Beantwoord

12 uur na installatie geen internet meer

  • 5 November 2021
  • 10 reacties
  • 186 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Gisteren is de installatie uitgevoerd door Guidion.

Helaas kregen die de installatie niet werkend opgeleverd doordat het modem geen connectie kon maken terwijl de ONT wel signaal had.

Ticket laten aanmaken via de helpdesk.

Om 19:00 uur werkte mijn aansluiting en heb ik de installatie afgerond.

Happy customer toen ik naar bed ging.

Helaas werkt het vandaag niet.

Spanningsloos maken van modem en ONT lost het probleem niet op.

Graag een structurele oplossing voor dit probleem.

icon

Beste antwoord door MennoXL 5 November 2021, 10:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Ik heb soort van hetzelfde probleem. Gisteren een werkende oplevering gehad (om 11:00 , GPON over Huawei ONT)….. wel geprobeerd een eigen Router achter de ONT te zetten dat werkte niet, daarna Zyxel modem dat werkte wel voor een keer maar na een reboot van de Zyxel modem geen verbinding meer. (sinds 15:00 geen verbinding meer)

Management VLAN (100) (1ste WAN information in de Zyxel VMG8825-T0) krijgt wel een IP (IOoE 10.72.xxx) maar het internet VLAN 300 (tweede WAN information IPoE) krijgt geen IP waardoor het internetbolletje op de modem rood blijft. Gisteren melding gemaakt bij de helpdesk en een Monteur afspraak. Klantenservice kon wel de modem zien(Management), maar het standaard script werkt niet (fabrieksinstelingen)…. Monteur voor maandag na volgende week. Gelukkig hebben we de Ziggo nog. 

 

Hetstart van ONT ,30 seconden wachten dan pas geherstart modem er in prikken brengt geen soelaas….Management VLAN krijgt netjes elke keer een IP, maar de tweede VLAN blijft er van verstoken. Ik denk dat er geen DHCP response op VLAN 300 komt maar waarom moet ik naar gissen (ONT geeft netjes PON)

Ik heb vanmorgen contact gehad met de helpdesk. 

Die kon mijn modem zien, maar had het vermoeden dat er iets niet geheel goed was gepatcht in de centrale en vermoedt een crosslink. Hij heeft een ticket aangemaakt.

 

Inmiddels is de connectie hersteld en heb ik weer internet. Dus blij.

 

Overigens ook heel erg positief over de twee contactmomenten met de helpdesk. Zeer vriendelijk en deskundig.

Reputatie 7
Badge +15

Waarschijnlijk had de switch in de wijkcentrale een verkeerde mediaconverter gedetecteerd wat impact kan hebben op andere verbindingen op die switch.

@Waqqas  dan krijg je toch een PON signaal (knipper) verlies of niet ?

Reputatie 7
Badge +15

@ArnoutD_77 

Je kan een traag werkende verbinding hebben (upload is dan 0) of de verbinding valt weg en PON knippert.

Internet lag er helemaal uit, een rood lampje bij het wereldbolleke.

 

Inmiddels lijkt alles weer naar tevredenheid te werken en heb ik ook een email gekregen dat het probleem is opgelost. Ondanks dat schijnt er nazorg nodig te zijn want maandag komt er ook een monteur langs.

Magischer wijs is alles nu gaan werken.. nieuw ip-adres in de 87.xxx range en eigen modem instantaan kunnen aansluiten….

Reputatie 6

Wat top om te horen dat het allemaal weer werkt, excuses dat je hinder hebt gehad aan deze uitval! 🍀

En op dezelfde magische wijze niet dus : mijn IP adres wordt niet meer toegewezen is om 2:34 mijn verbinding uitgevallen. Maar weer even Ziggo erin pluggen voor vandaag.

Reputatie 7

Hi @ArnoutD_77, wat ontzettend balen om dit te lezen! Ik heb jou vandaag in onderstaand topic geholpen en was juist zo blij om te lezen dat je problemen verdwenen waren. Zojuist heb ik direct een lijnmeting uitgevoerd en jouw verbinding ziet er vanaf deze kant prima uit. Klopt het dat jij inmiddels weer probleemvrij bent of ervaar jij dit issue nog steeds? Ik hoor het heel graag van je. Als jij hier in het onderstaande topic op terug zou kunnen komen, dan zou dat perfect zijn. Zo word jij namelijk het snelste geholpen en loopt de communicatie niet door elkaar! 😊