Beantwoord

1000Mbit/s glasvezel beschikbaarheid

  • 20 May 2021
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

Goedendag,

Mijn vraag gaat over de beschikbaarheid van 1000Mbit/s glasvezel op mijn adres. Op dit moment zegt de postcode check nog dat 100Mbit/s de max is, na wat zoeken zou dit zijn omdat het network van kpn is en de hoge kosten tmobile ervan weerhouden 1000Mbit/s aan te bieden. Nu is mijn vraag als dit ooit gaat veranderen of dat ik hier zelf iets voor moet aanvragen?

Alvast bedankt voor het lezen.

Groeten, jori

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 May 2021, 11:38

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Joriz888 

T-Mobile levert maximaal 100 Mbit over het KPN netwerk waarop jij dus zit en 1000 Mbit over het eigen T-Mobile netwerk.

Dit is een bewuste keuze van T-Mobile dus je kan er verder niks aan doen, het T-Mobile netwerk (ODF) kan voor jouw adres in de toekomst beschikbaar komen zodat jij ook 1000 Mbit kan nemen. Dit zou dan zichtbaar moeten zijn op de postcodecheck zodra het beschikbaar is.

Het doel van T-Mobile is wel om zo veel mogelijk klanten op het eigen netwerk aan te sluiten zodat iedereen 1000 Mbit kan krijgen en dit gaat de laatste tijd best snel 🙂

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Joriz888 ,

Als op tijd van duur via de postcode check blijkt dat je naar 1000 Mbit/s kan. Kan je dat hier aangeven dat je over wil en volgens mij kan dit ook via je T-Mobile Thuis account.

Mocht je verder nog vragen hebben stel ze gerust hier, de community helpt je graag verder.

@Waqqas was me net voor met zijn reactie. Zie ik nu. 😊

Hallo @Joriz888 

T-Mobile levert maximaal 100 Mbit over het KPN netwerk waarop jij dus zit en 1000 Mbit over het eigen T-Mobile netwerk.

Dit is een bewuste keuze van T-Mobile dus je kan er verder niks aan doen, het T-Mobile netwerk (ODF) kan voor jouw adres in de toekomst beschikbaar komen zodat jij ook 1000 Mbit kan nemen. Dit zou dan zichtbaar moeten zijn op de postcodecheck zodra het beschikbaar is.

Het doel van T-Mobile is wel om zo veel mogelijk klanten op het eigen netwerk aan te sluiten zodat iedereen 1000 Mbit kan krijgen en dit gaat de laatste tijd best snel 🙂

Bedankt voor je reactie, is er ook zoiets als een roadmap beschikbaar van wanneer dit zou zijn of is dit gewoon afwachten en om de zoveel tijd controleren?

Reputatie 7
Badge +15

@Joriz888 

Het is inderdaad gewoon even wachten en af en toe de postcodecheck doen, misschien dat een moderator nog wat meer informatie kan geven bij jouw adres.

Reputatie 7
Badge +4

In ons geval kregen we een mailtje dat T-Mobile Thuis Premium (1000 Mbit) beschikbaar kwam in onze stad. Aangezien ik al een poosje contractvrij was bij de concurrent (KPN) en ik ook al een poosje de snelheid wilde laten verhogen, maar de tarieven van de concurrent te hoog vond, heb ik daarna een aanvraag voor de overstapservice van T-Mobile Thuis gedaan.

Op 7-06-2021 komt de monteur ons aansluiten. 
Gisteren (19-05) heb ik alvast het installatiepakket ontvangen. 

Reageer