Beantwoord

Bandbreedte verhoogd maar lage snelheid

  • 23 February 2023
  • 7 reacties
  • 137 Bekeken

Ik heb op 22 februari mijn abonnement aangepast waarbij mijn bandbreedte is verhoogd van 50 naar 100. De speedtest geeft nog steeds 45 to 48 aan. Graag hulp.

icon

Beste antwoord door soepkip67 23 February 2023, 14:36

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Frank van der Drift ,

Deze aanpassing kan in sommige gevallen tot 48 uur duren. Je kan het eventueel proberen met een powerflip van de modem en de mediaconverter /ONT. Dus zowel het modem en de mediaconverter / ONT even stroomloos maken voor ongeveer 15 seconden en dan de mediaconverter / ONt weer opstarten en daarna de router.

 

EDIT: Heb hier een topic: Reboot modem hier staat het allemaal uitgebreid hoe een reboot werkt

Goedemorgen.

Ik heb talloze keren de boel gepowerflipt, etc. Echter mijn internet snelheid blijft hangen bij rond de 40….

Wanneer gaat deze naar de beloofde (en betaalde) 100? Graag hulp!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Frank van der Drift 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding?

Bij glasvezel herstart je de mediaconverter en bij DSL herstart je de modem.

Heb je ook in je My T-Mobile account bij abonnementen > internet gekeken of 100 Mbps actief is?

Test je snelheid met een laptop bekabeld aangesloten op de modem en gebruik de Ookla speedtest app.

Oh, indien je DSL hebt en de postcodecheck op de website geeft een lagere maximaal haalbare snelheid op jouw adres aan dan zal de snelheid niet hoger zijn dan de aangegeven snelheid 

Dank voor je reactie. Ik heb glasvezel. Snap gewoon niet dat 50 of 100 mbit geen enkele verhoging laat zien in snelheid. Speedtest blijft schommelen tot 46. Talloze meteen alles gereset of 'gepowerflipt'). Heb kabel nog niet geprobeerd, heb dat niet in huis. Kan het ook liggen aan een verouderde draytek (vigor3132FVn)? Graag hulp

Reputatie 7
Badge +15

@Frank van der Drift

Heb je ook gekeken in je My T-Mobile account bij abonnementen > internet of 100 Mbps actief is?

De Draytek is inderdaad al best oud en mag worden vervangen, wacht hiervoor de reactie van een moderator af.

Ja, heb ik gedaan . Die 100 Mbps is actief. Althans zo lees ik dat...

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Frank van der Drift, goed dat je hier een topic over start! Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice. Het ticket staat nog open, geen zorgen, onze techneuten gaan voor je aan de slag. 

Reageer