan ik met dit product dan ook per apparaat bepalen welke websites niet bezocht mogen worden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @famalgra, welkom op onze Community!

Hopelijk kan ik je wat meer duidelijkheid hierover geven: 

 

Installatie

Thuis Veilig Online wordt meteen actief via je modem zodra je Thuis Veilig Online besteld hebt en beheer je via een handige app. Lees hier meer over hoe de app werkt.  

Overal Veilig Online installeer je makkelijk zelf per apparaat, als app voor Android en iOS en als softwarepakket voor Windows en MacOS. De licenties worden beheerd en uitgedeeld via de Overal Veilig Online app. Per e-mail en sms kun je de licenties uitdelen aan andere gebruikers: jezelf, gezinsleden, familie, en vrienden.

 

Hoe doorloop ik de installatie van Veilig Online? 

Heb je Thuis Veilig Online besteld? En misschien ook Overal Veilig Online? Dan zijn dit de stappen.

  1. Je krijgt een e-mail met de bevestiging van je aankoop en een link naar My T-Mobile. In My T-Mobile zie je een overzicht van je bestelling.
  2. Download de apps. In My T-Mobile kun je ook de link(s) vinden om de app(s) te downloaden. Als je Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online hebt besteld, download je twee apps. Door te klikken op de link(s) word je doorverwezen naar de juiste app store. Lukt het niet om de apps te downloaden via My T-Mobile? Je kunt ze ook zelf opzoeken in de Apple Store of Google Play Store.
  3. Activeer de app(s). Doorloop de stappen en log in met je My T-Mobile inloggegevens als hierom gevraagd wordt.

 

 

En kan ik met dit product dan ook per apparaat bepalen welke websites niet bezocht mogen worden?

 

Toegang tot een bepaalde website toestaan of blokkeren

Zo kun je een uitzondering maken voor een specifieke website, om toegang te krijgen of om deze te blokkeren:

  1. Open de Thuis Veilig Online app

  2. Klik rechtsboven op ‘instellingen’

  3. Klik op ‘Website-uitzonderingen’

  4. Klik op ‘website toevoegen’

  5. Typ de URL van de website

  6. Kies ‘toestaan’ of ‘blokkeren’. De weergave Website-uitzonderingen opent met de toegestane en geblokkeerde websites

  7. Als je een andere website wilt toestaan of blokkeren, klik je op ‘+’

  8. Als je een van de websites wilt bewerken, klik je op het ‘potlood’ naast die website

  9. Als je een website-uitzondering wilt verwijderen, veeg dan naar links

 

Is er al een update voor de Zyxel T-50? Ik kan Thuis Veilig Online nog steeds niet activeren in mijn account.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ritmivi, welkom op onze Community!

Het klopt inderdaad dat het nog niet werkt op de Zyxel T-50. We zijn druk bezig met een firmware update, deze is iets vertraagd en staat nu op de planning voor eind augustus. Na de update zullen klanten met een T-50 ook gebruik kunnen maken van Thuis Veilig Online! 

Hi @Tommie 

 

Bedankt voor de snelle reactie. Ik kijk uit naar de update!

Ik gebruik de app Thuis Veilig Online al een enige tijd naar tevredenheid.

Het valt mij op dat de lijst met verbonden devices niet altijd actueel is, terwijl deze devices wel actief zijn. De ene keer zie ik dat deze verbonden staat en de andere keer wanneer het voor het laatst verbonden is (terwijl het wel verbonden is en actief is). En de andere keer zie ik het wel zoals het zou moeten zijn. Maar vaak is dit niet zo.

En ook is het wel beetje jammer dat er geen onderscheid wordt gemaakt in de app tussen de devices die verbonden is met de hoofdwifi en gastenwifi. Dat zou wel fijn zijn.

Reageer