Al 2 dagen zonder internet St Willebrord

  • 30 November 2023
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Reputatie 1

Meer dan twee dagen geleden stopte de glasvezelverbinding ermee. Ik was op mijn werk en kreeg een melding van mijn beveiligingssysteem dat het overging op mobiele back-up vanwege een internetstoring. Toen ik thuiskwam, heb ik direct contact opgenomen met Odido omdat er geen glasvezelsignaal binnenkwam. De klantenservice suggereerde dat het probleem in de wijkcentrale lag, maar zei dat er toch een monteur moest langskomen om het te onderzoeken. Dit leek mij onnodig, Het is duidelijk dat het probleem met het signaal van buiten komt, iets wat bij jullie bekend is. Toch hebben jullie ervoor gekozen om een monteur te sturen, wat naar mijn mening alleen bedoeld was om geruststelling te bieden. Deze actie bleek echter tevergeefs, aangezien het probleem, zoals verwacht, inderdaad buiten bij de glasvezelkabel lag. Dit roept de vraag op waarom jullie niet direct mensen sturen om buiten te controleren bij een storing. Dit zou veel tijd besparen en lijkt een logischer eerste stap in het oplossen van dergelijke problemen.

Ik vraag me nu af hoe lang de reparatie gaat duren. Alles in mijn huis is verbonden met wifi, inclusief lampen, smartstekkers en camera's. Het ergste is dat ik mijn werk nu via een mobiele hotspot moet doen, wat verre van ideaal is. Bovendien komt er binnenkort bezoek uit het buitenland en heb ik geen internet. Ik ben benieuwd hoe we hiervoor gecompenseerd worden en waarom er geen tijdelijke modems met een simkaart beschikbaar zijn om tijdens storingen toch te kunnen internetten.

Voorheen was ik klant bij Ziggo, maar ik was niet tevreden over de hoge prijzen. Ik was blij met de overstap naar glasvezel, maar nu is er een grote storing. Het lijkt er ook op dat deze storing nergens wordt gemeld, terwijl er waarschijnlijk meer mensen in de straat last van hebben. Ik hoop dat dit voor het weekend opgelost wordt, maar dat is nog onzeker.

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @Violentdespo, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie dat het ticket zorgvuldig is doorgezet en dat we nu moeten wachten op de onderaannemer voor het herstel. De onderaannemer heeft drie dagen de tijd om het ticket op te pakken. Als de monteur het dan direct op kan lossen ben je zo weer online. Zo niet, dan kan het wat langer duren.

 

We hebben inderdaad geen tijdelijke routers die we kunnen opsturen jammer genoeg. Een simkaartje kun je zelf aanschaffen en bij een lange periode van geen diensten zullen we deze vergoeden. Daarnaast vergoeden wij de dagen dat je geen dienste gehad hebt. Dit doen we wel pas vanaf 12:00 uur lang geen diensten. 

 

Ook ik hoop dat het spoedig opgelost is. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Alvast bedankt!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Violentdespo, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie dat het ticket zorgvuldig is doorgezet en dat we nu moeten wachten op de onderaannemer voor het herstel. De onderaannemer heeft drie dagen de tijd om het ticket op te pakken. Als de monteur het dan direct op kan lossen ben je zo weer online. Zo niet, dan kan het wat langer duren.

 

We hebben inderdaad geen tijdelijke routers die we kunnen opsturen jammer genoeg. Een simkaartje kun je zelf aanschaffen en bij een lange periode van geen diensten zullen we deze vergoeden. Daarnaast vergoeden wij de dagen dat je geen dienste gehad hebt. Dit doen we wel pas vanaf 12:00 uur lang geen diensten. 

 

Ook ik hoop dat het spoedig opgelost is. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Alvast bedankt!

Reputatie 1

Beste Odido Community,

Ik wil mijn recente ervaring met de diensten van Odido delen om bewustzijn te creëren over de situaties waar sommige klanten mee te maken kunnen krijgen.

Sinds 22 augustus 2023 ben ik een klant van Odido met een glasvezelinternetverbinding. Echter, sinds 28 november 2023 is mijn internetverbinding volledig uitgevallen. Ondanks meerdere pogingen tot contact met de klantenservice en een bezoek van een monteur, blijft mijn probleem onopgelost. De monteur heeft geïdentificeerd dat het probleem in de glasvezelkabel naar mijn huis ligt, maar ondanks mijn herhaalde verzoeken en gesprekken met de klantenservice, is er geen vooruitgang geboekt.

Deze serviceonderbreking heeft een aanzienlijke impact op mijn dagelijks leven. Mijn huis is uitgerust met een slim systeem en beveiligingsapparatuur die volledig afhankelijk zijn van een werkende internetverbinding. Tot mijn verbazing bood Odido geen alternatieve oplossingen en werd mij verteld dat ik zelf de kosten moet dragen voor een eventueel vervangend modem met simkaart om hun probleem op te lossen. Dit vind ik volstrekt onredelijk.

Gezien de ernst van de situatie en het gebrek aan respons van Odido, overweeg ik nu om mijn contract te beëindigen. Ik vind dat een dergelijke serviceonderbreking en het gebrek aan adequate steun van de provider een geldige reden zijn om een contract te ontbinden. Bovendien, als deze kwestie niet zeer snel wordt opgelost, ben ik van plan juridische stappen te ondernemen.

Ik deel dit verhaal om andere klanten op de hoogte te brengen van de mogelijke uitdagingen bij het omgaan met Odido en hun dienstverlening. Het is belangrijk dat we ons bewust zijn van hoe onze provider reageert in tijden van nood en hoe ze hun klantenondersteuning afhandelen.

Met vriendelijke groet,
Robert

Reageer