6 dagen wachten op oplossing verbindingsprobleem Glasvezel

  • 11 May 2022
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

Sinds gister begin van de middag is het ‘licht’ van mijn glasvezel aansluiting af, mogelijk door werkzaamheden in de ‘wijkkast’.

Uiteraard heb ik hier direct melding van gemaakt bij de klantenservice, echter heb ik het idee dat je totaal niet serieus wordt genomen als klant. T-Mobile zet het door naar ‘KPN netwerken’ en doen verder niets.

Vandaag zelf de stoute schoenen aangetrokken net KPN netwerken gebeld (Van Gelder Telecom), die geven aan dat ze aankomende maandag of dinsdag wellicht langs kunnen komen om naar het probleem te kijken.

Tijdens het aanleggen van mijn verbinding een aantal maanden geleden was er ook een verstoring in de ‘wijkkast’, toen kon er binnen 1 uur iemand van Guidion/KPN aanwezig zijn om het probleem te verhelpen.

Tevens wordt er vanuit T-Mobile gesuggereerd dat je prima kan werken met mobiele data, dit geloof ik graag maar met een snelheid van 1,5 up/down is dit ook geen doen.

Als ik vandaag nog zou besluiten om over te stappen op coax heb ik morgen nog een werkende verbinding.

Naar mijn mening is meer dan 6 dagen zonder internet zitten niet meer van deze tijd, en verwacht ik vanuit T-mobile dat ze deze mening met mij delen en zoeken naar een snellere en gerichte oplossing want het kan blijkbaar wel.

Ik kan dit dan ook geen service noemen, ben echt heel boos.

 

Hebben jullie dit zelf ook al eens meegemaakt, en zijn jullie hier uitgekomen eerder dan 6 dagen?


This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Niet dat ik je topic wil kapen, maar ook hier ondervinden we helaas toch wel vrij frequent gpon storingen.
Op dit moment betreft het bij ons al zo’n 3 dagen een knipperend pon ledje en de communicatie tussen klantenservice en technische afdelingen is dan ook zeker een verbeterpunt. Een voucher is leuk, maar dan loop je toch al vrij snel tegen technische beperkingen aan. Het is vooral heel frustrerend, zeker in de tijd van thuiswerken of e-learning.

Reputatie 7
Badge +4

Helaas werkt dit bij alle providers zo. Een netbeheerder heeft verschillende service level agreements. Met een daarbij behorend prijskaartje. Maar de €400/maand abbo's zijn niet zo populair bij de consument.

Helaas werkt dit bij alle providers zo. Een netbeheerder heeft verschillende service level agreements. Met een daarbij behorend prijskaartje. Maar de €400/maand abbo's zijn niet zo populair bij de consument.

 

Dit is niet helemaal waar. Er zijn zat providers die sneller schakelen dan dit. Uitzondering daargelaten heb jij bij bv KPN de volgende werkdag al een monteur die thuis en in de wijkcentrale kan kijken wat er mis is, deze mogelijkheid hebben monteurs van andere providers overigens ook. T-Mobile maakt het met hun inefficiënte backoffice die eerst 2/3 dagen nodig heeft om het op te pakken gewoon een nodeloos langdradig proces. Als de klantenservice de juiste vragen stelt en de door WBA vrijgegeven tools ter beschikking krijgt en gebruikt kunnen ze zelf de hetzelfde doen als de backoffice en direct een monteur van de netbeheerder aansturen. Het is echt een keuze van T-Mobile om dit proces zo in te richten.