500 Mbit € 7,50 duurder dan Gigabit?

  • 2 November 2020
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

Ik kwam er gistern in Mijn T-mobile thuis achter dat ik met Gigabit voordeliger uit ben dan dan de 500 Mbit waar ik al een kosting van € 5,- op heb.

Het scheelt € 7,50 per maand…

Wat ik niet snap is, waarom T-Mobile niet zelf iedereen Upgrade naar Gigabit.

 

Waqqas 3 jaar geleden

Hallo @Linux_man indien je in je T-Mobile thuis account > abonnementen > internet wijzigen voor internet premium kan kiezen dan doe je dat toch?

Als prijsvechter levert T-Mobile geen 200 of 500 meer via het KPN netwerk waarschijnlijk vanwege hoge wholesale prijzen (maximaal 100 Mbit).

Nog lang niet iedereen is aangesloten op het T-Mobile glasvezel netwerk waarover 1000 Mbit geleverd kan worden.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Linux_man indien je in je T-Mobile thuis account > abonnementen > internet wijzigen voor internet premium kan kiezen dan doe je dat toch?

Als prijsvechter levert T-Mobile geen 200 of 500 meer via het KPN netwerk waarschijnlijk vanwege hoge wholesale prijzen (maximaal 100 Mbit).

Nog lang niet iedereen is aangesloten op het T-Mobile glasvezel netwerk waarover 1000 Mbit geleverd kan worden.

Hallo @Linux_man indien je in je T-Mobile thuis account > abonnementen > internet wijzigen voor internet premium kan kiezen dan doe je dat toch?

Als prijsvechter levert T-Mobile geen 200 of 500 meer via het KPN netwerk waarschijnlijk vanwege hoge wholesale prijzen (maximaal 100 Mbit).

Nog lang niet iedereen is aangesloten op het T-Mobile glasvezel netwerk waarover 1000 Mbit geleverd kan worden.

Beste Waqqas, natuurlijk twijfel ik daar niet over, dus gelijk voor gekozen. Maar als het 500 Mbit zo duur is voor T-Mobile en/of duurder voor de klant, dan snap ik niet dat ze er niet een Upgrade naar Gigabit overheen gooien. Mijn reactie was er voornamelijk om anderen in te lichten dat Gigabit voordeliger kan zijn.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ze kunnen natuurlijk de snelheid upgraden, maar hier zitten we wat addertjes aan. In het geval van omzetting kan het zijn dat je van WBA naar ODF gaat. Dat is lang niet overal zo simpel mogelijk en moet er een monteur aan te pas komen. Hier lijkt overigens een kentering in te komen.

Aan de andere kant zit je met het contract. Je kunt natuurlijk de snelheid verhogen, maar vaak is de propositie breder, waardoor kortingen zouden wijzigen of kunnen komen te vervallen. In dit geval is de aanbieding 25 euro 1Gbit vast internet en 25 euro mobiel Unilimited. Het addertje is dat dit een nieuwe propositie is. Voordelen in oudere proposities vervallen dan. Dus de gratis TV pakketten, vast bedrag aan korting op het abonnement, etc. Dat wil niet iedereen en is zeker ook niet voor iedereen gunstiger. nu heeft de klant zelf keuze of een vernieuwing van het contract loont.

Reageer