Beantwoord

B-VDSL verbinding?

  • 25 December 2019
  • 8 reacties
  • 660 Bekeken

Hi allemaal, 

Ben bezig me te orienteren op een nieuwe internetprovider. Wat voor soort DSL verbinding levert T-Mobile? Is dat B-VDSL. Ik weet dat XS4All B-VDSL levert, maar kan niet vinden of T-Mobile dat ook doet.
Thx alvast voor de hulp!

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 December 2019, 13:36

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mdekker1 

Je hebt 2 technieken bij DSL

Dat is Bonded koper/DSL en koper/DSL.

Bij delta, KPN en xs4all wordt gebruik gemaakt van Bonded koper/DSL waardoor je hogere snelheden haalt.

t mobile maakt hier geen gebruik van helaas.

Reputatie 7
Badge +1

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

 

Controleer anders wat op uw adres mogelijk is, zoals reeds is aangegeven maakt T-Mobile geen gebruik van bonded DSL  verder is het verstandig om ongeveer 15 tot 25% minder te rekenen dan aangegeven voor de werkelijke snelheid, bij DSL gaat de snelheid omlaag naar mate de afstand tot de centrale groter word.

Bij VDSL is dit iets minder

Reputatie 7
Badge +3

@BeMu met die afstand verschillen is al rekening gehouden op die site. Mijn modem haalt voor de volle 100% die snelheid alleen wordt er bij download geknepen naar je abonnement. Upload wordt bij mij niet geknepen.

Reputatie 7
Badge +1

@Folkert  Sorry dat wist ik niet heb namelijk nooit gebruik gemaakt van een DSL verbinding ik woon in het oosten (Achterhoek) en in mijn toenmalige woonplaats had UPC toen al een hoogwaardige netwerk liggen het internet via de coax was toen veel sneller dan wat mogelijk was via koper.

Nu maak ik al jaren gebruik van glasvezel, dit is al een behoorlijk aantal jaren aangelegd in de Achterhoek, zelf denk ik dat op termijn met DSL het zelfde gebeurd als met het oude inbel internet, m.a.w. het verdwijnt langzamerhand.

Reputatie 7
Badge +3

@BeMu Klinkt goed! Hier helaas nog geen glasvezel in huis. Maar mijn VDSL koperlijn is maar ca. 300 meter lang tot aan de wijk kast en vanaf daar is het glasvezel. Ik haal ping tijden van 5 ms op de snelste speedtest server dus het kon slechter...

Reputatie 7
Badge +1

@Folkert Ik heb wel eens begrepen of gelezen dat  VDSL volgens het zelfde principe werkt als coax van Ziggo m.a.w. glasvezel tot de wijk of straatkast en het laatste stukje koper of coax?

Een kennis van mij die buitenaf woont had tot voor kort ADSL de afstand tot de wijkkast was 4,8km! de maximale download was 3mb  ze hebben nu glasvezel.

Maar dan is VDSL m.i. al een hele verbetering t.o.v. ADSL, als ik het goed begrijp.

Reputatie 7
Badge +3

@BeMu Klopt, VDSL is glasvezel met het laatste stuk koper. VDSL is een behoorlijke verbetering t.o.v. ADSL maar de snelheid blijft afhankelijk van jouw locatie.

Als er op Fourstack bij Koper aangegeven staat Distributiepunt SDF dan zit je op zo’n glasvezel wijkkast. Op https://vvdsl.robinflikkema.nl/ kun je zien waar de kasten staan.

Dankjulliewel!! Glasvezel helaas niet beschikbaar op mijn adres. En vlgs Tmobile klantenservice is er qua snelheid max 24 Mbit/s haalbaar op mijn adres... XS4All zegt dat zij 47 Mbit kunnen leveren; snapte niet waaraan dat zou kunnen liggen. Maar als zij gebruikmaken van BVDSL en T-Mobile helaas nog niet, dan is dat de verklaring denk ik 😅

Reageer