Beantwoord

1 Gbps abonnement maar maximaal 451 mbps

  • 9 March 2020
  • 7 reacties
  • 241 Bekeken

Goedenavond,

 

ik heb een 1gbps abonnement maar mijn maximale snelheid is (gemeten direct vanaf de router zonder andere apparaten) in het beste geval 451 mbps. Dit is nog niet eens de helft voor wat ik betaal. Zie hieronder de resultaten van de speedtest.

Ik zou graag willen weten hoe dit opgelost kan worden.

icon

Beste antwoord door Folkert 10 March 2020, 21:30

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @Sandert93 

Ik zie dat je Wifi gebruikt hebt, meet altijd bekabeld! Welke hardware en besturingssysteem gebruik je? Bedenk dat de bottleneck ook in de doorvoersnelheid van de netwerkkaart of aan het besturingssysteem kan liggen. Uiteraard heb je een Gigabit netwerk adapter nodig.

In het geval van Windows 10 probeer eens safe mode met netwerk en de W10 Speedtest app. Probeer ook eens een paar andere test servers, wie weet halen die geen 1 Gbit.

Groet, Folkert

Hoi Folkert, bedankt voor uw reactie. 

Het was mij niet opgevallen dat er een wifi teken staat, het is echter wel gemeten met de kabel aangesloten en de wifi uit. Mijn NIC ondersteunt gigabit dus dat zou goed moeten zijn. 

 

Enige wat ik nog zou kunnen proberen is de safemode en de speedtest app voor W10. Dat wordt van de week nog een keer proberen

Reputatie 7
Badge +3

@Sandert93 Hoi Sander, de Speedtest app blijkt sneller te werken dan een speedtest in je browser. Met safe mode schakel je zoveel mogelijk overbodige software die in de achtergrond draait uit. We wachten je resultaat even af.

Hier de resultaten van de test in windows app en in safe mode:

als ik dan overschakel naar de normale windows dan zakt de snelheid wel in:

 

het verschil is toch wel groot, hoe kan dit?

groet
Sander

Reputatie 7
Badge +15

Je snelheid wordt dus verminderd door iets volgens mij.

Heb je toevallig een ander apparaat tot je beschikking waarop je bekabeld kan testen?

Reputatie 7
Badge +3

Beste Sander,

Duidelijk dat het niet aan de T-Mobile verbinding ligt. Moeilijk te zeggen waardoor het komt in Windows want ik weet niet welke software processen er allemaal in de achtergrond draaien en hoe snel je hardware is.

In Windows heb je nu eenmaal meuk die in de achtergrond draait zoals bijvoorbeeld het continue indexeren van de harddisk, dat zou je eens uit kunnen zetten. Verder heb ik weinig ervaring meer met Windows, al lang geleden naar Linux over gegaan.

Reputatie 7
Badge +3

Je snelheid wordt dus verminderd door iets volgens mij.

Heb je toevallig een ander apparaat tot je beschikking waarop je bekabeld kan testen?

Ja verminderd door processen die in de achtergrond draaien op Windows.

Reageer