ALWEER problemen internetverbinding Deurne (Reggefiber)

  • 3 November 2022
  • 23 reacties
  • 271 Bekeken

Er is weer geen internet in Deurne. Hier leaset T-Mobile het netwerk van Reggefiber (kpn). 

En alweer komt aan de telefoon hetzelfde riedeltje naar boven over het moeten verbinden van de modem van T-Mobile. We hebben al een hele tijd vrije modem keuze?! 

Er wordt zelfs gesuggereerd dat de firmware van de eigen router opeens niet goed zou zijn. Waarom werkte het gisteren dan nog wel? Daarna zou het opeens aan de wifi liggen. Ook toen ik vertelde dat ik op de kabel zit. 

T-Mobile wil niet erkennen dat het probleem wederom niet bij ons ligt. 

Een tijdje geleden had iemand een stekkertje eruit getrokken in de wijk centrale, lag niet aan ons. Een tijdje daarna was er een groot routeringsprobleem, lag niet aan ons. Een keer later was er storing bij Reggefiber. 

Waarom kan T-Mobile hier niet correct handelen? Waarom is de klant de dupe van de instabiliteit van het netwerk dat zij onderverhuren? Waarom wordt hier geen actie ondernomen? 

We krijgen te horen "wacht maar af, misschien werkt het vandaag wel weer". Schandalig! 


23 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @henrykuijpers 

Je hebt de vrijheid om je eigen router te gebruiken en alle gegevens die je nodig hebt worden door T-Mobile gegeven.

Echter wanneer er een probleem is met de verbinding dan moet je eerst het T-Mobile apparatuur weer aansluiten en dan kan T-mobile de verbinding naar de router zien. Wanneer je een eigen router hebt aangesloten dan kan T-mobile niet naar de verbinding kijken.

Wil je het apparatuur dat je hebt gekregen van T-Mobile eens aansluiten en welke lampjes zie je dan branden, knipperen of uit op de mediaconverter?

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @henrykuijpers vrije modem keuze betekend niet dat een provider je modem ook moet ondersteunen. Reggefiber (KPN NetwerkNL tegenwoordig) is een passief netwerk waar je als provider zelf je apparaten kan plaatsen. Als je dat niet wil dan kan je de dienst bij KPN WBA (Wholesale Broadband Access) afnemen als provider. Routering is altijd in handen van T Mobile omdat ze zelf het verkeer afhandelen.

 

Je Omschrijving: Er is weer geen internet in Deurne. Is nogal beknopt in vergelijking met de rest van je verhaal. Ik heb helaas geen glazen bol anders had ik je graag geholpen.

Op een ander adres met T-Mobile glasvezel is er wel internet. Er wordt gewoon een ip adres verkregen en alles werkt prima. 

Op dit adres wordt geen ip adres meer verkregen. En dan heb je dus geen internet, uiteraard. 

Inmiddels ook het modem van T-Mobile met die gekke custom firmware weer aangesloten. Rood lampje. Volgens T-Mobile lag het aan de firmware van mijn eigen router. Maar ook de gekke firmware van T-Mobile zorgt niet voor een werkend signaal. 

 

In terms of lampjes: globe icoontje heeft een rode kleur. Precies de indicatie dat er geen werkend internet is. 

Power, pon & lan branden groen. LOS is uit. T-Mobile kan niets zeggen. 

Reputatie 7
Badge +15

@henrykuijpers 

Brand het PON lampje constant of knippert hij?

Er is in ieder geval wel een signaal maar als hij knippert dan kan er geen verbinding tot stand worden gebracht.

Nee, brandt constant. Maar geen internet. 

Reputatie 7
Badge +15

@henrykuijpers

Laat de T-Mobile router eens een uur aangesloten, bij sommige mensen met hetzelfde probleem helpte dit.

Reputatie 6
Badge

Er is weer geen internet in Deurne. Hier leaset T-Mobile het netwerk van Reggefiber (kpn). 

En alweer komt aan de telefoon hetzelfde riedeltje naar boven over het moeten verbinden van de modem van T-Mobile. We hebben al een hele tijd vrije modem keuze?! 

Er wordt zelfs gesuggereerd dat de firmware van de eigen router opeens niet goed zou zijn. Waarom werkte het gisteren dan nog wel? Daarna zou het opeens aan de wifi liggen. Ook toen ik vertelde dat ik op de kabel zit. 

T-Mobile wil niet erkennen dat het probleem wederom niet bij ons ligt. 

Een tijdje geleden had iemand een stekkertje eruit getrokken in de wijk centrale, lag niet aan ons. Een tijdje daarna was er een groot routeringsprobleem, lag niet aan ons. Een keer later was er storing bij Reggefiber. 

Waarom kan T-Mobile hier niet correct handelen? Waarom is de klant de dupe van de instabiliteit van het netwerk dat zij onderverhuren? Waarom wordt hier geen actie ondernomen? 

We krijgen te horen "wacht maar af, misschien werkt het vandaag wel weer". Schandalig! 

je geeft inderdaad wel erg weinig informatie, maar de communicatie vanuit T-Mobile is ook niet erg geweldig (mild gezegd).  Eigen router firmware als oorzaak  is niet erg aannemelijk. En  de ongeïnteresseerde houding van wacht maar af, misschien gaat het wel weer werken is ook niet erg bemodigend.

Wat voor media converter heb je? Plaats een een foto van de lampjes die wel of juist niet branden? Het T-mobile modem geeft hen de mogelijkheid (als ze dat kunnen bereiken) om iets ze zien van de verbinding. Dat geeft hen meer inzicht in wat er fout gaat.Heb je een Zyxel modem? Sluit het gewoon even aan en plaats dan ook een screenshot van de status van de aansluitingen (systeem info → pijltje rechts onder)

Ik weet het: die Zyxel aansluiten is niet fijn, die van mij hangt gelukkig uit de weg in de meterkast en is normaal gewoon uit.

Huawei kastje is het. Power, pon, lan: continu groen. Los staat continu uit. 

Zyxel modem aangesloten, rood lampje bij internet led zoals verwacht. 

Media converter al eens gepowercycled, modem en router ook. Etc etc.

T-Mobile blijft maar vasthouden aan dit stappenplan, maar wil niet erkennen dat er gewoon een issue buiten de woning is. Nu hebben ze een monteur ingeschakeld die, jawel, in de woning e.e.a. komt nakijken. Pas dinsdag uiteraard. Tot die tijd dus geen internet. En vermoedelijk dinsdag nog steeds geen internet. Het schiet niet op.

Reputatie 7
Badge +15

@henrykuijpers

Laat de T-Mobile router eens een uur aangesloten, bij sommige mensen met hetzelfde probleem helpte dit.

Ook geprobeerd? Ik vermoed een DHCP probleem.

@henrykuijpers

Laat de T-Mobile router eens een uur aangesloten, bij sommige mensen met hetzelfde probleem helpte dit.

Ook geprobeerd? Ik vermoed een DHCP probleem.

Sorry, ook geprobeerd idd. Is nu al meerdere uren aangesloten, maar helaas.

Reputatie 6
Badge

Huawei kastje is het. Power, pon, lan: continu groen. Los staat continu uit. 

Zyxel modem aangesloten, rood lampje bij internet led zoals verwacht. 

Media converter al eens gepowercycled, modem en router ook. Etc etc.

T-Mobile blijft maar vasthouden aan dit stappenplan, maar wil niet erkennen dat er gewoon een issue buiten de woning is. Nu hebben ze een monteur ingeschakeld die, jawel, in de woning e.e.a. komt nakijken. Pas dinsdag uiteraard. Tot die tijd dus geen internet. En vermoedelijk dinsdag nog steeds geen internet. Het schiet niet op.

Dus je ONT heeft verbinding met het netwerk. Een DHCP probleem zoals @Waqqas suggereert lijkt voor de hand liggen.

Check in ieder geval even of jouw router de wan interface inderdaad als verbonden ziet. (je zou de ethernet kabel tussen ONT en router kunnen vervangen om te testen, maar de kans dat het probleem daar zit lijkt me klein (lan lampje zegt dat router verbonden is)

Als je router een verbinding laat zien zou je kunnen kijken of je een packet trace kunt doen op de WAN interface (nee, de Zyxel kan dat niet, een Fritzbox kan dat wel en ik meen ook Draytek). Als je router verbinding ziet met de ONT (het lampje op de ONT zegt al dat die de verbinding met de router ziet) EN een packet trace alleen DHCP discover requests ziet dan is het duidelijk dat DHCP niet correct werkt in het T-Mobile netwerk.

Spelen met packet traces is niet voor de gemiddelde gebruiker, dus als je daar niets van snapt dan hoop ik voor je dat een moderator dit geval snel op pakt en het verder escaleert.

Dit lijkt inderdaad een DHCP probleem of T-mobile moet jouw poort geblokkeerd hebben (weet niet eens of ze dat kan)

MB0010:bin henrykuijpers$ traceroute t-mobile.nl

traceroute to t-mobile.nl (20.56.240.229), 64 hops max, 52 byte packets

1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  8.727 ms  2.153 ms  2.290 ms

2  1-28-208-87.ftth.glasoperator.nl (87.208.28.1)  4.665 ms *  62.940 ms

3  10.10.13.177 (10.10.13.177)  14.059 ms  13.953 ms  14.079 ms

4  10.10.12.61 (10.10.12.61)  14.153 ms  14.400 ms  14.265 ms

5  10.226.4.6 (10.226.4.6)  14.697 ms  14.182 ms  14.393 ms

6  * * *

7  t-mobilethuis.ier01.amb.ntwk.msn.net (104.44.44.43)  15.687 ms *  57.139 ms

8  ae21-0.icr03.ams21.ntwk.msn.net (104.44.235.234)  13.369 ms

    ae20-0.icr03.ams30.ntwk.msn.net (104.44.230.26)  14.899 ms

    ae26-0.icr01.ams30.ntwk.msn.net (104.44.235.156)  13.380 ms

9  * * *

10  * * *

11  * * *

12  * * *

13  * * *

14  * * *

15  * * *

etc.

Reputatie 7

Hi @henrykuijpers, dankjewel voor de aanvulling! Fijn om te zien hoe je al te hulp bent geschoten. Ik wil je ook ontzettend graag helpen, maar hiervoor dient toch echt de apparatuur van T-Mobile voor thuis aangesloten te worden. We kunnen enkel testen en meekijken op de apparatuur die wij meeleveren. Als je in de gelegenheid bent om het modem van T-Mobile aan te sluiten, dan hoor ik het graag en kijk ik met liefde met je mee. Ik wil namelijk niet dat je problemen ervaart. 

Hi @henrykuijpers, dankjewel voor de aanvulling! Fijn om te zien hoe je al te hulp bent geschoten. Ik wil je ook ontzettend graag helpen, maar hiervoor dient toch echt de apparatuur van T-Mobile voor thuis aangesloten te worden. We kunnen enkel testen en meekijken op de apparatuur die wij meeleveren. Als je in de gelegenheid bent om het modem van T-Mobile aan te sluiten, dan hoor ik het graag en kijk ik met liefde met je mee. Ik wil namelijk niet dat je problemen ervaart. 

Haha wauw, hier is gewoon te lezen dat de zyxel router aangesloten is.

Inmiddels lijkt er wel "iets" weer te werken. Maar alles is mega traag. 

Op speedtest.net is enkel de download te testen, upload geeft altijd 0 als resultaat. 

Morgenvroeg komt een monteur langs. Ik zal hem hetzelfde laten zien. 

Wel bijzonder dat jullie zeggen niet te willen dat klanten problemen ervaren, maar de klanten worden ook niet geholpen aan de telefoon! Zyxel modem of niet: in beide gevallen geen oplossing. 

Reputatie 7

Hi @henrykuijpers, excuses hiervoor - ik dacht dat je dit enkel tijdelijk had gedaan! Super fijn dat het Zyxel modem nog steeds is aangesloten en dat de monteur morgen bij jou langskomt. Geef je hier morgenochtend een korte terugkoppeling? Ik ben met het met je eens dat je via elke weg geholpen dient te worden, zeker als je de apparatuur van T-Mobile netjes hebt aangesloten. Dus ik vind het rot dat je je via verschillende wegen niet geholpen voelt. Het enige waar wij op hameren is dat we niet kunnen meekijken als er eigen apparatuur is aangesloten. Het zou top zijn als je ons morgen op de hoogte houdt, want zo weet ik of ik je na het bezoek van de monteur verder dien te helpen. Dat doe ik namelijk graag! 

Hi @henrykuijpers, excuses hiervoor - ik dacht dat je dit enkel tijdelijk had gedaan! Super fijn dat het Zyxel modem nog steeds is aangesloten en dat de monteur morgen bij jou langskomt. Geef je hier morgenochtend een korte terugkoppeling? Ik ben met het met je eens dat je via elke weg geholpen dient te worden, zeker als je de apparatuur van T-Mobile netjes hebt aangesloten. Dus ik vind het rot dat je je via verschillende wegen niet geholpen voelt. Het enige waar wij op hameren is dat we niet kunnen meekijken als er eigen apparatuur is aangesloten. Het zou top zijn als je ons morgen op de hoogte houdt, want zo weet ik of ik je na het bezoek van de monteur verder dien te helpen. Dat doe ik namelijk graag! 

De monteur is vandaag langsgeweest. Hij vertelde dat e.e.a. initieel niet zo netjes geïnstalleerd was. Hij dacht dat er een knikje zat in de glasvezel kabel binnen. Die dus vervangen. 

Maar toen was het probleem niet opgelost. De monteur is daarna naar de centrale geweest en toen hij terug kwam vertelde hij dat alles er goed uit zag. 

Nu moet er dus weer iemand van VolkerWessels komen, om problemen op te lossen in de centrale. 

Hij vertelde dat een tijdje geleden iemand opruiming is gaan houden in de centrale, waardoor duizenden stekkers nu niet op de juiste plek zitten. T-Mobile is daar blijkbaar achteraan aan het gaan. En het probleem zou blijkbaar ook bij kpn e.d. spelen.

Kortom: er kwam in ieder geval wat meer begrijpbare informatie naar boven (iig iets anders dan "de firmware van de router die je al jaren gebruikt is opeens niet meer goed"). Maar helaas geen oplossing nog.

Reputatie 7

Hi @henrykuijpers, heel erg bedankt voor het delen van deze terugkoppeling! Fijn dat je zo helder op de hoogte bent gebracht. Omdat ik wil dat dit volledig wordt opgelost, wil ik de status hiervan voor je checken. Aan de hand van jouw e-mailadres kom ik alleen niet uit op je abonnement. Kun je mij via een privébericht (door op mijn naam te klikken) voorzien van je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik hier voor je achteraan. 

Reputatie 7

Hi @henrykuijpers, ik wil je graag laten weten dat ik nog in afwachting ben van een concrete status update! Dit zal na het weekend worden. Zodra ik een reactie doorkrijg, dan ben je de eerste die het hoort. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat de monteur netjes alle bevindingen heeft doorgezet. Alvast een heel fijn weekend. 

Reputatie 7

Hi @henrykuijpers, ik werd heel blij van de update van mijn collega dat je sinds gisteren weer online bent! Ervaar je dit zelf ook? Als je dit kunt bevestigen, dan kan ik aan de slag met de vergoeding! 😁

Bijna een jubileum. Al bijna 3 weken zonder internet!

@Lisa , nee, het is nog steeds niet opgelost. T-Mobile geeft nog steeds vrijwel geen informatie en als je opbelt moet je eerst het hele riedeltje weer af voordat je iemand te spreken krijgt. Die gaat dan weer vertellen dat je “toch echt morgen en anders overmorgen” iets te horen krijgt. Maar een oplossing komt er niet.

Wat een bagger service zeg.

Reputatie 7

Hi @henrykuijpers, dit is zeker niet de reactie waar ik op had gehoopt! Wat rot om te lezen dat jouw verbinding nog steeds offline is. Dat is zeker niet de bedoeling en ik heb dan ook meteen mijn collega van de technische dienst aan zijn mouw getrokken. Ik zie dat één van mijn collega's vlak voor het weekend een nieuw onderzoek heeft uitgezet en ik heb verzocht of dit vandaag nog opgepakt kan worden. Ik ga hier voor je achteraan, want het is hoog tijd voor een definitieve oplossing! 

Reputatie 7

Hi @henrykuijpers, ik heb heel goed nieuws! 😁 Mijn collega geeft aan dat het definitief is gefixt. Kun je aangeven of het nu daadwerkelijk is verholpen? Ik hoor het heel graag. Als je deze bevestiging kunt sturen, dan ga ik aan de slag met de vergoeding. 

 

Reageer