Beantwoord

2e lange verstoring GPON glasvezel

  • 4 January 2022
  • 9 reacties
  • 301 Bekeken

Reputatie 3

In september is bij mij T-Mobile thuis glasvezel afgeleverd. Na 1 dag ging het LOS lampje branden en had ik geen verbinding.

Dit heeft iets meer dan een week geduurd, waarna ik t/m 29 december normaal internet heb gehad. Sinds de 29e is er weer een storing. Nu knippert het PON lampje groen en geeft mijn router een rood licht bij het wereld bolletje van internet.

Nu is er 30 december een monteur van Guideon geweest. Die heeft in mijn kast van alles geprobeerd. Waaronder het Huawei kastje vervangen. Dit had geen effect, dus het oude Huawei kastje is weer teruggezet. 

Vandaag kwam er een KPN monteur langs en die heeft ook even in de meterkast gekeken. Waarna hij in de wijkcentrale ging kijken of er daar iets fout was.

Hij kwam tot de conclusie dat alles er goed uitzag en hij niks kon doen. Ook gaf hij aan dat de Guideon monteur beter het nieuwe Huawei kastje had kunnen laten zitten, omdat het misschien toch daar in zit. 

Ik vraag mij af wat de status nu is en hoe lang het nog gaat duren? Telkens het heen en weer ge pingpong begint vervelend te worden.

Ik neig er zelfs na om over te stappen naar het KPN netwerk, ook al is dit onder aan de streep 40 EUR duurder.

Hopelijk kan iemand hier helpen.

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 January 2022, 13:59

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Huijs94 

Kun je misschien eens een foto maken van het aansluitpunt en de Huawei ONT?

Wellicht is er AON apparatuur aangesloten door iemand aangesloten op dezelfde splitter, dit zou dan impact kunnen hebben op een aantal andere aansluitingen.

Reputatie 3

Hi @Waqqas ik wil best een foto maken van mijn aansluitpunt. Echter ziet dit er het zelfde uit als bij iedereen. Dit is 2x gecontroleerd door een monteur. Enkel op het Huawei kastje knippert het PON lampje.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Huijs94, het onderzoek ligt nu bij de techneuten. Ik heb getracht er zoveel mogelijk vaart achter te zetten en hoop dat dit vandaag nog opgepakt kan worden. Omdat het GPON betreft, hebben we hier een speciale urgentiemodus voor en die heb ik jouw case toegediend. Zodra er meer informatie beschikbaar is, word je hierover geïnformeerd. Sorry voor de langere wachttijd.

Reputatie 3

@Jason Bedankt voor het uitzoeken. Terwijl ik wilde gaan typen om te vragen wat de status is aan, werd ik gebeld door KPN. Vrijdag tussen 9 en 13 komt er een monteur langs (kon helaas niet eerder). Ze gaven aan dat de monteur iets moet herstellen en dat ik daardoor nu nog geen internet heb.

Hopelijk werkt dit inderdaad en weten ze wat er vervangen moet worden, aangezien er gisteren ook een monteur van KPN is geweest.

Misschien dat jij kunt zien wat ze vrijdag willen gaan uitvoeren? En of dit in de toekomst vaker voor kan gaan komen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Huijs94, het is voor mij niet inzichtelijk wat de netwerkbeheerder precies voor herstelwerkzaamheden zal uitvoeren: die rapportage wordt pas nadien vrijgegeven. Wat ik wel kan zien, is dat zij aangegeven hebben dat de door onze techneuten aangedragen oplossing geaccepteerd is - wat dat ook mag zijn. Dat betekent in principe dat het probleem morgen verholpen wordt. 

Houd me morgen alsjeblieft op de hoogte, als ik aan mijn kant nog iets kan doen voor je, dan doe ik dat heel graag!

Reputatie 3

Hi @Jason, als de monteur morgen is geweest of iets heeft gedaan, dan geef ik dat door. Hopelijk is dit dan goed nieuws :).

 

 

 

Reputatie 7

Hi @Huijs94, super dat je ons op de hoogte houdt! Ik hoop inderdaad dat je morgen goed nieuws hier kan brengen.

Reputatie 3

Hi allen, vanmiddag is KPN langs geweest met 3 man sterk. 1 persoon stond in de wijkcentrale en de andere 2 waren in mijn meterkast bezig. 

Geen idee wat ze precies gedaan hebben. Ze waren in elk geval bezig verbinding met elkaar te zoeken. Na een tijdje was dit gelukt en begon het LOS lampje rood te knipperen. Hierna hebben ze een patch uitgevoerd volgens mij. 

Dit alles heeft ervoor gezorgd dat er weer verbinding is en dat mijn PON lampje groen blijft branden en mijn router weer verbinding heeft.

 Alles werkt weer zoals het moet! Hopelijk blijft het komende tijd ook goed werken. Bedankt voor de hulp.

Reputatie 7

Hi @Huijs94, wat een fijn nieuws zo voor het weekend! Ik ben echt heel erg blij dat jij inmiddels weer van een goedwerkende verbinding aan het genieten bent. Merci voor deze fijne terugkoppeling. Zojuist heb ik dan ook gelijk de vergoeding voor je in orde gemaakt van de dagen dat je geen internet had. Je kunt dit checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten. Geniet van het weekend! 🎈