Beantwoord

ADSL snelheid na overstappen

  • 29 February 2020
  • 3 reacties
  • 265 Bekeken

Ik ben sinds gisteren (28 februari) overgestapt van Tele2. Daar had ik een VDSL abonnement van 50 kbps download en 50 upload. Meestal was dat rond 40 kbps up/down in de werkelijkheid.

Bij T-Mobile zou ik ADSL van 100 down en 10 up moeten hebben, maar ik meet nog steeds 40/40. Ik heb mijn nieuwe modem twee keer uit een aan gezet, maar tevergeefs. Ligt dit aan T-Mobile of moet ik wat doen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 February 2020, 11:38

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Simplastic

Bedoel je 100 down 10 up? Upload ligt meestal wel hoger dan 10 Mbps, gebruik ook de meegeleverde DSL kabel en zorg dat de mode direct op je ISRA is aangesloten.

Kijk hier eens wat de maximaal haalbare snelheid is op jouw adres :

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Je modem een paar minuten van het stroom kan helpen indien je de snelheid nog niet haalt. Meet de snelheid dmv een bekabelde laptop die direct op het modem is aangesloten met de Ookla speedtest app.

In je T-Mobile omgeving staat onder abonnementen ook het product internet fast?

@Waqqas 

Volgens mijn abonnement gegevens moet ik 100 down en 10 up moeten krijgen.

Ik heb nu meer onderzoek gedaan en je hebt helemaal gelijk. Met een CAT5 kabel meet ik via speedtest.net 95 down en 31 up. Ik heb ook in de modem gekeken en daar staat ook dat de Rx 111 kbps is.

Dank je wel voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +4

uhm je haalt dsl technieken door elkaar :) alles samen noem je DSL of xDSL

ADSL MAX 8Mbit

ADSL 2+ MAX 24Mbit

Vectored VDSL2 MAX 100Mbit

Bonded Vectored VDSL MAX 200Mbit

 

T Mobile en Tele2 kopen de dienst weer in bij KPN Wholesale. ( op sommige locaties bied Tele2 zijn eigen xDSL aan maar dit is niet zo groot. ik weet niet of T Mobile het netwerk van Tele2 gebruikt sinds de overname van tele2 maar lijkt mij wel voor de hand liggend)

Reageer