Beantwoord

Continu wegvallende verbinding, vrijwel geen internet meer

  • 4 November 2023
  • 1 reactie
  • 77 Bekeken

Goedenavond!

Sinds ongeveer anderhalve week heb ik vrijwel geen internet meer thuis op zowel mijn laptop als telefoon. De verbinding met wifi valt continu weg, waarna deze ook niet meer terug komt en ik dus simpelweg geen internet meer heb.

Ik heb een modem van Huawei (aangesloten door de monteur), glasvezelverbinding en maak geen gebruik van bekabeld internet.

Na het resetten (van het stroom halen) van de modem en de mediaconverter branden alle lampjes op zowel de modem als de mediaconverter en kan ik verbinding maken met wifi. Binnen enkele minuten valt de verbinding weg en krijg ik op mijn telefoon de melding “inloggen bij wifi-netwerk”. Wanneer ik hier op klik wordt ik omgeleid naar de inlogpagina van mijn modem. In sommige gevallen heb ik daarna weer verbinding met wifi, echter valt deze vrijwel direct weer weg en moet ik dit proces herhalen. In de meeste gevallen krijg ik op deze inlogpagina van mijn modem de melding “uw internetverbinding werd beëindigd” of “kabelfout”. De wifi status op mijn telefoon verandert dan in “verbonden zonder internet”. De enige oplossing hiervoor is het resetten van de modem, echter begint dit proces dan weer helemaal opnieuw. Op mijn laptop valt de wifi tegelijkertijd weg, de status verandert in “geen internet” en de probleemoplosser geeft als melding “er is geen communicatie mogelijk tussen Windows en het apparaat of de bron (primaire DNS-server). Op de modem branden na het resetten alle lampjes; zodra de verbinding wegvalt branden alleen nog de lampjes power en wifi, die van wlan en internet blijven uit.

De modem heb ik al gereset naar de fabrieksinstellingen, de netwerkinstellingen op mijn telefoon heb ik tevens gereset, en de dns heb ik ook al gewijzigd, allen zonder resultaat.

Graag hoor ik of iemand weet hoe dit opgelost kan worden!

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 November 2023, 23:29

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TessaR73 

Wat je misschien nog kan proberen is de internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen. Anders zou een moderator je een Zyxel router op kunnen sturen.

Reageer