Beantwoord

Detectie verdacht gedarg op het netwerk?

  • 17 April 2020
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 2

Hi all,

Even een vraag die me te binnen schoot. Bij Ziggo hebben ze een afdeling die hun netwerk scant op verdacht gedrag en daar actie op nemen. Verdacht gedrag van bijvoorbeeld computers en andere (mobiele) apparaten die mogelijk geïnfecteerd zijn door een virus. Zulke gebruikers worden dan tijdelijk de toegang tot het internet ontzegt totdat de gebruiker dat apparaat heeft ontdaan van het virus, liefst met mededeling van de naam van het virus of een andere geldige reden. Ook spammers worden aangepakt.

Mijn vraag: heeft T-Mobile ook zo'n afdeling?

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 April 2020, 12:18

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo,

Volgens mij niet, T-mobile levert de diensten en de modem heeft een firewall met WPA2-PSK als wifi beveiliging.

Voor de software op een apparatuur ben je zelf verantwoordelijk dus gewoon voor goede beveiliging zorgen en af en toe scannen op malware. maar als je liever hoort van een Moderator geen probleem. 👍

Reputatie 2

@Waqqas dank je wel voor je antwoord :slight_smile: Zo essentieel is mijn vraag niet, maar ik denk dat het wel veiliger is voor zowel T-Mobile als iedereen dat er een zekere vorm van controle is. Zoals je weet, weten veel mensen weten niet eens dat hun apparaat een virus heeft, en dat is toch een bron van veel ellende.

Reageer