Beantwoord

draadloze wifi extender (tp-link) kan niet meer netmodem verbonden worden na reset

  • 9 July 2020
  • 5 reacties
  • 894 Bekeken

Beste leden,

Ik ben door de klantenservice geadviseerd om mijn probleem hier aan te kaarten.

Ik heb:

Modem: draytek

Wifi versterker:vigor2132FVn

 

De wifi vanmorgen geïnstalleerd, volgens de gebruiksaanwijzing.

Alles werkte tiptop.

 

Uurtje later via de app Tether, die hoort bij de versterker, per ongeluk aangeklikt dat het gaat om bekabelde verbinding, terwijl het draadloze verbinding moet zijn.

 

Daarna geen wifi meer in huis. De router was uit.

 

Na een hele voormiddag heen en weer  telefoneren naar T-mobile en de klantenservice van TP-link,

 

Conclusie:

tp-link zegt, dat er was een blokkade zit op de router: fire wall, macfilter ???

t-mobile zegt, hier kunnen wij niets aan doen, stel je vraag in de community.

 

Bij deze, wie kan mij op weg helpen?

 

Superhard bedankt alvast!

groeten, Heidi

icon

Beste antwoord door heidivdh 9 July 2020, 16:12

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @heidivdh 

Wat je zou kunnen doen is de TP-Link terug brengen naar de fabrieks instelling, wat waarschijnlijk als default setting heeft “Via Wifi”.

De opmerking dat er totaal geen Wifi meer is, is wel opvallend. Bedoel je hiermee dat ook de Wifi op het TMT modem is uitgegaan? 

Je hebt het typenummer van je TP-Link device helaas niet vermeld, want anders zou ik je iets verder kunnen helpen met hoe je die factory reset kan doen op dat device.

Heb wel een YT filmpje gevonden met iets van details bij een ander device, weet niet of je daar iets aan hebt?

 

Factory Reset TP Link WA850RE N300 Wifi Range Extender

@Pieter_B 

thanx alvast voor je reactie!

typenummer: N300

Er was geen wifi meer, nergens in huis.
T-mobile heeft een reset moeten doen.

 

Ik heb al een restpoging ondernomen samen met de klantendienst van TP-link,

Zij vertelde mij dat we op geen enkele manier eender welke extender zouden kunnen aankoppelen momenteel. Volgens haar zit er een blokkade in de router. Ze verwees naar mac filter, fire wall, maar ik ben hier niet bekent mee.

Reputatie 7
Badge +3

@heidivdh 

Als er een reset is gedaan door TM van het modem, zou in principe alles gewist moeten zijn.

Ook met weinig kennis is een factory reset van het Draytek modem vaak eenvoudig door jezelf te doen, met de stappen die in deze uitleg staan.

Zou er in het modem MAC filtering of andere beperkingen zijn die er voorheen niet waren, worden die gewist en heb je dus eigenlijk een ‘schoon’ modem.

Kun je wel inloggen op de N300 met zijn eigen SSID?

Er waren 2 manieren om de extender aan te sluiten. Via de app of via een link naar een pagina.

Na uren zweten heb ik voor de laatste optie gekozen. En het is me gelukt!!!

Reputatie 7
Badge +3

Goed om te horen dat het uiteindelijk gelukt is.

Reageer