Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online

Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online

Toon eerste reactie

83 reacties

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik krijg de Thuis + Overal Veilig Online niet geactiveerd. De error “Kan niet koppelen. De app kan de router niet bereiken vanwege een VPN-verbinding op dit apparaat.” is vervelend. Heb heel de topic gelezen en een aantal dingen ook zelf uitgeprobeerd, helaas zonder succes. Ik heb een iPhone, iOS 16.6.1, geen VPN verbindingen actief, geen iCloud Private Relay, zit op de WiFi van met modem. Ik krijg het niet voor mekaar.. Kennelijk doen jullie dus iets op afstand waardoor de router wel ineens bereikt kan worden? Zouden jullie dat ook bij mij kunnen doen? Alvast bedankt.

Hi @jeremymols, welkom op onze Community!

 

Geen zorgen, je bent beveiligd! Thuis Veilig Online wordt na bestelling automatisch geactiveerd op je modem. Overal Veilig Online installeer je als app of als softwarepakket (desktop/laptop) per apparaat. Als het goed is heb je een e-mail gekregen met een link, via My T-Mobile. Hier kan je het software pakket installeren. Je hebt niet per sé het software pakket nodig op je desktop. Je kan ook heel eenvoudig de app op je mobiel installeren! Inzicht en beheer van alle apparaten op het thuisnetwerk via een handige app. 

Wat wordt er bedoeld met: “Overal Veilig Online installeer je als app of als softwarepakket (desktop/laptop) per apparaat?

Werkt het dan alleen op de apparaten die ook die software/app hebben geinstalleerd, of werkt het op alle apparaten die met de router verbonden zijn en hoeft het maar op één pparaat geinstalleerd te worden voor het beheer van de instellingen?

 

En kan ik met dit product dan ook per apparaat bepalen welke websites niet bezocht mogen worden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @famalgra, welkom op onze Community!

Hopelijk kan ik je wat meer duidelijkheid hierover geven: 

 

Installatie

Thuis Veilig Online wordt meteen actief via je modem zodra je Thuis Veilig Online besteld hebt en beheer je via een handige app. Lees hier meer over hoe de app werkt.  

Overal Veilig Online installeer je makkelijk zelf per apparaat, als app voor Android en iOS en als softwarepakket voor Windows en MacOS. De licenties worden beheerd en uitgedeeld via de Overal Veilig Online app. Per e-mail en sms kun je de licenties uitdelen aan andere gebruikers: jezelf, gezinsleden, familie, en vrienden.

 

Hoe doorloop ik de installatie van Veilig Online? 

Heb je Thuis Veilig Online besteld? En misschien ook Overal Veilig Online? Dan zijn dit de stappen.

  1. Je krijgt een e-mail met de bevestiging van je aankoop en een link naar My T-Mobile. In My T-Mobile zie je een overzicht van je bestelling.
  2. Download de apps. In My T-Mobile kun je ook de link(s) vinden om de app(s) te downloaden. Als je Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online hebt besteld, download je twee apps. Door te klikken op de link(s) word je doorverwezen naar de juiste app store. Lukt het niet om de apps te downloaden via My T-Mobile? Je kunt ze ook zelf opzoeken in de Apple Store of Google Play Store.
  3. Activeer de app(s). Doorloop de stappen en log in met je My T-Mobile inloggegevens als hierom gevraagd wordt.

 

 

En kan ik met dit product dan ook per apparaat bepalen welke websites niet bezocht mogen worden?

 

Toegang tot een bepaalde website toestaan of blokkeren

Zo kun je een uitzondering maken voor een specifieke website, om toegang te krijgen of om deze te blokkeren:

  1. Open de Thuis Veilig Online app

  2. Klik rechtsboven op ‘instellingen’

  3. Klik op ‘Website-uitzonderingen’

  4. Klik op ‘website toevoegen’

  5. Typ de URL van de website

  6. Kies ‘toestaan’ of ‘blokkeren’. De weergave Website-uitzonderingen opent met de toegestane en geblokkeerde websites

  7. Als je een andere website wilt toestaan of blokkeren, klik je op ‘+’

  8. Als je een van de websites wilt bewerken, klik je op het ‘potlood’ naast die website

  9. Als je een website-uitzondering wilt verwijderen, veeg dan naar links

 

Ik gebruik de app Thuis Veilig Online al een enige tijd naar tevredenheid.

Het valt mij op dat de lijst met verbonden devices niet altijd actueel is, terwijl deze devices wel actief zijn. De ene keer zie ik dat deze verbonden staat en de andere keer wanneer het voor het laatst verbonden is (terwijl het wel verbonden is en actief is). En de andere keer zie ik het wel zoals het zou moeten zijn. Maar vaak is dit niet zo.

En ook is het wel beetje jammer dat er geen onderscheid wordt gemaakt in de app tussen de devices die verbonden is met de hoofdwifi en gastenwifi. Dat zou wel fijn zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @WilfredvdPluijm, leuk dat je hierover meedenkt en bedankt voor je feedback, dat waarderen wij altijd! Als je apparaten niet ‘online’ ziet in het overzicht, zou het kunnen dat ze op dat moment géén dataverkeer afhandelen en enkel offline functioneren, bijvoorbeeld tijdens het spelen van een offline game of het lezen van een al-geladen artikel? Ik durf niet exact te zeggen waarom er geen onderscheid wordt gemaakt tussen het hoofd- en gastenwifi. Als ik een persoonlijk vermoeden mag uitspreken: in principe is Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online bedoelt voor je huishoudelijke kring en niet specifiek voor gasten die langskomen, al gaan wij daar natuurlijk niet moeilijk over doen.

Hoe dan ook zijn dit zeker punten om mee te nemen! 🙂

Beste, ik heb een abonnement op Thuis veilig online genomen, de installatie ging goed. Vooral geduld hebben.

Ik was klant bij KPN en had dus F-secure op 2 PC geïnstalleerd staan en die werden prompt gezien als beveiligd ondanks dat deze verlopen waren. Ik heb deze verwijderd en in de app op mijn mobiel staat bij deze 2 PC's dat F secure niet geïnstalleerd is. Moest wel lang wachten maar goed.

Nu wil ik F-secure installeren maar bij aanmelden wordt gemeld dat alle licenties al in gebruik zijn. Hoe kan ik zien aan welke PC's de licenties gekoppeld zijn, anders dan in de App. Hoe kan ik ze ontkoppelen?
Waar is iets van een handleiding voor de App te vinden, zo ik zie devices met en zonder een blauwe balk ervoor wat betekend dat?

Mijn mobiel met de app lijkt ook 1 licentie te gebruiken, klopt dat?

groet,

Rob

Is er al een update voor de Zyxel T-50? Ik kan Thuis Veilig Online nog steeds niet activeren in mijn account.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RobdV, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Thuis Veilig Online beschermt automatisch al je apparaten (inclusief slimme apparaten) die verbonden zijn met het (wifi)netwerk van het modem. Van desktopcomputers en telefoons tot smart-tv’s, beveiligingscamera’s, gameconsoles en babyfoons. Dit gebeurt op modem/router niveau, wat betekent dat al het binnenkomende en uitgaande dataverkeer beschermd wordt. Handig voor de beveiliging van bijvoorbeeld slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kan installeren en die zelf niet altijd even goed beveiligd zijn. 

 Thuis Veilig Online app kan geïnstalleerd worden op 1 apparaat, hiermee kan je de instellingen van Thuis Veilig Online beheren. Dit zijn bijvoorbeeld gebruikersprofielen, parental controls etc.

Reageer