Beantwoord

Draytek poort 3 en 4 gebruiken voor internet.

  • 5 January 2023
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Het “oude” tv-platform maakt gebruik van een apart netwerk (vlan) dat via port 3 en 4 op de Draytek modem wordt doorgegeven. Nu las ik dat het nieuwe tv-platform draait op internet en heeft dit niet meer nodig. Dan kun je dus ook poort 3 en 4 gebruiken voor internet net als poort 1 en 2. Wanneer wordt ik overgezet de nieuwe situatie? Kan ik dat ergens aanvragen? Ik gebruik alleen internet en geen TV. Dus wat mij betreft mogen die porten meteen overgezet worden van tv naar internet.

 

 

icon

Beste antwoord door TMTV 6 January 2023, 12:38

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Winandj,

Welkom op de Community!

Als je geen TV hebt, worden poort 3 en 4 niet automatisch overgezet naar internet. Bovendien gaat de Draytek al een tijdje mee. Het lijkt me in dit geval het beste om de Draytek te laten omruilen voor een Zyxel. Daarop zijn sowieso alle 4 de poorten geschikt voor internet. Een moderator kan dit voor je regelen en zal hier vanzelf reageren.

Hoe kom ik in contact met de moderator? Zodat de Draytek wordt omgeruild voor een Zyxel.

Reputatie 7

Hi @Winandj, daarvoor ben je hier helemaal op de juiste plek! Ik wilde dit gelijk voor je regelen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik dit voor je fixen! 😊

Reputatie 7

Hi @Winandj, super dat je jouw gegevens via een privébericht kon doorzetten! Leuk nieuws: er komt een Zyxel T-50 modem jouw kant op. Het verzoek voor een wisseling van het modem is doorgevoerd. Je ontvangt ook een sms/e-mail met daarin de afspraaktool van onze monteursservice (Guidion). Een monteur dient het modem namelijk te installeren. Enjoy! 

Reageer