Abonnement afgesloten, 3 weken gene internet?


Wij hebben twee maanden geleden een overstap van ons huidige T-Mobile internet naar Ziggo in gang gezet. Bij oplevering bleek echter dat ziggo niet in staat was on het door ons aangevraagde product op te leveren dus deze hebben wij direct geannuleerd bij ziggo (apparatuur is nooit aangesloten geweest). Om er zeker van te zijn dat we niet bij T-Mobile afgesloten zouden worden heb ik de T-Mobile helpdesk gebeld (aan de tweede lijn met Bob gesproken) en daar werd mij verzekerd dat we niet afgesloten zouden worden. 

Vanochtend tot mijn grote verbazing email in the inbox met bevestiging van opzegging en geen internet.

De T-Mobile helpdesk wist mij te vertellen dat ze een signaaltje hebben gekregen van Ziggo en daarom onze verbinding hebben afgesloten en tot mijn nog grotere verbazing kunnen ze dit NIET ongedaan maken en moeten wij een nieuwe aansluiting aanvragen en dat gaat DRIE WEREN DUREN?!

Beste mensen van T-Mobile, ik snap dat ziggo de fout heeft gemaakt door de afsluiting incorrect door te geven, maar het kan toch niet zo zijn dat door zo’n dom foutje ik drie weken zonder internet zit? Dat gaat een erg vervelend en duur grapje worden met twee mensen die vanuit huis moeten kunnen werken.

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hey @Maarten682, bedankt voor het delen van je bericht. Dit is inderdaad geen fijn verhaal. Hiervoor moet je alleen echt bij Ziggo aankloppen. Je nieuwe provider is verantwoordelijk voor de overstap. Ik kan in dit geval niks voor je doen. Ik zou dit bij je nieuwe provider neerleggen en hopelijk kunnen zij je een tijdelijk oplossing geven. 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Maarten682, bedankt voor het delen van je bericht. Dit is inderdaad geen fijn verhaal. Hiervoor moet je alleen echt bij Ziggo aankloppen. Je nieuwe provider is verantwoordelijk voor de overstap. Ik kan in dit geval niks voor je doen. Ik zou dit bij je nieuwe provider neerleggen en hopelijk kunnen zij je een tijdelijk oplossing geven. 

Hey @Maarten682, bedankt voor het delen van je bericht. Dit is inderdaad geen fijn verhaal. Hiervoor moet je alleen echt bij Ziggo aankloppen. Je nieuwe provider is verantwoordelijk voor de overstap. Ik kan in dit geval niks voor je doen. Ik zou dit bij je nieuwe provider neerleggen en hopelijk kunnen zij je een tijdelijk oplossing geven. 

Zoals ik al zei, we hebben nooit internet gehad van ziggo, dat abonnement is niet ingegaan, de apparatuur is nooit aangesloten geweest. Er is dus geen sprake van een overstap. Wij zijn geen klant bij ziggo dus zij willen niets voor mij doen.

Alle T-mobile apparatuur hangt hier nog gewoon in de meterkast zoals het er gisteren ook hing toen alles nog werkte, wat moet ik doen om mijn oude abonnement gewoon weer ‘aan’ te zetten? Zo moeilijk kan dit toch niet zijn?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Maarten682, Ziggo heeft het signaal van overstap wel aan ons doorgegeven. Om weer van T-Mobile internet te krijgen, moet je een nieuw abonnement aanvragen. Dit kan via onze sales afdeling: 0800-0419. Het huidige apparatuur dient dan, als nog, naar ons teruggestuurd te worden. Het is, jammer genoeg, niet zo simpel als één druk op de knop en je bent weer online, er zit een heel proces achter. Alvorens had Ziggo moeten aangeven dat zij het adres niet konden opleveren.

Hey @Maarten682, Ziggo heeft het signaal van overstap wel aan ons doorgegeven. Om weer van T-Mobile internet te krijgen, moet je een nieuw abonnement aanvragen. Dit kan via onze sales afdeling: 0800-0419. Het huidige apparatuur dient dan, als nog, naar ons teruggestuurd te worden. Het is, jammer genoeg, niet zo simpel als één druk op de knop en je bent weer online, er zit een heel proces achter. Alvorens had Ziggo moeten aangeven dat zij het adres niet konden opleveren.

Dat het moeilijker is dan een druk op de knop geloof ik maar dat ik alles los moet koppelen, op moet sturen, opnieuw aan moet vragen, exact hetzelfde terug opgestuurd krijg wat ik vervolgens op exact dezelfde manier aan moet sluiten om terug te krijgen wat ik letterlijk minder dan 24uur geleden gewoon werkend had is toch echt belachelijk. 

Kun je terug vinden in je system dat ik gisteren contact met jullie heb gehad met het expliciete verzoek om mijn verbinding NIET af te sluiten? Bob waar ik mee gesproken heb zou een berichtje achterlaten voor de betreffende afdeling.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Maarten682 ,

De processen van de overstap service zijn geautomatiseerd tussen de Nederlandse Providers. Op het moment dat je met Bob sprak was er nog geen definitieve aanvraag van Ziggo. Dat hebben ze daarna pas ingeschoten en wordt automatisch verwerkt. Daar is T-mobile verplicht aan mee te werken!

Het is echt niet anders dan dat de moderator aangeeft. Een opzegging kan niet meer ongedaan worden gemaakt. T-Mobile huurt namelijk de koper of glasvezel kabel voor jouw huis en ook die is inmiddels automatisch opgezegt bij de netbeheerder… De huidige apparatuur moet dus terug en je krijgt weer nieuwe spullen toegestuurd, plus een monteur bij glasvezel als je een nieuwe aansluiting aanvraagd.

Het is heel vervelend, en eigenlijk is dat ook het nadeel van de overstapservice, jij bent niet zelf meer in controle. Dus het belangrijkste is de aanvraag weer in te dienen. Dan zou je bijvoorbeeld een Tele2 maandelijks opzegbaar unlimited abonnement kunnen aanschaffen voor de tussentijd en Ziggo daar de rekening voor presenteren. Met die sim in een telefoon kun je een wifi hotspot creeren. 

Hoi @Maarten682 ,

De processen van de overstap service zijn geautomatiseerd tussen de Nederlandse Providers. Op het moment dat je met Bob sprak was er nog geen definitieve aanvraag van Ziggo. Dat hebben ze daarna pas ingeschoten en wordt automatisch verwerkt. Daar is T-mobile verplicht aan mee te werken!

Het is echt niet anders dan dat de moderator aangeeft. Een opzegging kan niet meer ongedaan worden gemaakt. T-Mobile huurt namelijk de koper of glasvezel kabel voor jouw huis en ook die is inmiddels automatisch opgezegt bij de netbeheerder… De huidige apparatuur moet dus terug en je krijgt weer nieuwe spullen toegestuurd, plus een monteur bij glasvezel als je een nieuwe aansluiting aanvraagd.

Het is heel vervelend, en eigenlijk is dat ook het nadeel van de overstapservice, jij bent niet zelf meer in controle. Dus het belangrijkste is de aanvraag weer in te dienen. Dan zou je bijvoorbeeld een Tele2 maandelijks opzegbaar unlimited abonnement kunnen aanschaffen voor de tussentijd en Ziggo daar de rekening voor presenteren. Met die sim in een telefoon kun je een wifi hotspot creeren. 

Bedankt voor je reactie. Ziggo is vrij duidelijk, wij zijn daar geen klant dus het is niet hun probleem. Maar ik begrijp dat hulp van jullie kan dus even onwaarschijnlijk is.

Ik blijf het vreemd vinden dat de ‘huur’ van mijn telefoonlijn wel in nachtje opgezegd kan worden maar dat dit ongedaan maken drie weken moet duren. Een paar dagen kan ik begrijpen, dan zou ik in ieder geval volgende week weer kunnen werken.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Maarten682 .

Maak direct de nieuwe bestelling,  dan gaat het proces lopen. Wie weet gaat het sneller dan verwacht...

Hoi @Maarten682 .

Maak direct de nieuwe bestelling,  dan gaat het proces lopen. Wie weet gaat het sneller dan verwacht...

Gezien het contact in de afgelopen dagen verwacht ik absoluut niet dat dat dit vlot gaat. Erg jammer allemaal dit, service was altijd goed maar als ‘automatisch’ boven wensen van je klanten gaat en geen mens hier wat aan wil of kan doen dan is het voor mij wel een beetje klaar. Op basis van enkel een ‘wie weet’ ga ik geen nieuw jaarcontract aan.

Reputatie 7
Badge +14

Tja, @Maarten682 zonder nieuwe bestelling gaat er dus niets lopen. Voor het afronden van de overstap opzegging kun je de huurapparatuur terugsturen en er volgt nog een eindactuur omdat het abonnementsgeld netjes pro rato wordt berekend.

Tja, @Maarten682 zonder nieuwe bestelling gaat er dus niets lopen. Voor het afronden van de overstap opzegging kun je de huurapparatuur terugsturen en er volgt nog een eindactuur omdat het abonnementsgeld netjes pro rato wordt berekend.

Weer top-communicatie dit, moet ik het nou terugsturen of niet? In de mail die ik kreeg staat toch echt ‘Je hebt nog apparatuur van T-Mobile Thuis die je niet meer nodig hebt. Deze apparatuur hoef je niet terug te sturen. Breng de apparatuur naar een inzamelpunt voor kleine elektronica. ‘

Reputatie 7
Badge +14

Het klopt dat oudere apparatuur niet terug hoeft. Volg de instructies die je vanuit de t-mobile systemen ontvangt. Bij een eventuele nieuwe aanvraag ontvang je een nieuwe set met de meest recente apparatuur. 

Reageer