Beantwoord

100% packet loss glasvezel, xbox series x

  • 29 December 2023
  • 2 reacties
  • 207 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo!

Sinds kort (22 dec) heb ik een glasvezel verbinding van Odido. Alles werkt naar behoren, behalve de Xbox Series X. Ik heb nu (denk ik) zo'n beetje alles nagelopen maar geen oplossing.

De Xbox zit via ethernet direct op t modem aangesloten. Als ik een netwerk test uitvoer via de xbox geeft ie ook aan 100% packet loss. Online Gamen erop is dan ook vrijwel niet te doen.

Wat ik heb gedaan tot nu toe:

  • Kabels nagelopen en vervangen
  • ONT (Huawei OptiXstar) reset (meerdere malen)
  • Modem (Zyxel-56) reset (meerdere malen)
  • Xbox op een andere ethernet port aangesloten
  • Xbox rechtstreeks op t modem aangesloten (de xbox zat achter een extra switch in mijn huis)
  • DNS aangepast op t modem naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
  • Gecontroleerd of Upnp aanstond op te modem : staat aan en geeft de xbox met zijn port ook weer

Als ik een PC op dezelfde kabel aansluit en daar een ping -n 50 www.xbox.com in een command prompt uitvoer krijg ik netjes: packet sent=50, received=50, lost=0 (0% loss)

Enige optie die ik nu kan bedenken, is een DMZ maken voor de xbox, waar ik niet op zit te wachten of de port van de xbox handmatig instellen, iemand nog een idee?

 

icon

Beste antwoord door chefdog 29 December 2023, 16:36

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo!

Sinds kort (22 dec) heb ik een glasvezel verbinding van Odido. Alles werkt naar behoren, behalve de Xbox Series X. Ik heb nu (denk ik) zo'n beetje alles nagelopen maar geen oplossing.

De Xbox zit via ethernet direct op t modem aangesloten. Als ik een netwerk test uitvoer via de xbox geeft ie ook aan 100% packet loss. Online Gamen erop is dan ook vrijwel niet te doen.

Wat ik heb gedaan tot nu toe:

  • Kabels nagelopen en vervangen
  • ONT (Huawei OptiXstar) reset (meerdere malen)
  • Modem (Zyxel-56) reset (meerdere malen)
  • Xbox op een andere ethernet port aangesloten
  • Xbox rechtstreeks op t modem aangesloten (de xbox zat achter een extra switch in mijn huis)
  • DNS aangepast op t modem naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
  • Gecontroleerd of Upnp aanstond op te modem : staat aan en geeft de xbox met zijn port ook weer

Als ik een PC op dezelfde kabel aansluit en daar een ping -n 50 www.xbox.com in een command prompt uitvoer krijg ik netjes: packet sent=50, received=50, lost=0 (0% loss)

Enige optie die ik nu kan bedenken, is een DMZ maken voor de xbox, waar ik niet op zit te wachten of de port van de xbox handmatig instellen, iemand nog een idee?

 

OPGELOST!!!

De standaard port die Xbox gebruikt is 3074, die zou netjes dmv Upnp gebruikt moeten kunnen worden. helaas dat gaat bij mij fout. Waarom is mij een raadsel, want nogmaals het modem laat port 3074 zien dat is open staat via UPnP. 

Nu handmatig de port op de xbox aangepast naar 56780 en resultaat: 0% packet loss.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @chefdog, super fijn dat je een hele duidelijke omschrijving hebt gegeven én erg bedankt voor het delen van de oplossing! Daar zullen andere lezers zeker wat aan hebben.

Ik zie dat mij niks anders rest dat je een heel mooi 2024 maar bovenal nog heel veel gameplezier te wensen! 😎

Reageer