Beantwoord

AON (GoF) aansluiting van KPN/Reggefiber, wat als ik verhoog naar 1Gbit?

  • 31 January 2022
  • 8 reacties
  • 228 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 14 reacties

Sinds kort, 24 januari, mogelijk om hogere snelheden tot 1Gbit te nemen waar dit eerst max. 100 mbit was bij mij. Ik ben nog van Vodafone Thuis tijd, heb op dit moment 200 mbit met een Zyxel modem.

 

Mijn vraag is dus; als ik zou verhogen naar 1 Gbit, dient dan de gehele aansluiting naar GPON te wijzigen of kan en zal ik de GoF van KPN behouden (tegen meerprijs van circa 15) gezien ik de gigabit snelheden met GoF toch kan bereiken?

icon

Beste antwoord door Waqqas 31 January 2022, 21:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mozie 

Wanneer je in je T-Mobile thuis account kijkt onder abonnementen en dan internet wijzigen en je ziet 1000 Mbps voor €60 dan blijf je op het KPN netwerk (WBA), indien je 1000 Mbps voor €45 ziet dan kan dat AON of GPON zijn op het T-Mobile netwerk (ODF).

Exclusief klantvoordeel.

Dus €60 euro exclusief klantvoordeel voor 1000 Mbps is hetzelfde netwerk en aansluiting als dat je nu hebt 

Reputatie 7
Badge +1

Ik zag vanmorgen een item op RTL-Z waarin melding werd gemaakt van een “conflict” tussen KPN en T-Mobile over de tarieven welke KPN vraagt aan andere providers om gebruik te “mogen” van haar netwerken.

Zie ook bijgaand artikel

https://www.onemorething.nl/2022/01/kpn-slaat-terug-t-mobile-prijsverhoging/

Momenteel heb ik ook 100mb/s op WBA  voor ik eventueel besluit over te gaan naar 1000mb/s  wacht ik liever eerste de ontwikkelingen af.

Reputatie 1

Hallo @Mozie 

Wanneer je in je T-Mobile thuis account kijkt onder abonnementen en dan internet wijzigen en je ziet 1000 Mbps voor €60 dan blijf je op het KPN netwerk (WBA), indien je 1000 Mbps voor €45 ziet dan kan dat AON of GPON zijn op het T-Mobile netwerk (ODF).

Exclusief klantvoordeel.

Dus €60 euro exclusief klantvoordeel voor 1000 Mbps is hetzelfde netwerk en aansluiting als dat je nu hebt 

Dank Waqqas. Dus er zal geen sprake zijn van een omzetting oid in de centrale / straatkast wat mogelijk tot problemen kan zorgen? (Gezien ik veel hierover lees hier in de community)

Reputatie 1

Ik zag vanmorgen een item op RTL-Z waarin melding werd gemaakt van een “conflict” tussen KPN en T-Mobile over de tarieven welke KPN vraagt aan andere providers om gebruik te “mogen” van haar netwerken.

Zie ook bijgaand artikel

https://www.onemorething.nl/2022/01/kpn-slaat-terug-t-mobile-prijsverhoging/

Momenteel heb ik ook 100mb/s op WBA  voor ik eventueel besluit over te gaan naar 1000mb/s  wacht ik liever eerste de ontwikkelingen af.

Ben ik ook tegengekomen inderdaad. Vraag me af of wij ook automatisch de nieuwe prijzen zouden krijgen als ACM beslist dat de tarieven echt lager moeten (mits we nu al kiezen voor de hogere snelheden)

Reputatie 7
Badge +1

@Mozie  Een andere mogelijkheid is afwachten tot T-Mobile ODF uitrolt in je woonplaats, helaas is er momenteel geen zicht op waar en wanneer dit op de planning staat, op een vraag of de uitrol van ODF nu ging stoppen werd geantwoord dat het gewoon doorging om iedereen van goedkoop snel internet te kunnen voorzien.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mozie 

Wanneer je in je T-Mobile thuis account kijkt onder abonnementen en dan internet wijzigen en je ziet 1000 Mbps voor €60 dan blijf je op het KPN netwerk (WBA), indien je 1000 Mbps voor €45 ziet dan kan dat AON of GPON zijn op het T-Mobile netwerk (ODF).

Exclusief klantvoordeel.

Dus €60 euro exclusief klantvoordeel voor 1000 Mbps is hetzelfde netwerk en aansluiting als dat je nu hebt 

Dank Waqqas. Dus er zal geen sprake zijn van een omzetting oid in de centrale / straatkast wat mogelijk tot problemen kan zorgen? (Gezien ik veel hierover lees hier in de community)

@Mozie zie je bij internet wijzigen 1 Gbps voor 60 euro of voor 45 euro?

Indien je 60 euro ziet dan zal er geen wijziging plaatsvinden mbt de aansluiting.

Bij 45 euro wordt je wel fysiek omgezet naar het eigen netwerk in de wijkcentrale, dit kan ook een AON aansluiting zijn zoals hierboven maar het kan ook GPON zijn.

Reputatie 1

@Waqqas Aha dan is het helder, ik zie 60 staan.

Reputatie 7
Badge +15

@Mozie 

Dan verandert er niks aan de aansluiting behalve je snelheid 👍