Beantwoord

Compensatie geen verbinding glasvezelinternet

  • 20 November 2023
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

Hallo, voor de tweede keer binnen een maand geen internet. Weer ter compensatie unlimited internet voucher gekregen. Echter, dat werkt niet als mijn telefoon de enige met odido abo is, ik die nodig heb voor onderweg en mijn gezin ook internet nodig heeft (huiswerk, werk op afstand). Wat zijn de mogelijkheden vanuit odido zodat mijn gezin thuis ook van de voucher gebruik kunnen maken?

icon

Beste antwoord door robinsch 20 November 2023, 18:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @forumgast 

De voucher kan ook worden geactiveerd op een prepaid simkaart van Odido of misschien is er ook een Ben abonnement?

Een prepaid simkaart kan je eventueel in de winkel kopen en als hotspot gebruiken.

@forumgast ik denk dat veel mensen in deze situatie zitten, ik zelf heb geen abo van Odido of Ben . Ik werk veel thuis waardoor ik binnen 1 dag door zowel zakelijke als privé data heen ben.

Dit heb mij doen besluiten om een Prepaid simkaart van Odido te kopen voor 10 euro. De bon heb ik opgestuurd naar Odido zodat ze deze kunnen vergoeden.

Met de unlimited voucher maakt iedereen binnen het huishouden gebruik van de simkaart.

ik zelf maak gebruik van een fritzbox modem die mobiele data ondersteunt, hierdoor werkt internet gewoon via mijn wifi netwerk en hebben al mijn apparaten weer verbinding.

Door deze oplossing vergeet ik bijna dat er een storing is. Alleen TV moet ik naar tv streamen van een mobiele apparaat.

Het is zeker geen ideale situatie, ik snap je punt, en communicatie vanuit Odido zou beter kunnen.

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @forumgast, je kan inderdaad zoals @robinsch aangeeft een prepaid simkaart kopen in een van onze winkels. Zo kan je de voucher op deze simkaart activeren, zodat deze simkaart altijd thuis kan blijven en jouw gezin niet afhankelijk van jou is voor het internet. De bon kan je vervolgens naar ons toesturen, zodat wij de kosten van de simkaart voor je kunnen vergoeden! 

@Nora van Odido @robinsch Bedankt voor jullie reactie. Ik ga eerst een sim-kaart regelen voor de hotspot oplossing en daarna wat verder uitzoeken hoe op te lossen (compatibiliteit) met 4g/5g dongles in combinatie met met mijn eigen router of het vervangen voor een frtizbox als failover.

Waar zou ik de bon naartoe kunnen sturen?

Hi @forumgast, je kan inderdaad zoals @robinsch aangeeft een prepaid simkaart kopen in een van onze winkels. Zo kan je de voucher op deze simkaart activeren, zodat deze simkaart altijd thuis kan blijven en jouw gezin niet afhankelijk van jou is voor het internet. De bon kan je vervolgens naar ons toesturen, zodat wij de kosten van de simkaart voor je kunnen vergoeden! 

Hi Nora,

Hierbij een screenshot van de factuur. Hopelijk kan dat via deze weg. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @forumgast, ik heb direct de vergoeding in gang gezet. Het bedrag zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

Reageer