Beantwoord

6in4 tunnel configureren door Zyxel EX5601-T1

  • 3 February 2024
  • 2 reacties
  • 83 Bekeken

Ik gebruik al jaren een IPv6 tunnel van Hurricane Electric, om bij providers zonder IPv6 toch dat protocol te kunnen gebruiken. Sinds ik overgestapt ben naar Odido lukt ht me echter niet om de tunnel weer op te krijgen. Het is een 6in4 tunnel, die gebruik maakt van protocol 41. Ik heb op de Zyxel EX5601-T1 router mijn server die de tunnel zou moeten maken ingesteld als ‘DMZ’ server. Ik zie echter gee protocol 41 pakketten binnen komen. Hoe krijg ik die tunnel weer op? Ik neem aan dat de bottlenek de Zyxel is, of de configuratie van het Odido netwerk.

Waar ligt het aan? Kan Odido daar iets aan doen? Heeft iemand anders dit wel voor elkaar gekregen? Hoe? Als het aan de Zyxel ligt, en Odido kan/wil dit niet oplossen, dan kan ik het op proberen te lossen door de router weg te laten. Als het aan de netwerk configuratie ligt, dan ben ik afhankelijk van Odido..

Jos

icon

Beste antwoord door eric 3 February 2024, 13:24

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Odido blokkeerd geen inkomend verkeer.  Wel heb je nu een ander IP adres dan bij je oude provider. Een eigen router is zeker mogelijk. 

Odido blokkeerd geen inkomend verkeer.  Wel heb je nu een ander IP adres dan bij je oude provider. Een eigen router is zeker mogelijk. 

Ok, maar blokkeert de router dan proto 41.\? Of geeft die alles ongewijzigd door? Ik zou me kunnen voorstellen dat de router alleen de standaard protocollen doorgeeft naar de DMZ server (dus alleen TCP, UDP, ICMP  bv). Ik kan dat wel proberen, maar ik weet dat, als ik iets anders aan de ONT hang, ik mijn huidige IP-adres kwijt ben, en dat geeft me ook een hoop werk. Dus ik zou graag enige zekerheid hebben dat het aan de router ligt. Ervaringen van een andere gebruiker zijn natuurlijk ook zeer welkom..

PS. Ik heb op de router alles over IPv6 uit gezet, en de firewall settings op ‘alles mag’ gezet, als test.

Reageer