Informatie

Scam gesprek buitenlands nummer voorkomen en ID-fraude met je simkaart

  • 18 December 2018
  • 54 reacties
  • 53853 Bekeken
Scam gesprek buitenlands nummer voorkomen en ID-fraude met je simkaart

Toon eerste reactie

54 reacties

Tot nu toe ben ik door 22 verschillende Duitse mobiele nummers gebeld, gaat 1 of 2 keer over en dan wordt de verbinding verbroken, omdat ik internationaal zaken doe is dit zeer vervelend. Het kan tenslotte ook een potentiële klant zijn. Het zijn voornamelijk T-mobile Duitsland of Vodafone Duitsland nummers. Kunt u mij uitleggen wat de “truc” hierachter is ? Wat kan men doen ? Hoe kan dit voorkomen worden ?
Hoi,



ik heb precies het zelfde probleem.



zojuist gesproken met Tmobile en heel simpel ze kunnen er niks aan doen.

handmatig blokkeren is gewoon zowat niet te doen omdat er ook bij mij

direct terug gebeld wordt met net een ander nummer.



ik heb zelf een iPhone met een jailbreak versie

en gelukkig is hier een tweak voor om land codes te blokkeren

dus gelukkig wordt ik niet meer gespamd door +44 nummers



misschien een handige tip,

check even voor een blokkeer app voor op de telefoon die land codes herkent en automatisch blokt.



mocht je een iphone hebben met jailbreak

https://www.idownloadblog.com/2018/06/13/callblocker/



voor iPhones die niet een jailbreak hebben zijn er wel apps in de app store

die de zelfde blok functie hebben alleen daar moet je voor betalen



mocht je een android toestel hebben,

misschien werkt deze app voor jouw

deze optie is er dus om land codes te blokkeren

✔️ Blokkeer een nummerbereik met de “Begint met”-optie.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vladlee.easyblacklist&hl=nl



mocht het voor jouw werken,

spreid deze informatie zodat meerdere mensen hiervan weten



groet

Tosenko
Reputatie 7
Hey @egniwelles,



Dankjewel voor je reactie! Het is altijd goed om elkaar even op de hoogte te houden!



Een dergelijke lijst zou handig zijn, maar is eigenlijk niet te doen. Dergelijke nummers zijn namelijk continu anders en de lijst zou pagina's na pagina's lang worden. Als je Google (of zelfs al onze Community) er op naslaat, dan zie je ontzettend veel verschillende nummers uit alle windstreken. Er is dus geen peil op te trekken..



Het beste is om vreemde, buitenlandse nummers altijd even te checken. Zelf neem ik deze nummers sowieso nooit op, ook omdat ik niemand ken uit Algerije of waar dan ook vandaan gebeld wordt op dat moment. Als het écht bekenden zijn, dan laten ze wel een voicemail achter of sturen even een berichtje.



Nogmaals dank voor de oplettendheid! Als je nog vragen voor ons hebt, laat het gerust weten!
Momenteel krijg ik veel telefoontjes uit Algarije. Soms met maar 1 minuut tussenpozen. Ik neem niet op en bel niet terug en blokkeer onmiddellijk. Misschien is het handig om een lijst aan te leggen van die nummers? Of er zou een mogelijkheid moeten zijn bellers uit bepaalde landennummers totaal te blokkeren. Is dat mogelijk op een iphone?



+213 6 57951382

+213 6 57262505

+213 6 70208608

+213 6 70006536

+213 6 70340121

en nog veel meer...

.

Reageer