Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online

Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online

Toon eerste reactie

81 reacties

Reputatie 2

Info, uitleg en mogelijkheden mbt F-Secure Sense:


👋

Reputatie 7
Badge +16

@Mark-DenHaag Heel fijn dat het nu werkt, goed opgelost zo! 😄👍 Bedankt voor je herstelmelding en veel plezier ermee. Nog een prachtige zondag toegewenst!

Reputatie 5

Het werkt!

Reputatie 5

Nou, gaat niet echt soepel want ik krijg het ook niet geactiveerd...

In het geval van de T50 kan het tot 24 uur duren voor het werkt. 

Ik heb de DNS proxy aangepast zoals hierboven, de app opnieuw geïnstalleerd en de t50 herstart maar krijg het nog steeds niet geactiveerd. Is niet echt een klantvriendelijk systeem… als het al zoveel stappen vergt dan denk ik dat veel gebruikers afhaken.

Reputatie 7
Badge +4

Nou, gaat niet echt soepel want ik krijg het ook niet geactiveerd...

In het geval van de T50 kan het tot 24 uur duren voor het werkt. 

Reputatie 2

Nou, gaat niet echt soepel want ik krijg het ook niet geactiveerd...

 

Tijdens het activeren, staat in de modem DNS-proxy aan?
Mogelijk lukt het niet bij een statische (eigen) DNS waarde.

In te stellen via inloggen op de modem (indien T50).
Menu Thuisnetwerken > DNS waarden > DNS-proxy > Toepassen

Daarna mogelijk je tablet/mobiel herstarten om de nieuwe instellingen op te halen.

 

Groeten,
Bitmans
 

Reputatie 5

Nou, gaat niet echt soepel want ik krijg het ook niet geactiveerd...

Reputatie 7
Badge +4

Top @Sven-TMT hij werkt nu wel!

Bedankt!

Kan ik CyberGhost nu weer inschakelen?

Top! Ja hoor die kan je weer inschakelen :) 

Top @Sven-TMT hij werkt nu wel!

Bedankt!

Kan ik CyberGhost nu weer inschakelen?

Reputatie 7
Badge +4

@JOHN1957 Kan je het nog eens proberen ik heb wat aangepast, zou nu goed moeten gaan. Utteraad met de CyberGhost VPN uitgeschakeld. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @JOHN1957 ,

Activeren via WiFi,  is verbonden zijn via WiFi met je Zyxel.

Heb zelf geen iPhone, google kan hierbij helpen.

Zag de opmerking betreffende Icloud+ privedoorgifte in een eerdere reactie en dat het daarna werkt.

Hallo @soepkip67,

Mag ik dan vragen hoe je dat doet, activeren op de WiFi van het modem?

Waar schakel je tijdelijk iCloud+ privédoorgifte uit?

Zo bedreven ben ik niet in de materie, vandaar deze vragen!

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @JOHN1957 ,

Misschien dat het volgende helpt:

Het activeren van de Thuis Veilig Online app kan alleen op de WiFi van de modem.
Daarnaast heb ik tijdelijk iCloud+ privédoorgifte (private relay) bij het activeren uitgeschakeld.

Na het activeren van de app werkt deze ook goed met iCloud+ privédoorgifte en WiFi via een eigen accesspoint gaat ook goed.

Enige dagen gelden heb ik Thuis Veilig Online aangevraagd en is kennelijk ook geactiveerd.

Echter krijg ik de Thuis Veilig Online app niet gekoppeld aan de modem.
Na het invoeren van de account gegevens komt steeds de foutmelding:
Kan niet koppelen. De app kan de router niet bereiken vanwege een VPN verbinding op dit apparaat.

Ik heb de router Zyxel T50 uitgezet en weer aan, CyberGhost afgemeld van de iPhone, maar niets helpt.

Hoe kan ik Thuis Veilig Online installeren/activeren?

App staat op iPhone 12 iOS 16.3.1

VPN verbinding via CyberGhost met special IP

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT Ik zou toch graag een wat technischere onderbouwing willen hebben. Hoe wordt er gemonitord en wat wordt er dan geblokkeerd? Ik ben serieus geïnteresseerd als het meer dan alleen een uitgebreid webfilter en wat poortfiltering is. Ik heb nu namelijk ook een soort van firewall in de Zyxel zitten, wat doet dit dan extra?

Het is een product ontwikkeld door F-Secure zoals aangegeven door @Demi, Ook bekend onder de naam F-Secure Sense. Op basis van de databases van hun worden ongewenste verbinding binnen je netwerk. maar ook van buitenaf geblokkeerd. Dat gebeurd allemaal lokaal op de CPE. 

Reputatie 5

@Sven-TMT Ik zou toch graag een wat technischere onderbouwing willen hebben. Hoe wordt er gemonitord en wat wordt er dan geblokkeerd? Ik ben serieus geïnteresseerd als het meer dan alleen een uitgebreid webfilter en wat poortfiltering is. Ik heb nu namelijk ook een soort van firewall in de Zyxel zitten, wat doet dit dan extra?

Reputatie 7
Badge +4

In hoeverre ben je echt veilig met Veilig Online Thuis? Ik heb vanuit mijn professionalisme ook firewall diensten geïmplementeerd maar dat ging echt niet op een consumenten router qua CPU belasting. Hoe werkt het dan met deze T-Mobile dienst?

 

Daarnaast ben ik benieuwd of er een handleiding/screenshot oid is om te zien wat er in te stellen valt.

Hier staan de opties van de applicatie beschreven:

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/veilig-online

Reputatie 5

In hoeverre ben je echt veilig met Veilig Online Thuis? Ik heb vanuit mijn professionalisme ook firewall diensten geïmplementeerd maar dat ging echt niet op een consumenten router qua CPU belasting. Hoe werkt het dan met deze T-Mobile dienst?

 

Daarnaast ben ik benieuwd of er een handleiding/screenshot oid is om te zien wat er in te stellen valt.

He Tommie, 

Ik weet niet hoe, maar het is gelukt. 

Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en nu doet het.

In iedergeval bedankt voor je reactie.

 

Groet Steve. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Steve O, welkom op onze Community! Zou je iets duidelijker kunnen  omschrijven waar je tegen aan loopt? Ik help je hier graag mee! Talk soon. 

Goede avond, 

Hai, ik ben hier voor het eerst.

Ik heb ook problemen met het activeren van de thuis veilig online. 

Ik heb ook van alles geprobeerd zonder succes. Verder heb ik totaal geen verstand van routers en modems.

Groetjes Steve

Reputatie 7
Badge +14

 

iCloud Private Relay is ook gewoon een VPN 😉

Ja, een vpn waarbij standaard al jouw data langs Amerikaanse Apple servers wordt geleid! Tot zover je 'private'.

Reputatie 7
Badge +4

Yesss, het is gelukt 😀.

Het activeren van de Thuis Veilig Online app kan alleen op de WiFi van de modem.
Daarnaast heb ik tijdelijk iCloud+ privédoorgifte (private relay) bij het activeren uitgeschakeld.

Na het activeren van de app werkt deze ook goed met iCloud+ privédoorgifte en WiFi via een eigen accesspoint gaat ook goed.

Dank voor jullie hulp! 👍🏻
 

Groeten,
Bitmans

iCloud Private Relay is ook gewoon een VPN 😉

Reputatie 2

Yesss, het is gelukt 😀.

Het activeren van de Thuis Veilig Online app kan alleen op de WiFi van de modem.
Daarnaast heb ik tijdelijk iCloud+ privédoorgifte (private relay) bij het activeren uitgeschakeld.

Na het activeren van de app werkt deze ook goed met iCloud+ privédoorgifte en WiFi via een eigen accesspoint gaat ook goed.

Dank voor jullie hulp! 👍🏻
 

Groeten,
Bitmans

Reputatie 7
Badge +4

Beste T-Mobile,

Enige dagen gelden heb ik Thuis Veilig Online aangevraagd en is kennelijk ook geactiveerd.

Echter krijg ik de Thuis Veilig Online app niet gekoppeld aan de modem.
Na het invoeren van de account gegevens komt de foutmelding:
Kan niet koppelen. De app kan de router niet bereiken vanwege een VPN verbinding op dit apparaat.

Deze foutmelding krijg ik op m’n iPhone en iPad (iOS 16.3.1), geen jailbreak hardware.
Ik maak geen gebruik van een VPN dienst.

App versie 2.4.2486
Modem Zyxel T50 firmware versie, is na de aanvraag Thuis Veilig Online, bijgewerkt naar V5.50(ABPY.1)b21_20230112

Ik maak gebruik van een eigen accesspoint die bedraad is aangesloten op de modem.

  • Ik heb geprobeerd om via het WiFi-signaal van de T50 modem de app actief te krijgen, echter dezelfde foutmelding.
  • Het uitschakelen van iCloud+ (ivm prive doorgifte MAC en IP adres afschermen) mocht ook niet baten.
  • Modem, mediaconverter en thuisnetwerk herstarten (stroom eraf enkele minuten) helpt ook niet, alsook iPhone en iPad herstart.
  • DNS server in modem op DNS ISP gezet, nope.
  • Toen waren mijn opties op…

Is er bij jullie iets bekend of dat er wellicht een bug in de app zit?

Alvast dank.

 

Met vriendelijke groet,
Bitmans

Ik heb een aanpassing voor je gedaan, Kan je eens kijken of het nu beter werkt? Heb je toevallig ook geen Apple Private Relay aanstaan? 

Ik heb exact hetzelfde probleem als @Bitmans.

Alles is geactiveerd maar kan de app niet koppelen aan de router omdat mijn apparaat een vpn verbinding zou hebben.

Er draait echter geen vpn. Please help.

betreft zowel op mijn iPhone als op mijn twee iPads 

Als je je klantnummer in je profiel zet, kunnnen we je verder helpen :) 

 

Reageer