400Mbit abbo wordt steeds trager.

  • 13 December 2023
  • 1 reactie
  • 34 Bekeken

Hallo. Ik heb sinds april dit jaar 400Mbit glasvezel. Het viel mij de laatste 3 maanden steeds vaker op dat mijn internet steeds steeds trager werd. Vooral met wifi op de mobiel werd dit vaker merkbaar. Maar had er nog niet echt een erg in omdat ik niet super gekke dingen doe. Ik kan nu zelfs nieteens meer normaal deze website van Odido laden. Naar de vorige pagina gaan duurt wel 30seconden eer de pagina volledig geladen is. Ik heb een Ookla speedtest gedaan op mijn mobiel. En deze geeft steeds rond 22down/35up. Dit kan toch niet dat ik voor deze snelheid betaal?

Mijn tel. abbo met internet is merkbaar sneller.

Ik heb de speedtest via wifi ook herhaald door bij de router te gaan staan. 

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @Benhetallemaalzat, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat jij van de volle snelheid kunt genieten. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en het eerste wat me opvalt is dat het modem en media converter al erg lang aan staan. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren? Dit doe je zo:  

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Is de verbinding nog steeds niet wat het moet zijn? Ben je dan in staat om een bekabelde speedtest aan te leveren? 

      De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Dan zoek ik het graag voor je uit en hopelijk kan ik het voor je oplossen, alvast bedankt!

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Benhetallemaalzat, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat jij van de volle snelheid kunt genieten. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en het eerste wat me opvalt is dat het modem en media converter al erg lang aan staan. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren? Dit doe je zo:  

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Is de verbinding nog steeds niet wat het moet zijn? Ben je dan in staat om een bekabelde speedtest aan te leveren? 

      De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Dan zoek ik het graag voor je uit en hopelijk kan ik het voor je oplossen, alvast bedankt!

Reageer