15-02-2024 Geen verbinding glasvezel internet (Rotterdam 3015)

  • 16 February 2024
  • 7 reacties
  • 161 Bekeken

Sinds gisteren, 15 februari, heb ik geen verbinding op glasvezel internet, Rotterdam postcode 3015.

Modem (zyxel EX5601-T1) al paar keer herstart, ook het glasvezel kastje herstart.

Op het glasvezel kastje brand een groen lampje bij “connection”, dus dat lijkt goed te zijn.

Op het zyxel modem is het WAN lampje uit, maar flitst om de 3 a 4 seconden heel kort groen aan.

In het zyxel logboek zie ik o.a. dit:

ZTR69: [ERROR ] cwmp_monitor_cwmp(): wan not ready

...
ZTR69: [ERROR ] cwmp_init(): get wan info fail!!

 

Is dit alleen voor mij een probleem of heeft het te maken met de bekende storing in Ridderkerk? https://community.odido.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-internet-tv-van-odido-284385

Cal van Odido 2 maanden geleden

Hoi @JanMisker, fijn dat je zelf ook al aan de slag bent gegaan, dat helpt altijd! Ik heb direct uitgebreid je verbinding doorgemeten en het lijkt mis te gaan bij het modem. Heb je al de kabel van het modem naar de Mediaconverter gecontroleerd en/of vervangen? In ieder geval lijkt het mij verstandig om je snel een nieuw modem op te sturen en je ontvangt hier snel meer informatie per e-mail van mij over.

Hoe dan ook verwacht ik dat je snel weer kan internetten, ik ben benieuwd!

 

Hoi @Mija53, goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag weer snel volledig genieten van je Internet! Ik zie dat je hiervoor ook al een ander eigen topic hebt geopend, namelijk: Geen internet in Uden. Graag raad ik je aan om, conform onze huisregels, één vraag te beperken tot één topic zodat de hulp helder en consistent blijft. 

Ik zie je graag snel weer genieten, dit komt snel goed!

Bekijk origineel

7 reacties

Ik woon in Uden 5401CH en heb sinds 13 januari vandaag ook een probleem met internet

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @JanMisker, fijn dat je zelf ook al aan de slag bent gegaan, dat helpt altijd! Ik heb direct uitgebreid je verbinding doorgemeten en het lijkt mis te gaan bij het modem. Heb je al de kabel van het modem naar de Mediaconverter gecontroleerd en/of vervangen? In ieder geval lijkt het mij verstandig om je snel een nieuw modem op te sturen en je ontvangt hier snel meer informatie per e-mail van mij over.

Hoe dan ook verwacht ik dat je snel weer kan internetten, ik ben benieuwd!

 

Hoi @Mija53, goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag weer snel volledig genieten van je Internet! Ik zie dat je hiervoor ook al een ander eigen topic hebt geopend, namelijk: Geen internet in Uden. Graag raad ik je aan om, conform onze huisregels, één vraag te beperken tot één topic zodat de hulp helder en consistent blijft. 

Ik zie je graag snel weer genieten, dit komt snel goed!

De Mediaconverter is het kastje (XGS-PON staat er op) dat over de glasvezelverbinding heen geplaatst is?

Ik heb een andere UTP kabel geprobeerd maar zelfde resultaat.

Moet ik nog een harde reset van het modem proberen?

Reputatie 7
Badge +4

Dat zeg je helemaal goed @JanMisker, het XGS-PON kastje is inderdaad de Mediaconverter! Een harde reset / fabrieksreset van het modem kan zeker geen kwaad. Ik verwacht namelijk dat het modem het probleem is dus als je het modem wil vervangen zal je toch alles opnieuw moeten instellen. Ik krijg de indruk dat je weet hoe je een harde reset moet uitvoeren, maar mocht je toch een korte instructie erbij willen dan kan je hier meer informatie vinden:

Ik ga voor je duimen dat je het hiermee kan oplossen, anders komt het nieuwe modem nog steeds snel jouw kant op!

Helaas het heeft niet gewerkt, WAN lampje is nog steeds uit met af en toe een korte flikkering.

En ook in het status scherm staat dat WAN verbinding er niet is.

Reputatie 7
Badge +4

In dat geval verwacht ik dat een nieuw modem dé oplossing is @JanMisker! Het distributiecentrum is het gisteravond nog niet gelukt om je modem te versturen. Zodra dit wel lukt ontvang je van ons een DHL Track & Trace code.

Ik probeer hier haast achter te zetten! 

@Cal van Odido Ik heb zojuist het nieuwe modem aangesloten en het werkt weer!

Ben dan wel benieuwd hoe zo’n modem qua WAN poort er ineens mee ophoudt… magoed als het niet binnenkort weer gebeurt heeft dat ook geen prio om uit te zoeken.

Reageer