DDoS aanvallen op mijn IP Adress

  • 23 August 2020
  • 11 reacties
  • 754 Bekeken

oedemorgen,

Tot voor kort werkte mijn internet gewoon prima en heb ik niks te klagen gehad maar sinds een week word mijn IP adres elke dag een aantal keer aangevallen met de zogeheten (ddos aanvallen) wat resulteert in minimaal 20 minuten tot 2 uur geen internet per aanval. had gehoopt dat dit vanzelf zou stoppen maar het tegendeel is het geval in de laatste dagen zijn de aanvallen geïntensiveerd wat er toe leid dat ik mijn werk van uit huis niet kan uitvoeren en dat zorgt tot minder inkomsten

Ben zelf research gaan doen over hoe ik mijn IP adres eventueel zou kunnen veranderen maar het loopt op niks uit. Heb het advies gekregen om aan mijn ISP (Internet service provider) te vragen of jullie mijn IP adres willen vervangen dit zou de enige manier zijn om deze aanvallen actief een halt toe te roepen.

Met vriendelijke groet

Een trouwe klant


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

ik zie gewoon dat ik 1000 ping heb met 83 packetlost

Mijn belangrijste vraag is, waar gaan die ping requests naartoe, naar die/een gameserver?

Hoe zijn die 1000 pings opgezet met welke tijdsinterval en welk pakket groote?

Een ‘onderbemeten’ gameserver zal een veel hoger packetloss laten zien, dan bijv. een standaard server als google.com.

Packetloss is iets wat heel normaal is binnen een netwerk c.q. internet, kan je verzekeren dat bij een echte DDoS aanval van 2 uur is die packetloss vele malen hoger.

Dan komt de volgende vraag ook bij mij op, ben je zelf niet de bron van een infectie om als DDoS relay te dienen? Dus heb je geen virus op je Windows PC staan, die misbruik maakt van jou verbinding om DDoS uit te voeren?

Om terug te komen op een IP change, dat is al vele malen hier aangevraagd. Net als @TechRacing93 al aangeeft, TMT maakt gebruik van een DHCP systeem. Hierbij moet je maar geluk hebben dat je een nieuw IP krijgt uitgedeeld. Heb hier ooit 2 jaar op 1 WAN IP gezeten, die pas veranderde toen ik met een eigen mediaconverter aan de slag ging op mijn glasvezel aansluiting. 

Weet niet of het een optie is om te proberen een eigen router te plaatsen, want daarbij zul je waarschijnlijk wel een ander IP krijgen.

Reputatie 6
Badge +3

@Naoufal 

Okee, maar dat wil niet meteen zeggen dat het een DDOS is. Er zijn een hele hoop redenen waarom je een hoge ping en packetloss kan hebben in games :wink:

Als je tijdens het gamen een ping laat lopen naar het modem en bijvoorbeeld 8.8.8.8 heb je dan ook een hoge response tijd en packet loss?

Heb je buiten de slechte ping in games nog andere problemen met je verbinding, Tv die wegvalt, snelheid die niet gehaald word? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Naoufal 

Ik denk niet dat de klantenservice dit zo voor je doet.

Wat dan nog overblijft is je mediaconverter van het stroom halen en internetkabel er uit of modem van het stroom halen en DSL kabel verwijderen.

Na minimaal 24 uur krijg je een nieuwe ip omdat de DHCP leasetijd 1 dag is maar doe er voor de zekerheid nog een paar uurtjes bij.

Ik weet niet of dit voor je gaat lukken ivm thuiswerken? Dan kan je misschien belangrijke zaken via hotspot van je mobiel doen.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Naoufal 

Een vraag uit intresse op basis waarvan denk je dat het een DDOS is en niet gewoon de verbinding die wegvalt? 

@TechRacing93 ik speel games en ik zie gewoon dat ik 1000 ping heb met 83 packetlost heb zelfs een internet kabel normaal heb ik gewoon 3 ping 0 packetloss

Reputatie 7
Badge +15

@Naoufal

ik weet 100 % dat ik geddos wordt en het is niet alleen in games ik heb het door het helehuis zelf op tv ik weet dat je je modem 24 uur offline moet halen maar dan kom ik in problemen te zitten met werk snapt u?

Reputatie 6
Badge +3

In dat geval kan een nieuw ip adres helpen maar is in ook niet altijd geval.

T-Mobile gebruikt DHCP voor het uitdelen van ip adressen, dat gaat automatisch en niemand heeft invloed op het ip adres dat je krijgt. 

Kijkend naar de logging in mijn modem duurt de lease een uur. Je zou kunnen proberen om je modem nachts van de de stroom te halen, misschien heb je bij het in de ochtend opnieuw opstarten wel een andere ip. 

 

oke dus ik moet mijn kabels eruit trekken voor 4 uurtjes heb ik een nieuwe ip dat is toch zo?

Reputatie 7
Badge +14

oke dus ik moet mijn kabels eruit trekken voor 4 uurtjes heb ik een nieuwe ip dat is toch zo?

Nee, een ander IP adres uitgifte komt zelden voor.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Naoufal, welkom op de Community, goed dat je jouw zorgen uitspreekt!

Je hebt al een hoop goede tips and adviezen gehad in dit topic en daar heb ik weinig aan toe te voegen. Wat ik wel nog graag wil doen, is een uitgebreide lijnanalyse uitvoeren om te controleren waar de uitvalsessies vandaan komen. Het hoeft, zoals @TechRacing93 en @Pieter_B eerder aangaven, niet per se te duiden op een DDoS aanval. Dat wil ik proberen uit te sluiten door naar de DHCP logging en packet loss te kijken. Ik kan met de opgegeven informatie in jouw Communityprofiel echter geen contract vinden, zou je mij een privéberichtje willen sturen met de volgende gegevens:

-postcode en huisnummer

-geboortedatum

-laatste vier cijfers van jouw IBAN

Zodra ik deze binnen heb, check ik meteen wat er aan de hand is! 😉

Reageer